Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
b230ft/fk power starlet kp60
#1
ja idd je had het goed gelezen .haha

mijn naam is buddy bakker , 29 jaar jong en uit tilburg

ik werd via het volvo forum doorverwezen hierheen omdat hier de redblok kenners zouden zitten . en ik hier wwel wat meer nuttige info
zou kunnen vinden over mijn project.

zoals in de titel, heb ik een toyota starlet kp60 uit 1980.

nu was mijn idee om in mijn starletje een b230fk/ft motor te hangen , puur vanwege de betrouwbaarheid, lekker veel koppel en oersterk en goedkoop.
een beetje japanse motor met dezelfde power komt op zijn 1750 tot boven de 2000euro.

mijn vraag is nu hoe denken jullie hierover, de b230fk/ft een goede keus? verschil tussen de fk/ en f?
andere opties eventueel?

nou hoorde ik dat hier een jelmar op dit forum aanwezig is die hier heeel veel vanaf weet:RpS_laugh: dus hoop dat jullie me met dit gedeelte van me project wat verder kunnen helpen
en ik ga voor foto's zorgen van me project tot nu toe.

alvast bedankt
Antwoord
#2
is een 2L Celica niet slimmer..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
Aandrijving blijft gewoon voor lijkt me?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#4
Yellow240 schreef:Aandrijving blijft gewoon voor lijkt me?

Dacht eigenlijk dat de oudere Starlets achterwiel aangedreven waren. Er zijn zelfs turbo-uitvoeringen van :RpS_laugh:.
Antwoord
#5
Heb 't ff nagekeken, en je hebt gelijk. Nu vind ik ze nog toffer Tongue
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#6
ben al weer redelijk verdwaalt op de Japanse sites... ook leuk spul, sommigen van die leeftijd hebben zelfs dikker blik dan wij kennen van de Zweudse dozen.. In "84 had ik een "72 Corolla station, daar wilde ik toen al een Celica torretje in hangen, helaas werd ie afgekeurd, en vindt nu nog maar een "72 Corolla station..

(wat een vreselijk fout topic...:RpS_wink:..)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
hahah ... bedankt voor het commentaar, de starlet is idd een achterwiel aan drijver.

een 2 liter celica blok zijn veeeel moeilijker zijn om in te bouwen als een volvo motor, aangezien decelica blokken uit een voorwielaandrijver komt. er haast geen staartbak voor te vinden is een dergelijke.
Antwoord
#8
de oude Celica....
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
Maar we kunnen het ook gaan hebben over het inbouwen van de B230FT zonder nog over een ''''''starletje""" te babbelen. Kan dat aub?

Wel een leuke afleiding.

Had het laatst met iemand over een camper (Bedford) waar men in SE schijnbaar frequent een B230 blokkie in hangen... (zelfs komplete ombouwkist te koop)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#10
Kijk, je hebt ook hier je weg gevonden :-)
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)