Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mijn 245 opknappen
#1
Sinds het rechter achterscherm is gespoten rij ik zonder achterbumper. Deze is van het formaatje USA. Bij het in en uitladen van spullen de afgelopen 30 jaar is deze behoorlijk beschadigd en hij heeft aardig wat put corrosie, daarnaast zijn de rubber hoekstukken ook behoorlijk beschadigd en moeten worden vervangen. De afgelopen 2 weken zo af en toe s'avonds lekker met de lamellen schijf en andere schuurschijven en vlakschuur machines de boel weer mooie gekregen. Ik kan hem met waterproof schuurpapier en polijstmiddel heel mooi laten glimmen echter dit zal van korte duur zijn omdat het beschermlaagje eraf is en het alluminium dus nog sneller gaat corroderen. Daarom wordt de bumper gepoedercoat in een zijdeglans aluminium kleur.

Hierbij wat foto's van hoe het was en nu is.

[Afbeelding: Foto0098.jpg]

[Afbeelding: Foto0116.jpg]

[Afbeelding: Foto0099-1.jpg]

[Afbeelding: Foto0115.jpg]

[Afbeelding: Foto0113.jpg]

[Afbeelding: Foto0114.jpg]

[Afbeelding: Foto0118.jpg]

[img width=450 height=600]http://i43.photobucket.com/albums/e390/weergaloos/volvo%20245/Foto0109.jpg[/img]

[Afbeelding: Foto0119.jpg]

[img width=450 height=600]http://i43.photobucket.com/albums/e390/weergaloos/volvo%20245/Foto0117.jpg[/img]

[Afbeelding: Foto0121.jpg]
Antwoord
#2
WOW respect man, dat is erg veel werk geweest maar het resultaat mag er dan ook wezen!
Antwoord
#3
beter..! ik heb de mijne ook maar gespoten..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
strak man, blanke lak er over en in de oven, (blanke coating) of werkt dat niet?
Anodiseren is ook een optie, misschien wel veel te groot of te duur??
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#5
anodiseren gaat niet meer vanwege de putten, blijf je helaas zien, ik heb me ook een ongeluk staan schuren, uiteindelijk gewoon behandeld als plaatwerk..

Overigens, ik herinner me een trucje uit "Overhaulin' ", zilvergrijs spuiten, in 1 richting schuurpapier er over halen, slepen als het ware, en daarna blanke lak, dat is het net geslepen RVS of aluminium... Dichterbij het origineel kun je denk ik niet komen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#6
Black Moose schreef:strak man, blanke lak er over en in de oven, (blanke coating) of werkt dat niet?
Anodiseren is ook een optie, misschien wel veel te groot of te duur??

Anodiseren kan wel maar is, zoals je zelf al veronderstelde, nogal duur.
Ik heb ooit eens geinformeerd en herinner me dat het 300 euro was....hopelijk was dat de prijs voor 2 bumpers.

Gematteerde blanke lak over de kale alu bumper lijkt me zo gek niet. Misschien wel de moeite om eens te informeren of dat goed houdt op de langere duur.
Antwoord
#7
..dan houdt je toch geanodiseerde putten en gaten over..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#8
Jambon schreef:..dan houdt je toch geanodiseerde putten en gaten over..?
De putten zijn toch weggeschuurd? En de gaten worden de rubbers weer op gemonteerd.
Kan je niet blank poedercoaten, ben je in 1 keer klaar
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#9
FF voor de duidelijkheid de putten zijn er allemaal uit maar ik moet hem nog nalopen en nog met WP schuurpapier behandelen zodat de krasjes steeds minder diep zijn, daarna wordt ie gepoedercoat in een kleur en glans zoals het was. Vervolgens komt het rubber er weer op tenminste als ik aan mooie hoekstukken kan komen en het afdek rubber aan de bovenkant wat aansluit komt weer terug. Deze is gelukkig nog goed.
Antwoord
#10
Het bumper verhaal is eigenlijk tot stand gekomen doordat ik lekkage had via het zij achterraam rubber. Aangezien ik niet op laswerk zat te wachten had ik op voorhand mijn reserve raamrubber van de 93er polar klaar gemaakt zo ook de alu lijsten die erin horen (waren zwart zijn nu gepolijst aluminium). Ik had ook een raam over dus deze maar gelijk voorzien van folie. Het raam was van zichzelf al getint maar iets donkerder vond ik mooier. Nu ik toch het raam eruit had ben ik gelijk maar verder gaan demonteren om zo het hele zijscherm na te lopen op krasjes en deukjes. Ook de reserve wielbak begon zijn tectyl te verliezen en had wat steenslag schade waardoor er al minimale roest begon te komen. Mijn auto is beige en eigenlijk is dat een smerige kleur ten opzichte van echt wit. Dus ben ik begonnen om de 245 te voorzien van een witte laag verf ipv beige. De auto moet blijven rijden dus ik zal het deel voor deel moeten doen. De portieren van deze auto zijn wat minder maar ik heb vervangende van de 93er polar met de wat dikkere buitenspiegels die wat makkelijker van binnenuit af te stellen zijn. Deze worden klaar gemaakt en dan is het op een zaterdag uitwisselen.



om een voorbeeld te geven hoe het was een foto van de bestuurderskant

[Afbeelding: Foto0080.jpg]


[Afbeelding: Foto0083.jpg]

En zo is de pass. kant geworden, zie ook de bredere sierstrip en de sidelight.

[Afbeelding: Foto0082.jpg]

[Afbeelding: Foto0081.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Opknappen en turboficeren Sid's 244 '79 Sid 2 52.967 4 October 2014, 20:59
Laatste bericht: Ties240
  mijn lang lopende roestoratie project van ons volvo 145 klaes 10 36.942 29 April 2014, 20:02
Laatste bericht: v700r
  Wie wil met mij mijn 164 voorzien van een 960 motor in ruil voor een 760TIC ? toonkarel 11 13.918 16 September 2011, 23:51
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)