Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wie heeft er ervaring met Rieder Volvo uit Bussum?
#1
Vandaag zag ik op internet een advertentie van Rieder Volvo uit Bussum. Geinteresseerd als ik was, gelijk gebeld. Helaas wil Rieder geen keuring (door mij) laten doen van de auto die ik op het oog heb. Voor mij is dat een breekpunt, maar misschien heb ik teveel achterdocht. Dus mijn vraag is wie er ervaring heeft met Rieder?
Antwoord
#2
Helaas kan ik je niet verder helpen met info over Rieder.
Wat voor keuring had je in gedachten?Wil je de auto meenemen naar een keurende instantie of wilde je bij hen op de brug zelf de auto grondig inspecteren?

Als zelfs het laatste niet mag zou ik denk ik zelf afhaken.Het zegt dan mijns inziens wel wat over de omgang met klanten.
Daarmee zeg ik nog niets over hun kwaliteit / betrouwbaarheid.Ook al loopt alles heel formeel en mag je geen stap in de werkplaats zetten dan kunnen ze nog 100% werk afleveren.Ik houd er persoonlijk meer van als je even naar binnen mag lopen in de werkplaats en onder je eigen (of toekomstige) auto mee mag kijken.

succes met de afwegingen, ik hoop dat iemand je nog wat kan vertellen over Rieder zelf.
Antwoord
#3
Dit is echt geen zwartmakerij, maar een vriend van me heeft deze man een week of twee geleden gebeld voor een 940 en wilde langs komen voor een proefrit, lastig moeilijk bel morgen maar, dag daarop gebeld en het kan wel, maar nu niet en tja wanneer zou ik(rieder) dan wel kunnen, nou was het antwoord van Rieder, ja als het zo moet moeten we er maar vanaf zien.
sander, het was dus net of hij hem niet (aan die vriend wellicht) wilde verkopen.
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
#4
Belachelijk, afhaken! ook al is de auto nog zo mooi, en wil je hem heeeel graag hebben.

Beetje zichzelf respecterende garage maakt er geen punt van een anwb/dekra aankoopkeuring te laten doen, zeker in deze prijsklasse is
het verstandig.

Hier staan wat gebruikerservaringen met deze dealer

http://www.volvowereld.nl/kopen_dealers_...php?id=119
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#5
Nu wordt het moeilijk, t' zal net als met smaak zijn, daar valt niet over te twisten ;D

Persoonlijk zou ik dan zoals Rob al aangeeft afhaken, al koop ik een sloper van 500,- dan vind ik het nog prettig om normaal te woord gestaan te worden.

Ik ken ook zat mensen die het worst zal wezen hoe ze behandeld worden, ze gaan voor de auto, punt uit.


Mijn eerste 245 kwam bij Visser en Visser weg uit Leusden.
Het was de goedkoopste auto die er stond en we kwamen overeen de later auto op te halen met een verse APK en distributieriem voor 2000,- gulden.Toen ik de auto kwam halen met m'n vader werden we onthaald of we een nieuwe V70 kwamen halen.Ik keek m'n vadwer aan met een blik van "ze verwarren ons met een ander" maar niets bleek minder waar.Behalve de riem waren er nog een paar kleine dingen extra gedaan die de monteur waren opgevallen, alles voor hetzelfde geld.
Ik ben daar altijd keurig behandeld, kreeg zelfs na 4mnd. nog een andere achterveer uit coulance (ondanks dat er geen garantie op de auto zat wilden ze zelfs geen fooi aanpakken)
M'n pa is er nu ook klant met z'n V70 die hij er kocht en m'n zoon is wezen proefrijden in een 850......
Persoonlijk vind ik dan ook dat zulke bedrijven wat duurder mogen wezen, netjes te woord staan en service geven kost nu eenmaal wat meer tijd dan kortaf zijn naar je klanten.
Antwoord
#6
OK dus ik mag hem bij klassiekervriendelijke Volvodealers plaatsen ???
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#7
ik snap je vraag niet in combinatie met je " ???" - icoontje......

en wie is "hem" ,Riedel of V&V?
Antwoord
#8
Bij de Volvo onderdelen etc. site(Algemeen bijna bovenaan) heb ik een hoofdstuk Volvo dealers met klassiekerliefde gestart.
Ik heb de mij bekende toegevoegd, maar heb daar graag meer meningen van anderen bij.
Vandaar de vraag :-*
Rieder kan er zo te zien wel buiten blijven, maar de Vissertjes heb ik er inmiddels aan toegevoegd.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#9
Meneer Rieder (?) heeft mij vanochtend verteld toen ik hem belde dat hij in principe vandaag en morgen vrij zou zijn en pas maandag weer beschikbaar. Maar na enig aandringen kon ik wel rond elven toch een proefritje maken. Toen ik vroeg of ik een ANWB-keuring kon laten doen, haakte hij af. Kwam met een verhaal over dat hij dan zijn groene kentekenplaten te lang zou moeten uitlenen, slechte ervaringen met een lokale garage, en meer van die dooddoeners. Om kort te zijn, hij vond het zonde van mijn en zijn tijd om dan nog te komen kijken en een proefrit te maken. Hij had tenslotte al meer dan 28 jaar zijn bedrijf en was dus in zijn ogen meer dan betrouwbaar genoeg... Tja, ik weet niet welke kwalificatie ik hier aan moet hangen, maar het komt niet erg professioneel over. Ik heb maar afgehaakt.
Antwoord
#10
Heel verstandig. ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke Volvo voor dagelijks gebruik Djeepiej 5 5.811 2 March 2014, 11:24
Laatste bericht: Lukie5704
  Modernere Volvo kopen, welke? oudevolvo 46 48.574 21 November 2012, 21:33
Laatste bericht: patrick2wd
  Wat is een ideale Familie - Volvo ? Kjanes 22 26.701 19 April 2012, 09:01
Laatste bericht: Yellow240
  Volvo 245 GL diesel, is dit wat? Erikvolvolvo 2 7.206 26 March 2012, 16:32
Laatste bericht: Erikvolvolvo
  WIE heeft er al VOLVOLVO.nl Kentekenplaathouders!? TheSaint77 18 14.594 9 November 2011, 18:58
Laatste bericht: Arjan.
  Familie Volvo`s Vlood 51 31 35.765 1 April 2011, 23:52
Laatste bericht: Markenmiek
  Wat heeft hier gezeten op het schutbord? oudevolvo 15 20.834 13 December 2010, 09:07
Laatste bericht: Zuurstar
  nieuwe Volvo v700r 21 21.768 7 March 2010, 18:26
Laatste bericht: oga244
  Waarom niet één forum voor alle types Volvo 140/160/240/260? MP 45 22.156 10 November 2006, 22:21
Laatste bericht: MP

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)