Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6 CD-wisselaar rammelt/tikt bij laden CD [Soort van opgelost]
#1
Vandaag het audio-systeem in mijn 480 maar eens aangesloten. De eerste malen even gekeken of alles naar behoren werkte, wat het dus ook deed op ÃÃn maal na wat na het laden van een andere CD opgelost was. Echter, nadat ik alles mooi ingebouwd had op de originele manier laadt de wisselaar de CD's niet meer correct.

De CD's worden wel uit de cassette geladen maar wanneer hij het nummer bijvoorbeeld moet laden doet hij dit niet. Je hoort de wisselaar tikken, rammelen, ratelen... wat voor naam je er zelf aan kunt/wilt geven.

Wie weet raad?

De CD-wisselaar staat gekoppeld aan een CD-401 en een SR-701. Typenummer van de wisselaar weet ik helaas niet.
[Afbeelding: P1010156.jpg]
Auk - MY94 Volvo 480 S-Line -- MY95  Volvo 480 GT-Line USA-Spec.  [Afbeelding: volvoforlifeblackjpgklein.jpg]
Antwoord
#2
Hoi, Auk,

je hebt hem getest. In welke positie? Ik zie dat hij nu rechtop staat. Omdat het geen nieuwe is, kan het zijn dat'ie daar nu moeite mee heeft. Probeer het eens liggend.
Durf je het aan, dan eens openmaken en de lens schoonmaken met een wattenstaafje en wat alcohol. (Geen spiritus, dat laat residu achter)
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#3
Klopt ik heb hem inderdaad eerst getest in liggende positie. Toen heeft ie het 9 van de 10 keer perfect gedaan, ÃÃn keer heeft ie 't zelfde probleem gegeven zoals nu het geval is en daarna deed hij het wel weer perfect.

Echter heb ik 'm nu net ook nog even in liggende positie (bank naar voren geklapt) getest en toch blijft hij het bij iedere CD doen. Zal het dan echt aan de lens liggen of kan het ook iets anders zijn? Ik zal 'm deze week dan eens uit elkaar draaien.
Auk - MY94 Volvo 480 S-Line -- MY95  Volvo 480 GT-Line USA-Spec.  [Afbeelding: volvoforlifeblackjpgklein.jpg]
Antwoord
#4
omdat die dingen niet het eeuwige leven hebben, misschien handig om uit te vogelen welk merk er eigenlijk in zit, ik denk dat een goede audio inbouwer daar wel antwoord op heeft...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
Auke,

Ik ga voor de lens. Schoonmaken kan al veel helpen, maar je kunt de pech hebben dat ie gewoon aan het eind van z'n latijn is.

Antwoord
#6
Ja, ik zal eens kijken of ik deze week de tijd vindt om 'm open te draaien en te reinigen. Als ie los in de kast ligt is het misschien ook te zien wat het rattelen/rammelen etc veroorzaakt.

Wordt vervolgt!
Auk - MY94 Volvo 480 S-Line -- MY95  Volvo 480 GT-Line USA-Spec.  [Afbeelding: volvoforlifeblackjpgklein.jpg]
Antwoord
#7
De meeste CD-spelers die de CD niet kunnen lezen schuiven de lens van voor naar achter en terug. Om onduidelijke reden doen ze dat altijd te ver. Ze zijn dus niet begrenst op maximale uitslag. (Of wel, maar dat gebeurt electronisch op het leesbare deel van de CD) Het tikken dat je hoort, zijn dus de tandwieltjes die over elkaar schieten. Dat kan op zich geen kwaad, zolang het maar niet bij elke CD gebeurt. Uiteindelijk zullen de tandwielen het een keer opgeven.Dus reiniging van de lens zal waarschijnlijk ook het tikken stoppen.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#8
tijd voor een ipod in de auto? Wink
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord
#9
bartman schreef:tijd voor een ipod in de auto? Wink

kun je wisselen tot je een ons weegt..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#10
Martin245 schreef:De meeste CD-spelers die de CD niet kunnen lezen schuiven de lens van voor naar achter en terug. Om onduidelijke reden doen ze dat altijd te ver. Ze zijn dus niet begrenst op maximale uitslag. (Of wel, maar dat gebeurt electronisch op het leesbare deel van de CD) Het tikken dat je hoort, zijn dus de tandwieltjes die over elkaar schieten. Dat kan op zich geen kwaad, zolang het maar niet bij elke CD gebeurt. Uiteindelijk zullen de tandwielen het een keer opgeven.Dus reiniging van de lens zal waarschijnlijk ook het tikken stoppen.

Klopt, ik heb de werking eens bekeken van de wisselaar en ga dit weekend aan de gang met het reinigen van het spul. Wanneer de wisselaar in liggende stand staat wil het wisselen beter lukken dan in de huidige stand... dus hopen dat het beter wordt.

bartman schreef:tijd voor een ipod in de auto? Wink

Jazeker, die wordt via een FM modulator over de SR-701 gestuurd. Dus een mooie originele look maar toch ook met de iPod en wisselaar muziek kunnen luisteren. Ben nogal een freak wat originaliteit betreft, dus een aftermarket radio zul je bij mij nooit tegen komen.
Auk - MY94 Volvo 480 S-Line -- MY95  Volvo 480 GT-Line USA-Spec.  [Afbeelding: volvoforlifeblackjpgklein.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Cruise Control installatie -OPGELOST- Boet 8 3.789 1 September 2023, 20:59
Laatste bericht: Boet
  Dim verlichting doet het niet - OPGELOST - Boet 2 987 17 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Boet
  - OPGELOST - Bestuurderskant achterlicht werkt niet - Volvo 240 1993 Polar Pholsius 5 1.821 12 February 2022, 15:38
Laatste bericht: Pholsius
  CR-708 radio CD-wisselaar Thijmen 3 1.410 24 January 2022, 17:50
Laatste bericht: Thijmen
  Snelheidsmeter en ABS in storing - OPGELOST - Boet 6 3.383 15 August 2021, 22:50
Laatste bericht: Boet
  Verwarmde buitenspiegels !! OPGELOST !! Boet 31 15.912 27 October 2020, 11:35
Laatste bericht: Boet
  Achterruitverwarming stuk !! OPGELOST !! Boet 24 10.746 15 October 2020, 19:17
Laatste bericht: CK070
  Interval ruitenwisser werkt niet !!OPGELOST!! Boet 11 8.627 27 July 2020, 00:04
Laatste bericht: Boet
  niet meer lopen op LPG---- OPGELOST!!!!! pepijnwk 8 6.079 19 June 2020, 11:31
Laatste bericht: pepijnwk
  Elektrische Gremlin (opgelost) Grey240Polar 7 5.804 16 March 2019, 17:48
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)