Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
dana 30 locker
#1
Hallo

ik ben me een beetje aan het verdiepen voor een sper diff. nu heb ik ooit ergens gelezen dat het diff op een volvo 240 dana 30 is.
heeft iemand ervaring mee om een diff locker van jeep voor de dana 30 te monteren op een volvo?
en maakt het uit dat dana 30 op jeep het voor diff is, ik dacht persoonlijk van niet.
http://www.mijnvolvo.nl/?p=1182 zeg maar zoiets!

gegroet Nicky
Antwoord
#2
een jeep front diff is niet geschikt volgens mij, ik dacht dat de draairichting zelf al een probleem was (normaal spert een LSD alleen in de aandrijfrichting en niet in de rem-richting, dit denk ik om niet door te blijven driften als je gas loslaat haha), bovendien is de preload op een voor-diff niet echt hoog, dus als het al werkt met de draairichting heb je nog steeds geen extreem voordeel.

Kijk eens naar de 265 van Abbabak, die heeft een Truetrack diff er in gezet, dat werkt erg mooi denk ik. Kost ergens 450$ nieuw in da usaii. Niet verkeerd voor een stevig nieuw differentieel.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#3
oke bedankt. zal daar eens na kijken.

trouwens het probleem met mijn koppeling is niet het hoge vermogen maar olie op de plaat.
had even gekeken tussen het rubber van de stang waar de koppelingskabel aan zit. was nogal vet van de olie.
bij de volvo even koffie geleud en mijn probleem voorgelegd. toen zeiden ze dat als je geen locktide aan de
vliegwielbouten doet dat het daar dan langs komt van de keering kan het niet afkomen. dus dat moet ik even
gaan inspecteren volgende week.

bedankt nog voor het verloopje mijn oliedruk sensor werkt nu ook!

waarschijnlijk volgende week 5 bak er tegen
gegroet
Antwoord
#4
Misschien air lockers zoals ze deze in de offroad scene gebruiken?

http://www.arbusa.com/Products/Air-Locke...ng/11.aspx

Antwoord
#5
Jammer voor de Volvo leuters, de gaten voor de vliegwielbouten zijn niet door en door en er kan dus geen olie langs komen. Het fenomeen bestaat, maar niet bij deze motor.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
een Volvoleuter... :o doet dat zeer..?!


mooi spul die air lockers, wel een compressor inbouwen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Mooi dat de drukmeter nu goed gaat!

Marc1970 schreef:Jammer voor de Volvo leuters, de gaten voor de vliegwielbouten zijn niet door en door en er kan dus geen olie langs komen. Het fenomeen bestaat, maar niet bij deze motor.

Ja inderdaad, de boutgaten hebben geen verbinding met het carter, helemaal dicht. In de groene boeken die ik heb staat volgens mij zelfs dat locktite er bij moet..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#8
gebruik wel de goede Locktite, anders krijg je het "nooit" meer los..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
ja dan kijk ik volgende week wel even waar het dan vandaan komt de bak gaat er toch af en er komt 5 bak op. het zal of de keering zijn of de pakking van de keeringhouder meer zit er niet! we zien het wel je kunt er goed bij als de bak eraf is wordt wel weer gemaakt. Ik heb me trouwens nog eens verdiept in een diff en heb er waarschijnlijk een gevonden een detroit locker.

maakt niet uit of dat voor voor of achter is

gegroet
Antwoord
#10
een vijfbak (m47) draai je zo in de soep met een beetje meer vermogen hoor, die dingen kunnen niets hebben

of bedoel je een getrag 5bak?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Detroit TrueTrac 912A374 1:3,54 and lower Dana 30 burgixxl 5 4.633 7 November 2019, 18:21
Laatste bericht: burgixxl
  Dana 30 achteras/ differentieel? 13301 20 19.838 20 November 2014, 23:52
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Detroit EZ locker / Truetrack Bozzma 52 33.631 21 January 2008, 12:11
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)