Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gele waarschuwingslampje lamp kapot licht even op
#1
Sinds kort ben ik in het bezit van een 240 vierdeurs GL uit 1984. Ik hoop dat iemand mij met het volgende kan helpen:

Zodra ik de richtingaanwijzers aanzet, licht het gele waarschuwingslampje dat er een lamp defect is heel even op. Hetzelfde gebeurt als ik de verlichting aanzet met de draaischakelaar links van het dashboard. Wat kan dit zijn? En hoe los ik het op? Ik heb alle zekeringen al nagekeken en schoongemaakt.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Antwoord
#2
Een kapot lampje, draadje wat los zit bij je achter/voor lichten, spanningsverschil op je lampen. Als alle lampen het doen en alle draden zitten goed vast, vervang de knipperlicht lampjes eens allebei. Is vaak een kleinigheidje.
Antwoord
#3
Alle lampen werken verder en het waarschuwingslampje brandt ook maar heel even. Een fractie van een seconde. Precies op het moment dat ik de raw bedien of de lichtknop draai. Kan het ook een massaprobleen zijn? Aangezien het niet alleen bij de raw gebeurt, verdenk ik eerder de sensor zelf (??)
Antwoord
#4
Ik zal de lampjes van de raw sowieso eens vervangen. :-)
Antwoord
#5
Doet ie van mij ook als de verlichting aan gaat...........al meer dan een jaar.
245 DL 1983
Antwoord
#6
Waarschijnlijk zijn de lampjes of fittingen iets gecorrodeerd, ff goed schoonmaken zal wel helpen.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#7
niks aan doen, heeft de mijne ook, en mijn vorige ook. Als ie aan blijft pas aan de buitenkant gaan kijken. Andere optie is inderdaad alle contacten schoonmaken
Antwoord
#8
Ok, ik weet wat ik moet doen. Ik ga alle lampjes en contacten maar eens nakijken. Leuk klusje Confusedmile: Ik laat nog weten hoe het afloopt.
Antwoord
#9
Ik heb de lampjes van de richtingaanwijzer voor en achter vervangen en de fittingen schoongemaakt, maar helaas zonder resultaat. Het waarschuwingslampje licht nog steeds even op. Omdat het ook bij de bediening van de lichtschakelaar gebeurt, verdenk ik toch de sensor.

Ik lees hier dat meerdere mensen er last van hebben en dat het geen kwaad kan. Dus misschien maar zo laten. Hoewel ik dat maar moeilijk kan accepteren, haha :tongue: In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Antwoord
#10
Ik zou dan super vaak met m'n richtaanwijzer op en neer doen. Krijg je een soort disco.

Bij mij brandt dat lampje altijd, ondanks dat alle lampen werken. Oorzaak bekend hier?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  accu loopt leeg met licht aan hun 20 5.424 4 December 2021, 15:08
Laatste bericht: Marc1970
  Waarschuwingslampje handrem Nicolaas H 2 1.281 16 March 2021, 00:26
Laatste bericht: Nicolaas H
Shocked Interval achterruitenwisser kapot Nicolaas H 10 7.787 27 April 2020, 14:06
Laatste bericht: Rin
  Remlichten kapot Hanatarash 28 13.773 11 May 2019, 16:30
Laatste bericht: MacVolvo
  kilometerteller kapot E reinen 10 12.718 19 February 2018, 21:23
Laatste bericht: RM
  Groot licht schakelaar ? JaapV 14 12.873 12 July 2017, 20:57
Laatste bericht: A_A
  zekering 5 steeds kapot John Wolters 15 13.697 26 June 2017, 23:58
Laatste bericht: Jerry
  Dynamo kapot? Joost Zuidam 36 25.732 12 October 2016, 18:09
Laatste bericht: Joost Zuidam
  Sluiting in knipperlichtrelais of gaat het blokkeersysteem kapot ? Ap. 8 8.101 6 April 2016, 17:54
Laatste bericht: Ap.
  groot licht relais Claus 4 4.702 29 December 2015, 16:18
Laatste bericht: Claus

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)