Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stuur draait automatisch naar links na vervangen stuurhuis
#1
Hoi iedereen,

Ik heb een volvo 240 van 1984 en het stuur draait gelijk naar links nadat ik het stuurhuis heb vervangen. naar rechts gaat ie dan niet meer zolang de motor draait. als ik 'm afzet dan kan ik 'm met enige moeite naar rechts draaien en start ik weer dan gaat ie weer naar links. Wat is er verkeerd gegaan?

groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Antwoord
#2
Is het een bekrachtigd stuurhuis neem ik aan?

Weet je wel zeker dat het stuurhuis dat je gemonteerd hebt goed was?
Antwoord
#3
Het is een bekrachtigend stuurhuis.

Ja, dat weet je nooit zeker als het stuurhuis niet nieuw is. Mijn oude was lek. en anders dan moet ik van de nieuwe de keerringen uithalen en in de oude zetten. Alleen is dit een toch wel heel raar probleem dat ik me bijna niet voor kan stellen dat het in het stuurhuis ligt. Ik heb het overgenomen van iemand die zegt het getest te hebben. Want als dit in het stuurhuis ligt ga ik zeker verhaal halen. stel dat dit onder het rijden gebeurd dan gaat het gigantisch mis. Maar niemand dit nog meegemaakt?

Groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Antwoord
#4
;D ;D
Doet me denken aan de Finkers grap:
"Mijn auto slaat steeds af"
"Oh, lastig zeg"
"Jazeker, want ik wil namelijk rechtdoor"

;D ;D
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
#5
rijschooljeroen schreef:Het is een bekrachtigend stuurhuis.

Ja, dat weet je nooit zeker als het stuurhuis niet nieuw is. Mijn oude was lek. en anders dan moet ik van de nieuwe de keerringen uithalen en in de oude zetten. Alleen is dit een toch wel heel raar probleem dat ik me bijna niet voor kan stellen dat het in het stuurhuis ligt. Ik heb het overgenomen van iemand die zegt het getest te hebben. Want als dit in het stuurhuis ligt ga ik zeker verhaal halen. stel dat dit onder het rijden gebeurd dan gaat het gigantisch mis. Maar niemand dit nog meegemaakt?

Groeten, Jeroen

Op mijn vorige auto had ik ook een gebruikte stuurbekrachtiging gezet en die stuurde naar rechts ook wat zwaarder dan naar links.
Een monteur weet het aan slijtage in het stuurhuis maar ik weet er verder ook het fijne niet van.


Wel frappant dat ze links altijd lichter gaan sturen en rechts zwaarder en nooit andersom.
Antwoord
#6
jongens gaat ie met stuurbekrachtiging harder

antwoord neen:
extra gewicht dus eraf ermee haha
Antwoord
#7
Ik zal nog even duidelijk vertellen wat er gebeurd.

Stuur staat recht
dan start ik de auto
dan draait het stuur zelf snel naar links. en probeer 'm niet tegen te houden!
en heb nog geen milimeter gereden.

Groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Antwoord
#8
Lucht misschien? Draai het stuur een paar keer van li naar re zonder de motor aan, daarna een paar keer met de motor aan. Blijven bijvullen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#9
Heb ik allemaal gedaan!

Als het stuur naar links gedraait is krijg ik hem met motor aan niet meer naar rechts en met motor uit heel zwaar naar rechts. als ik met veel moeite het stuur naar rechts heb gedraait gaat ie makkelijk weer naar links en ook naar rechts. zodrag ik dan start dan draait ie weer naar links. en bijvullen, er zit nog geen liter in en het komt dan het reservoir weer bijna uit...

Vreemd he?
Jeroen van der Wijst
Antwoord
#10
Dan weet ik ook niet. In het stuurhuis zit een torsieveer die 'voelt' hoe hard je aan het stuur draait en waarheen, en oliedruk links of rechts stuurt. Je zou zeggen dat die kapot is of vast geraakt in de linksaf stand. Of een verstopping in een olieleiding.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Merk stuurhuis vaststellen 244GL1978 4 1.813 5 March 2022, 21:49
Laatste bericht: BartJu
  Slecht stuurhuis? Madman 11 4.991 4 January 2021, 22:23
Laatste bericht: Madman
  Stuurhuis laten reviseren, bij wie? Stevenkok 1 3.233 29 January 2020, 16:46
Laatste bericht: Marc1970
  stuur loshalen BartJu 15 10.270 12 April 2019, 23:51
Laatste bericht: Volvo240
  Lekkend stuurhuis Mark244 4 5.985 10 December 2018, 10:11
Laatste bericht: RM
  Wielmoeren/bouten vervangen t.b.v. lichtmetalen velgen UraniumFever 5 5.289 6 August 2017, 21:46
Laatste bericht: RM
  vervangen fuseekogels 144 (1972) Justin 26 24.393 29 July 2017, 15:22
Laatste bericht: Justin
  Vervangen alle wielbouten, hoeveel uur werk? Uberbrick 13 13.626 24 October 2016, 20:30
Laatste bericht: Pedor
  Volvo 245GL 1981 > Stuurhuis vervangen voor jonger model? Brampie 2 4.253 27 September 2016, 19:00
Laatste bericht: Brampie
  keerring ingaande as stuurhuis lekt Prins 4 5.452 22 September 2016, 15:32
Laatste bericht: Prins

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)