Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pierburg cdus 175 1 op 1 uitwisselbaar met Stromberg cdus 175?
#1
hallo wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen de pierburg 175 cd en de stromberg 175 cd .
op foto,s van marktplaats lijken ze gelijk.
kan de zelfde spruitstuk gebruikt worden?

groeten kees
Antwoord
#2
Welke foto's van Marktplaats? Mensen geven de gekste namen aan carburateurs, en da's nog logisch ook want de makers ervan zijn over en weer een paar keer gefuseerd, overgenomen, van naam veranderd etc.

http://link.marktplaats.nl/351153668 links Zenith van een Katterug of Amazon, rechts Zenith Stromberg van nieuwe Amazon t/m 240

http://link.marktplaats.nl/349617048, een Stromberg type, gemaakt door Solex

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?V...500wt_1154 een Pierburg CDUS, die hier Stromberg genoemd wordt. Pierburg heette ook een tijdje DVG (Deutsche Vergasser Gesellschaft, gezellig is anders).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
enig idee of het zuigertje van een nieuwer type in de B20 Stromberg past?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
Hallo

Ik bedoel foto,s niet niet alleen van marktplaats maar op het internet algemeen.
Op de site

http://www.gowerlee.dircon.co.uk/spares.html#pierburg

word je bij de stromberg 175 cdus doorgelinkt naar de pierburg 175 cdus.
Als deze carburateurs gelijk aan elkaar zijn wil ik mijn defecte pierburg vervangen door een stromberg.
Van de stromberg zijn meer in omloop en er zijn genoeg revisie setjes voor te koop.

Mijn vraag is wie weet welke carburateur,s ik zo op de spruitstuk van mijn pierburg 175 CD kan monteren.
Ik heb een B230A motorblok

Groeten Kees
Antwoord
#5
Dat soort maten veranderde Volvo nooit. Ik heb hier twee Strombergs, van een vroege 140 en van een 240 en de boutgaten zitten op dezelfde afstand, ca. 54 mm hart op hart.

Zo zijn de h.o.h. maten van het thermostaathuis hetzelfde van de B18 t/m de B230F, van de uitlaatflenzen, van de wielen, enzovoorts. In de pakking vd carterpan die ik van mijn B230F haalde zat nog het afvoergat wat nodig is in de B18/20.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
ander woord voor Volvo is waarschijnlijk Lego of Meccano, alleen jammer dat je de carb zo niet kunt gebruiken ivm de gasstangen die uiteraard net andersom zitten...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Hallo
Nu je het zegt idd de bediening aan de rechterkant.
Maar het mechanisme waar de kabels aan zittten wel op de zelfde plek.
Binnenkort maar even langs de sloop om te kijken hoe het precies zit.

Groeten Kees
Antwoord
#8
Hallo Kees, zie helaas geen feedback of het gelukt is - heb ook 230a (bj 1984)en mijn luchtfilter loopt vol met benzine.
Wil mijn Pierburg cdus 175 ook vervangen door een Stromberg cdus 175 maar kan niet vinden of het nu wel of niet
zo over te zetten is. Is het jou gelukt?

Groet
Mark
Antwoord
#9
Hallo, zie dat topic al wel vaker is aangekaart maar helaas kan ik bij geen van
de berichten het eindoordeel vinden.
Mijn Zweedse schone 2.3 lt GL van 1984 lekt wat na in het luchtfilter - Carburateur Pierburg cdus 175
Auto heeft ca 2 jaar stil gestaan - wel af en toe verplaatst en dus gestart - Auto was in redelijk
goede staat alleen wat roest aan buitenkant. Heb eerst 2 spatborden laten behandelen en spuiten
maar aangezien er toch wat kleurverschil was de hele auto maar naar professionele spuiter gedaan en
nu is de auto weer helemaal vrij van roest en in nieuwe lak - Metallic blauw met bignose en corona velgen
Ben zeer tevreden met de auto behalve het feit dat mijn carburateur benzine lekt in het luchtfilter.
Ik kan nu een Stromberg 175Cdus kopen bij iemand maar kan niet een eindoordeel vinden bij vorige vragers
met dit onderwerp... Jammer dat mensen wel vragen maar andere helpers en zoekers niet hun eindresultaat
laten weten...maakt zo'n forum zoveel leuker!!

Mark
Antwoord
#10
De 175CDUS is in den beginne gemaakt met de naam Stromberg op het dekseltje en later met Pierburg erop, het is dezelfde carb gemaakt door DVG. Idd met dopje uit het midden.
Die met dopje in het midden zie je niet al te vaak, zat soms op de B21A (na 1978 in elk geval).

In het handboek staat 1 variatie van de 175CDUS, in de vorm van de vlotterkamerbodem en bijbehorende pakking, en luchtslangaansluiting (op te lossen door een extra pakking als vulling te gebruiken).

De naam Stromberg is nogal verwarrend want deze is op een aantal carburateurs gebruikt, die weliswaar op hetzelfde principe werken maar andere aanhangsels en aansluitingen hebben.
Die met de aansluiting aan de andere kant hing ook aan de andere kant van de motor, dat was de Stromberg 175CD in de 140 en Amazon. Er is ook een 175CD die aan jullie kant hing, op de B21A
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Pierburg naald Rin 10 2.080 23 September 2022, 20:26
Laatste bericht: Rin
  Welke koppen zijn uitwisselbaar 245 GLT 1984 dwarswind 2 2.781 5 January 2018, 23:02
Laatste bericht: RM
  Pierburg carburateur Yellow240 4 5.772 13 January 2017, 15:00
Laatste bericht: Yellow240
  Pierburg 175 cdus op B230K blok gydomatra 16 12.962 27 August 2016, 22:10
Laatste bericht: gydomatra
  [740] B230K met EZK118 en pierburg 2B5 stottert en houdt in op LPG en benzine MartjeB 21 17.268 20 March 2016, 15:24
Laatste bericht: henqui
  synchroniceren van zenith-stromberg carburateurs van een b30 volvohenkie 9 7.536 3 January 2016, 21:08
Laatste bericht: Jambon
  Stromberg 175 CD-2 reviseren Mark244 11 12.750 24 June 2015, 21:23
Laatste bericht: Mark244
  tankvlotter uitwisselbaar 1976 - en nieuwer ? jero 0 1.375 28 June 2014, 21:56
Laatste bericht: jero
  brandstofpompen uitwisselbaar? Prins 1 1.965 21 November 2013, 16:17
Laatste bericht: Prins
  inlaatspruitstuk uitwisselbaar ? wat te doen met koelwateraansluitingen ranger 0 1.194 27 October 2012, 18:50
Laatste bericht: ranger

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)