Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verdeler vervangen, maar probleem blijft (update: opgelost!?)
#1
Zo net de verdeler vervangen. Helaas mocht het niet baten. Motor blijft in N of P prima lopen maar zodra er gereden moet worden begint de ellende. Ik heb het ook op benzine getest maar zelfde probleem.

Vooral bij lage snelheden optrekken vindt hij lastig, motor houdt in roffelt en ploft als ik echt veel gas geef, dit gebeurt zowel op LPG als benzine. Echter als ik heel erg langzaam gas geef lijkt het goed te gaan. Maar in het huidige verkeersbeeld is dit geen goede optie natuurlijk Wink Wink

Graag hoor ik nog wat ideeen van deze of gene om voordat ik hem naar de garage breng alles getest te hebben wat ik maar zelf kan doen.

ps. als ik aan de vacuumvervroeger van deze verdeler zuig vervroegt deze wel tov de "oude" waar dit niet lukte.

Antwoord
#2
Zelf ken ik de achtergrond van dit verhaal niet en weet dus niet wat je al wel en niet hebt gedaan en wat voor motor/auto/brandstofsysteem het is.

Mijn eerste indruk (als het niet de ontsteking / contactpunten) is : Gescheurd membraan in je Stromberg carburateur.

Dan gaat je "gasschuif" niet goed omhoog.

[Afbeelding: membraan-vervangen.jpg]

Met mijn Amazon heb ik het een keer gehad als combinatie. Ingebrande contactpuntjes + gescheurd membraan
Zie http://www.oudevolvo.nl/volvo/oldtimers/...mazon#p649

Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#3
Bedankt voor je reaktie. Ik heb om te testen het zuigertje en naald verwijderd en gereden maar er veranderde toen niets.

Ik heb een stroboscoop kunnen lenen dus maar eens even kijken hoe het tijdstip is.

Antwoord
#4
En check dan ook nog even of je contactpuntjes niet ingebrand zijn.
Dat kan dezelfde symptomen geven.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#5
Schiet me nog iets te binnen.
Heb je het zonder zuiger op benzine of LPG getest?
LPG kan wel zonder, maar voor benzine moet hij volgens mij echt geleidelijk open gaan om ervoor te zorgen dat je de juiste aanstroom snelheid en daarmee zuigkracht haalt.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#6
Zoals het er nu uitziet zijn de problemen opgelost. En het ziet ernaar uit dat de oorzaak een slechte bougie was. Aiiijj veel werk dus gehad voor een klein probleempje.

De boosdoener was wat meer bruinig dan de andere drie maar zag hier geen kwaad in. Vandaag toch maar even vier nieuwe erin en jawel lopen.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd dat het nu klaar is maar al heel gelukkig dat ie weer fatsoenlijk rijdt.

@s9606564 Zonder zuiger alleen op LPG, op benzine is die de naald nodig. Ik heb een elektronische ontsteking dus geloof niet dat ik dan ingebrande contactpuntjes kan hebben. Bedankt voor het meedenken igg en ik hoop dat er voorlopig geen vervolg op dit topic komt ;D ;D Ik heb ook even op je blog gekeken erg leuk en een mooie collectie.
Antwoord
#7
Goed om te horen dat het opgelost is/lijkt.

Ha ha, standaard elektronische ontsteking, niet aan gedacht.
Zoals je hebt gezien ben ik meer thuis in het spul t/m 1973.

M'n 245 uit 1985 en de bijbehorende techniek moet ik nog leren kennen.

Veel rijplezier weer!
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#8
Hmmmm vanmorgen een flink stuk gereden en net even de bougie gechecked. Lijkt erop dat deze ook al bruinig aan het worden is. Kern was wit maar begint nu te verkleuren op het gedeelte in de bougie, tipje is nog wel wit. Auto rijdt nog wel ok.

Iemand een idee waardoor deze verkleuring ontstaat. Rest van de bougies netjes wit.

Antwoord
#9
Een juiste verbranding geeft uiteindelijke een koffie met melk kleur aan je bougie. Helemaal wit dan wordt de bougie te heet. Check dan type bougie en het ontstekingstijdstip. Mengsel is iets te arm. Wordt de bougie zwart heb je een te rijk mengsel.
Waarom het slechts bij een bougie optreedt weet ik ook niet. Check anders de electrode afstand of die bij allemaal gelijk is....

Antwoord
#10
kleppenwerk?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Probleem D Jetronic Coenraad 1 641 5 February 2023, 12:32
Laatste bericht: Coenraad
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.059 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  Bobine met voorschakelweerstand te vervangen door bobine zonder voorschakelweerstand? Arjan. 48 13.404 31 May 2022, 17:39
Laatste bericht: Marc1970
  265 probleempjes met lopen--> opgelost Wouter265 11 4.608 30 March 2022, 09:52
Laatste bericht: Wouter265
  tussendemper vervangen adrianus240 2 1.641 25 July 2021, 20:54
Laatste bericht: Grey240Polar
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 3.551 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski
  Visco fan blijft constant blazen marc-f 2 1.231 10 March 2021, 23:20
Laatste bericht: Marc1970
  940 B230FB waterpomp lekt na vervangen lonnebol 9 4.401 23 January 2021, 18:43
Laatste bericht: Volvo240
  kleppendeksel blijft lekken adrianus240 7 3.175 28 November 2020, 14:22
Laatste bericht: Grey240Polar
Photo distributie riem vervangen, positie tussenas? B200f superD 9 3.838 25 November 2020, 14:10
Laatste bericht: superD

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)