Berichten: 294
Topics: 46
Lid sinds: May 2010
Waarom verbergen adverteerders (delen van)kentekens op foto's in advertenties?
Als een particulier dit doet kan ik me dat nog enigzins voorstellen. Maar waarom doen bedrijven dit? Bij mij geeft dit alleen maar het gevoel dat men iets te verbergen heeft. En wat kan je er in Nederland uiteindelijk mee? Hier in Zweden is het erg eenvoudig om m.b.v het kenteken allerlei gegevens van de auto en de huidige eigenaar op te vragen. Maar dan nog, het is toch je goed recht om te weten van wie je iets koopt?
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
't heeft ook geen enkele zin, behalve interessant doen. :-\ In NL kun je geen verdere informatie vinden over eigenaar, alleen voertuig gegevens. Bij nieuwere auto's kijken we wel naar de lettercombinatie, we hebben liever een PBB combinatie want die ziet er nieuwer uit dan een NZZ combinatie.Tijd om allemaal je eigen nummer te krijgen, zoals onze zuiderburen dat doen.
Nu moet ik wel zeggen dat zo'n achterlijke 1 of 2 op je kenteken (omdat er een keer een nummerbord is afgewaaid).mij wel verschrikkelijk stoort. Zag trouwens pas iemand met een vijfje rijden....
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
R5 ?
ik denk dat de gedachte erachter wat naïef is, net als het "crmineelbalkje"op krantenfoto's, alsof je dan niet herkenbaar bent...
Berichten: 1.453
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Ik doe het omdat je zo naar de dichtsbijzijnde nummerbordenboer zonder papieren een oldtimernummerbord (blauwe) kan laten maken. Dus zal het eventueel heel misschien kunnen dat iemand, met een auto die er op lijkt, dan met jou nummerbord rond gaat rijden/tanken/boetes...
Met de gele nummerborden is dat niet mogelijk.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
frox schreef:Ik doe het omdat je zo naar de dichtsbijzijnde nummerbordenboer zonder papieren een oldtimernummerbord (blauwe) kan laten maken. Dus zal het eventueel heel misschien kunnen dat iemand, met een auto die er op lijkt, dan met jou nummerbord rond gaat rijden/tanken/boetes...
Met de gele nummerborden is dat niet mogelijk.
Die mensen kan je ook op straat tegen komen, kan je beter je nummerplaten permanent afplakken, maar dat mag dan weer niet. Zal zo'n vaart niet lopen denk ik.
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 9.969
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Blauwe platen afdekken heeft ook geen zin. Waarom zouden ze jouw kenteken willen gebruiken? Alsof benzinedieven zelf niet een combinatie, ik denk aan DL-30-67, kunnen verzinnen. Of DL-31-67.
Waarom gebruiken benzinedieven eigenlijk geen blauwe platen? Veul gemakkelijker dan die gele dingen jatten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Ik vind het ook onzin!
Benieuwd wat ze er mee willen bereiken! Dus voor de gene die het wil proberen: DE 60 25 ;D
Groeten, Boele
Berichten: 2.853
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Van mijn kleur zullen er toch niet veel rondrijden
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Ik heb er een hekel aan, juist bij verkoopadvertenties.
Als je een potentiële koper juist afschermt van de RDW info, die vrij verkrijgbaar is en openbaar, dan wek je de schijn van onbetrouwbaarheid.
Ik wil namelijk weten of een wagen
- APK heeft
- Hoe lang deze al op naam staat
- hoe de RDW registratie is, met name datum afgifte eerste kenteken en eventuele importdatum
- wat de officiële brandstof is ("er zit een LPG tank in" is namelijk iets anders dan dat de wagen volgens de RDW LPG als brandstof heeft).
- is de wagen verzekert (hier is de RDW wel wat traag mee)
Als ik van dit soort gegevens verstoken blijf, kom ik niet een kijken.
Dus eigenlijk is het niet-tonen van een kenteken een domme zet.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 294
Topics: 46
Lid sinds: May 2010
scimitar schreef:Ik heb er een hekel aan, juist bij verkoopadvertenties.
Als je een potentiële koper juist afschermt van de RDW info, die vrij verkrijgbaar is en openbaar, dan wek je de schijn van onbetrouwbaarheid.
Ik wil namelijk weten of een wagen
- APK heeft
- Hoe lang deze al op naam staat
- hoe de RDW registratie is, met name datum afgifte eerste kenteken en eventuele importdatum
- wat de officiële brandstof is ("er zit een LPG tank in" is namelijk iets anders dan dat de wagen volgens de RDW LPG als brandstof heeft).
- is de wagen verzekert (hier is de RDW wel wat traag mee)
Als ik van dit soort gegevens verstoken blijf, kom ik niet een kijken.
Dus eigenlijk is het niet-tonen van een kenteken een domme zet.
Zo denk ik er eigenlijk ook wel over. Alhoewel mijn Volvo op Blocket zonder zichtbaar kenteken stond ben ik toch gaan kijken. Auto stond vlak bij mijn werk en voordat ik de verkoper de hand had geschud had ik het kenteken al per sms naar huis gestuurd. En DAN is het mooi als je een taal spreekt die de verkoper niet verstaat. Ik kon in ieder geval het verhaal van de verkoper verifiëren
Maar als ik er verder voor moet reizen en men wil het niet per telefoon geven ga ook ik niet eens kijken.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden