25 October 2010, 18:31
Ik heb een tijdje terug hier ook al een postje gehad over de ontsteking van mijn 240 GLE met B21E erin. De motor valt (on)regelmatig uit, zowel op gas als op benzine, tijdens het rijden. Het probleem treedt op, alleen is er geen peil op te trekken wanneer precies. Inmiddels zit er een nieuwe ontstekingsmodule in, maar het probleem blijft. Nu werd er in de garage gesuggereerd dat het ook de stroomverdeler kon zijn (TSZ2, contactpuntloos dus).
De huidige stroomverdeler is m.i. eens door B. de Haas onder handen genomen; De bovenin de verdeler gelegen plaatjes (ÃÃn wijst met vier puntjes naar beneden, de andere omhoog) zien er niet uit zoals het hoort: Verschillende armpjes zijn een bep. kant op gebogen (van het onderste plaatje raakte ÃÃn van de armpjes de behuizing).
OK, mijn vraag: Kan de belabberde staat van onderdelen van de stroomverdeler het vaak uitvallen van de motor veroorzaken? Is het denkbaar dat, bij vervanging van de stroomverdeler, de problemen over zijn?
Overigens heeft de monteur de auto drie dagen meegehad, en hij had (uiteraard zou ik bijna willen zeggen) geen problemen......
De huidige stroomverdeler is m.i. eens door B. de Haas onder handen genomen; De bovenin de verdeler gelegen plaatjes (ÃÃn wijst met vier puntjes naar beneden, de andere omhoog) zien er niet uit zoals het hoort: Verschillende armpjes zijn een bep. kant op gebogen (van het onderste plaatje raakte ÃÃn van de armpjes de behuizing).
OK, mijn vraag: Kan de belabberde staat van onderdelen van de stroomverdeler het vaak uitvallen van de motor veroorzaken? Is het denkbaar dat, bij vervanging van de stroomverdeler, de problemen over zijn?
Overigens heeft de monteur de auto drie dagen meegehad, en hij had (uiteraard zou ik bijna willen zeggen) geen problemen......
V70 2.5 10V 1998 - 240 GLE 1984 (B21E) - 144 B18A 1967