Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De baksteen van Elvis (242GL)
#1
Hoi!

Dit wordt min of meer mijn eigen voorstel en project topic.

Ik ben paul 24, student in Delft en heb na een aantal verschillende brikken van andere merken vorige maand een leuke volvo gekocht.
het betreft een:
Volvo 242 GL
Bouwjaar 1979
215dkm op de klok en is een heel redelijke staat.
B21A blok
4 bak zonder overdrive (weet nog niet welke)
en ze wordt ook wel liefkozend de baksteen genoemd.

[Afbeelding: baksteen01.jpg]

Ze heeft ongeveer in 1997 een full respray gehad maar die is niet helemaal mooi uitgevoerd, onder de kap zijn wat dingen meegespoten en de kleur is ondertussen ook flink dof geworden (of nooit mooi geweest)
Bij de achterste wielranden en net onder de nummerplaat achter begint er ook weer wat roest door de lak heen te kruipen. In de kofferbak is wel duidelijk te zien dat er voor de vorige respray gelast is, dit is dus al eens aangepakt en hoef ik alleen nog maar bij te houden.
Verder is er een relatief nieuw interieur ingekomen, zijn de benzinepomp, kachelventilator en nog wat andere standaard mankementen al verholpen en heb ik er een leuke doos onderdelen bij gekregen. (en dat allemaal voor een prijs die ik hier echt niet durf te noemen)

Zaken die ik nog wil aanpakken:
- De chrome strips net onder de ramen is 'uit de kom' maar gaat niet direct makkelijk er weer in. dit wil ik dus zeker weer maken
- De originele radio terug plaatsen, door de vorige eigenaar is er een lelijke nieuwerwetse cd speler ingevrot maar ik heb de originele radio erbij
- een electrische antenne plaatsen. de huidige staat alle kanten op en ziet niet uit.
- Setje hella mistlampen op de bumper zetten, mijn pa heeft nog 2 rechthoekige hella's nieuw in doos.
- Ik heb bij aanschaf een automaten bak met overdrive gekregen en wil de overdrive eigenlijk op mijn 4 bak bouwen (geen idee of dit kan)
- toerenteller inbouwen