Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beide fuseekogels vervangen?
#1
Voor een nieuwe APK van mijn 245 (1993) dient alleen de fuseekogel rechtsvoor vervangen te worden. Linksvoor was nog niet noodzakelijk volgens de keurmeester. Is het verstandig ook meteen de fuseekogel linksvoor te vervangen, uit voorzorg?
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

#2
Nee. Is je keurmeester op de hoogte van de toegelaten speling vanaf de fabriek? Deze is 3 mm, van de APK mag daar nog 1 mm bij, lijkt me stug dat je 1993 Polar nu al 4 mm speling heeft.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
#3
Kogelman schreef:Voor een nieuwe APK van mijn 245 (1993) dient alleen de fuseekogel rechtsvoor vervangen te worden. Linksvoor was nog niet noodzakelijk volgens de keurmeester. Is het verstandig ook meteen de fuseekogel linksvoor te vervangen, uit voorzorg?

Bij mij hetzelfde. Heb beide bij Carlo gekocht (beste prijs trouwens). Rechts voor APK vervangen. Links ligt nog klaar. Maar is wel nodig vermoed ik.

Groet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
#4
Marc1970 schreef:Nee. Is je keurmeester op de hoogte van de toegelaten speling vanaf de fabriek? Deze is 3 mm, van de APK mag daar nog 1 mm bij, lijkt me stug dat je 1993 Polar nu al 4 mm speling heeft.

Maar discussies daarover na gemelde afkeur is moeilijk. Ze zijn niet snel aan vervanging toe. Maar misschien heeft deze polar wel elke keer een grindpad tot aan huis van 1,5 km. Dan is de leeftijd niet relevant...

Bij 2 mm heb je ook al redelijk gekloink!! Dus ......
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
#5
Ik heb besloten beide kanten te laten vervangen. De rechterkogel had behoorlijke speling. Ik ben van plan nog lang met deze auto te doen dus geen half werk. Hiermee sluit ik dit topic. Skidje en Marc bedankt voor jullie inbreng.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2



Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke fuseekogels? gydomatra 6 4.284 19 June 2020, 10:12
Laatste bericht: 245GLE1981
  Wielmoeren/bouten vervangen t.b.v. lichtmetalen velgen UraniumFever 5 5.293 6 August 2017, 21:46
Laatste bericht: RM
  vervangen fuseekogels 144 (1972) Justin 26 24.466 29 July 2017, 15:22
Laatste bericht: Justin
  Vervangen alle wielbouten, hoeveel uur werk? Uberbrick 13 13.665 24 October 2016, 20:30
Laatste bericht: Pedor
  Volvo 245GL 1981 > Stuurhuis vervangen voor jonger model? Brampie 2 4.263 27 September 2016, 19:00
Laatste bericht: Brampie
  Stuurhuis vervangen, waar rekening mee houden? Mark244 10 14.574 3 June 2016, 22:04
Laatste bericht: Mark244
  Stuurhuis speling, preload piston vervangen? Volvo 142 B23 2 5.559 3 February 2015, 18:11
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Rubbers stabilisatorstang, fuseekogels of toch schokdempers JoelP 23 22.506 10 October 2014, 18:28
Laatste bericht: Rob
  Wiellagers vervangen / gereedschap nodig ZOAB 6 7.734 11 February 2013, 23:26
Laatste bericht: ZOAB
  Verkeerde fuseekogels? Arn02 8 5.649 21 December 2012, 11:50
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)