Berichten: 629
Topics: 142
Lid sinds: Dec 2009
Voor een nieuwe APK van mijn 245 (1993) dient alleen de fuseekogel rechtsvoor vervangen te worden. Linksvoor was nog niet noodzakelijk volgens de keurmeester. Is het verstandig ook meteen de fuseekogel linksvoor te vervangen, uit voorzorg?
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
Berichten: 9.969
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Nee. Is je keurmeester op de hoogte van de toegelaten speling vanaf de fabriek? Deze is 3 mm, van de APK mag daar nog 1 mm bij, lijkt me stug dat je 1993 Polar nu al 4 mm speling heeft.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.414
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Kogelman schreef:Voor een nieuwe APK van mijn 245 (1993) dient alleen de fuseekogel rechtsvoor vervangen te worden. Linksvoor was nog niet noodzakelijk volgens de keurmeester. Is het verstandig ook meteen de fuseekogel linksvoor te vervangen, uit voorzorg?
Bij mij hetzelfde. Heb beide bij Carlo gekocht (beste prijs trouwens). Rechts voor APK vervangen. Links ligt nog klaar. Maar is wel nodig vermoed ik.
Groet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.414
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Marc1970 schreef:Nee. Is je keurmeester op de hoogte van de toegelaten speling vanaf de fabriek? Deze is 3 mm, van de APK mag daar nog 1 mm bij, lijkt me stug dat je 1993 Polar nu al 4 mm speling heeft.
Maar discussies daarover na gemelde afkeur is moeilijk. Ze zijn niet snel aan vervanging toe. Maar misschien heeft deze polar wel elke keer een grindpad tot aan huis van 1,5 km. Dan is de leeftijd niet relevant...
Bij 2 mm heb je ook al redelijk gekloink!! Dus ......
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 629
Topics: 142
Lid sinds: Dec 2009
Ik heb besloten beide kanten te laten vervangen. De rechterkogel had behoorlijke speling. Ik ben van plan nog lang met deze auto te doen dus geen half werk. Hiermee sluit ik dit topic. Skidje en Marc bedankt voor jullie inbreng.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2