Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sleutelhulp
#1
Sinds kort een 244 met b23A motor aangeschaft en ik wil wat onderhoud gaan doen.
Ik denk dat ik wel veel zelf kan doen, maar ik zou ook de distributieriem willen vernieuwen en de kleppen willen stellen.
Kleppen stellen van een B20/18 is vrij eenvoudig, maar voor een b23 las ik in het forum , heb je speciaal gereedschap en klepstelplaatjes voor nodig.
Wie kan /wil mij helpen met de distributieriem en het kleppenstellen wanneer je daar zelf het gereedschap voor hebt?
Uiteraard tegen vergoeding, maar omdat ik zelf over een loods met brug beschik kan er ook zelf aan eigen auto gesleuteld worden en is e.e.a. eventueel te combineren.
Woon in de omgeving van Rotterdam.

Wim
Antwoord
#2
Hoi Wim,

Ik heb het speciale klepstelgereedschap, paar honderd plaatjes en de ruimte. Voor 17,85 euro per uur mag je hier gebruik van maken en kan ik je eventueel helpen. Tevens heb ik zo'n 600 2 serie artikelen op voorraad liggen.

Kom eens kijken zou ik zeggen...

grt
Antwoord
#3
hallo,
ga ik zeker eens doen,

wim
Antwoord
#4
Met een goede handleiding erbij en wat speciaal gereedschap is de distributieriem zo verwisseld. Het gereedschap mag je van me lenen, een handleiding heb ik ook nog wel :-)
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#5
Ik heb er wel eens een gedaan bij een 240. Kan me niet herinneren 'speciaal' gereedschap gebruikt te hebben. Maar ti's een tijdje geleden.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#6
nee, klopt, bij de oude types kan je de poelie van de krukas schroeven en hoeft de centrale bout niet los.
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)