Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 244 na 4 jaar weer terug gekocht
#1
[Afbeelding: Foto-4HQZLV7C-G.jpg]


Hallo,

Wij zijn nieuw in Volvo land, verder leek het me leuk om hier het sleutelwerk bij te houden en te beschrijven wat er allemaal aan onze groene moet gebeuren, om hem in eerste instantie door de APK te krijgen.

De Volvo komt uit Belgie, ik wacht nog op het NL kenteken, geeft me wat tijd om de APK punten op te lossen.....hoop ik dan. De haynes is ook binnen dus...sleutelen maar...

- Handrem werkt niet voldoende.
- Achter remverschil.
- Uitlaat voor de laatste demper afgebroken
- Kachelventilator werkt niet.
- Koplampen refelcetors zijn beroest.
- Ronde mistlampen verwijderen.
- Distributie vervangen.
- Waterpomp ziet er ook niet al te fris meer uit.

Daar er gisteren een lekker zonnetje scheen in het Limburgse land, ben ik maar eens voorzichtig begonnen....

Windtunnel verwijdert 2 schroefjes ? en FAN verwijdert om zo wat meer plek te krijgen. Misschien het paasweekend verder sleutelen.
Een hobby is leuker met gelijkgestemden.
Antwoord
#2
Ja de waterpomp is niet zo schoon maar dat zegt niks toch over de werking? Zit een hoop alu corrosie en kalk achter de waterslang bij de slangklemmen. Ws. tijdje met kraanwater bijgevuld.

Zou de nokkenaskeerring lekken? Is daar wel erg vet. Dat is weer slecht voor de rubber afdichting tussen waterpomp en cil. kop, en de riem houdt er ook niet van.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Yep daar lijkt het wel op Marc,

Was van plan om de riem en spanrol te vervangen en er dan maar eens mee te gaan rijden, nieuwe olie en filter erop, dan maar eens zien hoe ie zich houd.....

Dan komen de manko's vanzelf boven toch ?

Hij is toch nog niet nodig voor dagelijks woon werk.

Zodra ik weer tijd heb om verder te sleutelen, zal ik weer wat foto's plaatsen.

Groetjes Roy.
Een hobby is leuker met gelijkgestemden.
Antwoord
#4
Hehe, vandaag eindelijk weer tijd om iets te doen,

Alles een beetje schoongemaakt, kan ik tussentijds ook checken waar die vetzooi nu vandaan komt, de carterontluchting was ook kapot en heeft ook heel wat olie zooi veroorzaakt.....tja ben benieuwd ook maar eens compressie meten....

Hier nog 2 foto's van het schoonmaken, en van de nieuwe riem, hmmm wat me wel opviel is dat de nieuwe riem van mindere kwaliteit is dan de oude, tenminste zo lijkt het hij is een stuk dunner....is ook GEEN Gates of zo, was een of ander, ander merk....toch maar erop gezet met de beunhaas (streepjes) methode....maar werkt wel Tongue

De witte strepen op de riem, kreeg ik er gratis bij, zaten al erop.

Groet Roy.
Een hobby is leuker met gelijkgestemden.
Antwoord
#5
draairichting riem opgelet?
Antwoord
#6
Tja, er staat geen draairichting op :Smile Of moesten die witte strepen met merktekens overeenkomen ? Ik heb ook geen lekker gevoel over de kwaliteit van de riem, hij is zo dun. Ja okay daar was de prijs ook naar.... Ik heb hem maar erop gelegd, als blijkt dat het blok in orde is ga ik hem toch maar weer wisselen, eerst verder de andere zaken in orde maken....helaas is er weer regen voorspelt en sta ik onoverdekt op de oprit.
Een hobby is leuker met gelijkgestemden.
Antwoord
#7
jammer dat je ook al een nieuwe spanrol hebt gekocht, ik verkoop de riemen niet los: KLIK

ik verkoop deze setjes aan de lopende band, staat gewoon draairichting op. nooit problemen mee....
Antwoord
#8
De merktekens horen bij merktekens op de tandwielen, dus je zou kunnen zeggen dat er een draairichting op zit. Op de Gates riemen heb ik geen pijltjes gezien. Ik denk niet dat er een draairichting is, of dat dat uitmaakt.

En ze zijn behoorlijk dun inderdaad voor de hoeveelheid werk die ze verzetten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#9
Scantech imitatie is gebaseerd op originele Volvo onderdelen, staat een draairichting op de originele riem staat die dus ook op de Scantechriem.....

riemen die ik heb liggen werken met draairichting.
Antwoord
#10
Voor de geinteresseerden,

Links voor had ik ook nog een rotte veerschotel zitten de wiellagers voor waren ook niet meer wat ze moesten zijn, op de bokjes en je draait aan het wiel, rommelde het behoorlijk, deze dus ook maar vervangen.

Ik heb dus 2 andere complete veerpoten opgescharreld, ik heb ze wel compleet met wielnaaf genomen, daar er verschil in diameter van de wielnaaf kan zitten. Heb je het compleet dan is het geen probeem de remschijf past wel gewoon is mijn ervaring geworden.

Volgens mij zijn de nieuwere wielnaven iets dikker.

Links heb ik nu klaar, rechts volgt morgen samen met de foto's !

En dan het remsysteem nog ontluchten, ik zal de vologorde van de haynes maar aanhouden i.v.m. het dubbele remcircuit, ik heb geen easybleed alleen een lieve vriendin die me hierbij gaat assisteren ;D

Groet Roy.
Een hobby is leuker met gelijkgestemden.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  roest volvo 164 kees58 2 5.571 28 December 2015, 22:52
Laatste bericht: kees58
  mijn lang lopende roestoratie project van ons volvo 145 klaes 10 36.942 29 April 2014, 20:02
Laatste bericht: v700r
  Volvo 244 GLE Boterbloem 14 19.660 23 June 2013, 13:20
Laatste bericht: kenneth94
  Handleiding / onderhoudsboekje volvo 740 2.3 GLE LNijhuis 2 6.608 15 October 2012, 13:40
Laatste bericht: LNijhuis
  Project: Volvo 142 de Luxe Marty Mcfly 25 17.362 16 March 2010, 21:55
Laatste bericht: Marty Mcfly
  Impressie van een aantal (deel) restauraties Volvo-Boudewijn. boudewijn 11 9.834 3 November 2008, 19:15
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)