Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mijn 245 opknappen
#11
Het is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang stil geweest op dit topic. Maar daar komt verandering in. Sinds een jaar staat de 245 stil binnen in de werkplaats mede dankzij die kloot violen in de politiek. Ik had de 245 te koop staan voor 750 euro met nog een auto in onderdelen erbij en nog geen hond die hem kopen wilde. Ja de bangers die stonden in de rij maar no way dan rij ik hem nog liever het Amsterdams kanaal in.

Ik had mijn zoon vorig jaar al gepolst of hij hem wilde hebben en dat leek hem wel leuk maar hij haakte toch weer af, meneer wilde liever een modern golfje. Aankomende oktober gaan we weer verder met de inrichting van de werkplaats en als dat af is zal de Volvo 245 worden voorzien van een B230 K motor of een 940 turbo motor en gaat die gare K-injectie motor eruit. Niet dat de motor slecht is nee ik krijg die K-jetronic niet goed dus dan maar een carburateur of misschien een moderne injectie van een late 240 uit de jaren 90. Toen ik aangaf dat ik hem hoogglans zwart ga maken en hem ga verlagen en er een paar knappe velgen onder gooi, als het goed is heb ik na de VK beurs een set virgo's 15" En de auto zijn lederen bekleding en electrische ramen weer terug geef ging mijn zoon toch om op voorwaarde dat er ook voldoende chroom en gepolijst RVS en aluminium op zou komen. Pappa betaald alles, wat hou ik toch van mijn kind. Ik heb het er voor over zo blijft hij rijden en in de familie en kan hij lekker goedkoop rijden, behalve in de maanden dec, jan en feb. Als hij hem zat is neem ik hem terug.

Nu we weten wat voor kleur hij word wil ik weten of ik het in de motorruimte ook hoogglans zwart moeten maken of niet gewoon helder wit.

Maar goed zo ver is het nog niet, eerst werkplaats en dan de Volvo 245. Dit topic leeft nog steeds was alleen in een hele diepe winterslaap.
Antwoord
#12
Via dit forum een setje virgo's gekocht en afgesproken dat ik ze bij de VKB 2014 op zou halen. Zo gezegd zo gedaan.

Dit waren ze http://volvolvo.nl/threads/16340-Virgo-v...met-banden

na een paar gevulde koeken heb ik ze laten poedercoaten.

[Afbeelding: virgo15inchgestraald-1.jpg]

en voor een halve appeltaart en 6 tompousen zijn ze gepoedercoat.

[Afbeelding: virgo15inch.jpg]
Antwoord
#13
Damn, nice!
Ennuh, stralen en poedercoaten is meestal wat duurder dan een paar koeken toch?
Special price?
Anders heb ik er ook nog wel een doos gevulde koeken voor over om mijn velgen te laten doen :-)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#14
stralen doe ik op mijn werk. De koeken heb ik achtergelaten en ik heb de straalcabine bediend. En Poeder coaten heb ik bij een tante van mijn vrouw laten doen. Die werkte (sinds vorige week met de vut) bij een spuiterij die alles lakt en poedercoat, en ja bijna gratis. Poeder coaten kostte me maar 10 euro voor 4 velgen en de voorbumper. De achterbumper had ik laten doen maar voor moest nog. Stralen niet dat kan nog steeds zolang ik bij die baas blijf. En geloof me ik heb nog al wat te stralen.
Antwoord
#15
En we zijn weer een jaar verder zie ik. De werkplaats is nu echt bijna klaar het zijn de puntjes op i die nog gedaan moeten worden maar net als een oud huis blijf je in een werkplaats ook van alles verbeteren en veranderen tot het naar je zin is.


Qua werkzaamheden aan de 245 is er niks gedaan, wel heb ik veel aangeschaft. Een veerpoot brug en diagonaal verstevigingen, cruise control, verlaging veren, scheurvrij dashboard.

Ik heb wel de achterklep van de super polar uit italie geplaatst want die lag in de weg. Verder heb ik de B230 K carburatie motor in de motorbok gehangen, daar gaat mijn schoonpa mee aan de gang. Nu zit er een B2,1 K-jetronic in de 245 welk dus eruit gaat daar voor in de plaats komt de B230 K. Ik ga dus van injectie naar carburatie. Zouden jullie dit ook doen of niet. Zo niet kan ik de B230 K voorzien van een injectie kop. Eigenlijk lever ik qua pk's in als ik overstap op carburatie en dat heb ik liever niet. Makkelijker is dus een injectie blok erin te hangen is dit olug en play.

De 2,1 k-jetronic is dus beschikbaar voor degene die er interesse in heeft. Ik heb er een filmpje van hoe die loopt.

[Afbeelding: th_MVI_1217.mp4]
Antwoord
#16
De solex-cisac carburateurs van de B230K motoren kunnen als ze niet goed meer functioneren net als K-Jet voor hoofdpijn zorgen....
Antwoord
#17
De perfecte oplossing heet B230FK en wordt doorgaans in zijn reguliere woonruimte (de Volvo 940) ontvreemd omdat deze een edelere taak te volbrengen heeft: Juist, een 240 aandrijven!

LH 2.4 van Bosch is echt geen rocket science (zegt men, en mijn ervaringen zijn zo eender).

Je begint met 135 pk, een heerlijk soepel koppel en om hem 'vlot' te maken heb je niet meer nodig dan een MBC. Om hem snel te krijgen wel. Maar ach, hij is voor je zoon en het blijft een auto met de (charmante) oorsprong uit the seventies, en ook die stevigheid, dus wellicht is 'vlot' meer dan het doel.

Hoogglans zwart staat ook nog steeds op de planning? Een spierwit motorruim is wel mooi (maar niet praktisch).

Succes met de plannen!


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#18
Ja hoogglans zwart wordt het nog steeds. Een fk motor is natuurlijk de beste oplossing. Maar zat de ontsteking niet in de weg. De b230 K die ik heb liggen was toen goed. Ik heb ermee gereden nl. Maar ik ben op de hoogte van carburateur dat deze problemen kan geven. Kan ik dit blok ook ombouwen naar injectie.
Antwoord
#19
Je kunt de onsteking makkelijk demonteren van zowel de ft als de k. Als je dan de hulp as plaatst van de k motor zou jw ook de onsteking weer kunnen gebruikwn van de k.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#20
Stel ik heb een motor van een 940 met een verdeler die aan de achterkant van de kop zit. Dan heb ik een bovenliggende nokken as. Jij zegt dus dat ik de ontsteking weg kan nemen. Het gat moet ik dus afdichten en dan kan ik op de traditionele plek een ontsteking plaatsen. Kan ik dan die van mijn oude k-jet nemen of die van de b230k

B230 fk was toch met turbo. En de ft zonder.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Opknappen en turboficeren Sid's 244 '79 Sid 2 52.965 4 October 2014, 20:59
Laatste bericht: Ties240
  mijn lang lopende roestoratie project van ons volvo 145 klaes 10 36.931 29 April 2014, 20:02
Laatste bericht: v700r
  Wie wil met mij mijn 164 voorzien van een 960 motor in ruil voor een 760TIC ? toonkarel 11 13.893 16 September 2011, 23:51
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)