Berichten: 347
Topics: 75
Lid sinds: Jul 2010
De schokbrekers van mijn Volvo moeten vervangen worden. Nu twijfel ik of ik de auto meteen zal verlagen. Ik vraag me namelijk af of het mooi is met 15" Virgo wielen. Dus nu is mijn vraag of iemand foto's heeft van een verlaagde 240 station met 15" Virgo wielen.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Verlaagd 40 mm met Lesjoförs veren. Comfort is nog best goed maar de veren zijn stug (comfortvermindering is ook door de stuggere koni dempers die er op zitten). Op de achteras heb ik wel 25 mm schijven tussen veerschotel en chassis want anders hing ie achter te laag.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 347
Topics: 75
Lid sinds: Jul 2010
Bedankt voor de foto. Ziet er netjes uit. De koni´s met Lesjofors veren zat ik ook aan te denken.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Goed dat de foto te zien is, op mijn computer is het eerder 'lowered car by night', ik zie een groot zwart vlak. Ik dacht al dat ik iets fout deed met de link.
De combinatie Koni geel en Lesjoförs bevalt goed, gaat lekker door de bocht. Alleen een tikje stug op kleine hobbels als je de dempers richting stug zet.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 347
Topics: 75
Lid sinds: Jul 2010
Klopt het dat je de Koni's alleen kan instellen als ze gedemonteerd zijn? Is de minst stugge instelling vergelijkbaar met de orginele schokbrekers?
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
DanielR schreef:Klopt het dat je de Koni's alleen kan instellen als ze gedemonteerd zijn? Is de minst stugge instelling vergelijkbaar met de orginele schokbrekers?
De voorste dempers zijn in gemonteerde toestand heel gemakkelijk af te stellen, er zit een handwieltje bij de dempers waarmee je aan de bovenkant van de demper in de motorruimte de boel kunt afstellen (omwenteling of 2-3 tussen soepel en stug). Achter is het wat lastiger maar als je het achterwiel er af neemt en de bovenste schokbrekerbout losneemt kom je een heel eind denk ik. Die zijn dus lastiger.
Vergelijk is moeilijk, samen met de stuggere veren is de softste stand van de Koni's net wat stugger dan een standaard 240 denk ik, beetje zoals een Turbo denk ik. De dempers te slap zetten (voor de gemonteerde veer) geeft zeker iets meer comfort maar ook weer een minder fijn weggedrag, de juiste balans vinden is even experimenteren. Zelf rijd ik dagelijks met de 240 en dan staan ze toch al een heel stuk richting stug, zeker als je veel goede wegen in de buurt hebt gaat dat goed. Maarja, zoals gezegd, dat is persoonlijk.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni