Berichten: 723
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Berichten: 965
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
WOW respect man, dat is erg veel werk geweest maar het resultaat mag er dan ook wezen!
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
beter..! ik heb de mijne ook maar gespoten..
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
strak man, blanke lak er over en in de oven, (blanke coating) of werkt dat niet?
Anodiseren is ook een optie, misschien wel veel te groot of te duur??
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
anodiseren gaat niet meer vanwege de putten, blijf je helaas zien, ik heb me ook een ongeluk staan schuren, uiteindelijk gewoon behandeld als plaatwerk..
Overigens, ik herinner me een trucje uit "Overhaulin' ", zilvergrijs spuiten, in 1 richting schuurpapier er over halen, slepen als het ware, en daarna blanke lak, dat is het net geslepen RVS of aluminium... Dichterbij het origineel kun je denk ik niet komen..
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Black Moose schreef:strak man, blanke lak er over en in de oven, (blanke coating) of werkt dat niet?
Anodiseren is ook een optie, misschien wel veel te groot of te duur??
Anodiseren kan wel maar is, zoals je zelf al veronderstelde, nogal duur.
Ik heb ooit eens geinformeerd en herinner me dat het 300 euro was....hopelijk was dat de prijs voor 2 bumpers.
Gematteerde blanke lak over de kale alu bumper lijkt me zo gek niet. Misschien wel de moeite om eens te informeren of dat goed houdt op de langere duur.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
..dan houdt je toch geanodiseerde putten en gaten over..?
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Jambon schreef:..dan houdt je toch geanodiseerde putten en gaten over..?
De putten zijn toch weggeschuurd? En de gaten worden de rubbers weer op gemonteerd.
Kan je niet blank poedercoaten, ben je in 1 keer klaar
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 723
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
FF voor de duidelijkheid de putten zijn er allemaal uit maar ik moet hem nog nalopen en nog met WP schuurpapier behandelen zodat de krasjes steeds minder diep zijn, daarna wordt ie gepoedercoat in een kleur en glans zoals het was. Vervolgens komt het rubber er weer op tenminste als ik aan mooie hoekstukken kan komen en het afdek rubber aan de bovenkant wat aansluit komt weer terug. Deze is gelukkig nog goed.
Berichten: 723
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Het bumper verhaal is eigenlijk tot stand gekomen doordat ik lekkage had via het zij achterraam rubber. Aangezien ik niet op laswerk zat te wachten had ik op voorhand mijn reserve raamrubber van de 93er polar klaar gemaakt zo ook de alu lijsten die erin horen (waren zwart zijn nu gepolijst aluminium). Ik had ook een raam over dus deze maar gelijk voorzien van folie. Het raam was van zichzelf al getint maar iets donkerder vond ik mooier. Nu ik toch het raam eruit had ben ik gelijk maar verder gaan demonteren om zo het hele zijscherm na te lopen op krasjes en deukjes. Ook de reserve wielbak begon zijn tectyl te verliezen en had wat steenslag schade waardoor er al minimale roest begon te komen. Mijn auto is beige en eigenlijk is dat een smerige kleur ten opzichte van echt wit. Dus ben ik begonnen om de 245 te voorzien van een witte laag verf ipv beige. De auto moet blijven rijden dus ik zal het deel voor deel moeten doen. De portieren van deze auto zijn wat minder maar ik heb vervangende van de 93er polar met de wat dikkere buitenspiegels die wat makkelijker van binnenuit af te stellen zijn. Deze worden klaar gemaakt en dan is het op een zaterdag uitwisselen.
om een voorbeeld te geven hoe het was een foto van de bestuurderskant
En zo is de pass. kant geworden, zie ook de bredere sierstrip en de sidelight.