Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
realistische waarde van een 245
#1
Hoe bepaal je een realistische dagwaarde van je auto ? Naar de handel kijken wordt ik niet wijs; prijzen van laag tot hoog en andersom voor afgeragde bakken en schijnbaar goede. De verzekering is gebaat bij een zo'n hoog mogelijke waarde, dan kan er ook lekker premie gevangen worden...
Behalve een checklist om de conditie van een auto te bepalen, lijkt het mij erg interessant om aan zo'n lijst een waarde-(punten?)-lijst te koppelen...
Dit zou wel eens een prettig hulpmiddel kunnen zijn voor alle partijen... ;D
Stel er zijn 100 te controleren punten aan een auto, mogelijk emotionele waarden, etc. Elk een aantal punten vertegenwoordigend, etc...
Is hier interesse in ?
Als iedereen die hiernaar oren heeft nou eens hieronder aanvult wat er in opgenomen moet worden...
Antwoord
#2
Remmend en rijdend belastingvrij 500, met apk +400, lpg op kenteken +300. De rest gewoon erbij optellen. Virgo's? 200 erbij. Hele voorruit? 75 erbij. Nieuwe uitlaat? 100 erbij.

Zoiets. Er is nog geen 'gerenomeerde' handel in 240's of 140's, dus is er ook lastig een waarde aan te geven. Begint volgens mij pas bij Amazon's, de V44 club doet taxaties adhv een puntenlijst. Tot die tijd ben je afhankelijk van losse taxaties, vraagprijzen van handelaars, wat de gek ervoor geeft, etc.

Een 245 die hier 3500 euro moet kosten, gaat in Engeland zo in de pers, in Belgie staan ze mos te verzamelen in de achtertuin en in Zweden rijden ze er Folkrace mee.
In Noorwegen en Portugal rijden 30 jaar oude karren nog als dagelijks vervoer, dankzij hele hoge importtax.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Auto's blijven auto's, als je hem mooi vindt betaal je graag teveel en zoniet dan laat je hem voor een paar tientjes zelfs nog staan. :Smile :Smile
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#4
Op dit moment, met de hoge benzineprijzen, is het redelijk simpel.
Alle grote wagens tussen de 15 en 25 jaar oud zijn nauwelijks te verkopen, helemaal als ze op benzine rijden. En dat geldt ook voor Volvo's.
Alleen de specifieke liefhebbersmodellen doen nog een aardige prijs, met weinig KM's etc.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
#5
het is wat de gek ervoor over heeft, heb je een mooie en technisch goede auto waar in ieder geval een onderhouds historie en een erkende taxatie bij zit zal ik persoonlijk eerst kiezen voor de wat duurdere oldtimer omdat dit meer vertrouwen geeft, maar ook dat geeft geen 100% garantie. Zelf heb ik een 245 welk technisch nu bijna helemaal klaar is, wacht nog ff op mijn stappenmotor. Achterklep, rechtervoorscherm nog aanschaffen. De 4 portieren heb ik al en dan alles incl de body in een nieuw jasje en hij gaat in de verkoop. Je moet iemand treffen die weg is van het model en overtuigd is dat hij een goede koop doet.

Mijn schoonvader heeft zeer recent na de restauratie van body en interieur (heb ik groot en deels uitgevoerd) zijn 145 laten taxeren door een FEHAC erkend taxateur van de VKV (V44) club middels het punten systeem. De auto is niet helemaal origineel meer, zoals het interieur, deuren en velgen maar dan evengoed nog een taxatie waarde van 8100 euro. Verkoop ligt dan tussen de 6500 en de 7500 euro als hij hem nu zou verkopen.

Antwoord
#6
Begrijp ik niet... Als de taxatie op 8100 is vastgesteld... Hoe komt het dat de verkoopwaarde dan zoveel lager ligt ? Wat is de functie van de taxatie in deze als de marktwaarde rond de 6500 ligt ?
Antwoord
#7
Hoge taxatie leidt in de meeste gevallen van diefstal en/of schade tot een hoge uitkering......is niet heel ongebruikelijk.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
#8
volvosvenska schreef:Hoge taxatie leidt in de meeste gevallen van diefstal en/of schade tot een hoge uitkering......is niet heel ongebruikelijk.

juist Wink Vergeet dus nooit je troetelkind te laten taxeren.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)