Berichten: 198
Topics: 35
Lid sinds: May 2005
Er wordt hier regelmatig naar Zweden verwezen voor het vinden van 'roestvrije' oldi's.
Ik vroeg me af of hier iemand ervaringheeft met exemplaren uit Frankrijk? (Toch wat dichterbij voor de Belgen hier, en toch ook meer ons vakantieland)
Meer bepaald met modellen tot 1986 en dan vooral wat betreft carrosserie/ROEST?
Dat moet in het Zuid-Franse klimaat toch ook meevallen?
Iemand ervaring/tips voor export uit Frankrijk. Misschien ook qua Douanetoestanden/Frans Onderhoud /speciale modellen voor de Franse markt ?
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
auto's in frankrijk zijn ivm andere regeletjes en belastingen over het algemeen niet interessant. ze zijn daar in aanschaf even duur of duurder dan in nl
uitzonderingen daargelaten natuurlijk
Berichten: 198
Topics: 35
Lid sinds: May 2005
Je bedoelt een soort uitvoertax of de vraagprijzen zelf ?
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Frankrijk is m.i. om 3 redenen minder interessant dan Noord-Zweden:
1 De oldtimer 200 serie Volvo's zijn veel minder talrijk dan in Zweden
2 De prjzen liggen een stuk hoger dan in Zweden
3 Het is erg moeilijk er een te vinden die er nog fatsoenljk uitziet ; Fransen behandelen hun auto's in het algemeen als beesten. Vaak een uitgeleefd interieur en deuken en parkeerschades aan de buitenzijde.
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
de vraagprijzen liggen over het algemeen hetzelfde danwel hoger dan in nl
je moet geluk hebben wil je er een goede(kope) klassieker vinden
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
En in duitsland dan? op "mobile.de"
of belgië wordt hier ook veel geadverteerd.
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
In Duitsland vind ik ze redelijk duur. Dat geldt ook voor de 700 en 900. Is wel iets goedkoper dan hier. Maar als je de reis er bij op telt....
Diesels worden soms voor een habbekrats aangeboden. Deze zijn niet erg Umwelt freundlich en halen de emissietesten niet. Is niet een specifiek Volvo probleem, geldt voor de meeste oudere diesels.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 198
Topics: 35
Lid sinds: May 2005
In België en Duitsland vind je wel goede en goed geprijsde 200 reeksen, maar zÃ
Ã
r zÃ
Ã
r zelden ouder dan 1986. En als je ze wel vind zijn ze niet goedkoop.
In Frankrijk vind ik het aanbod vroege 80-gers aanzienlijk groter. Meestal diesel, maar dat zoek ik net.
Deze witte hier:
http://volvolvo.nl/smf/index.php/topic,7...#msg117111 staat nu op ebay.fr aan een nu-kopen prijs van 250 euro....
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Als het goed is heeft een Franse auto een geldige Controle Technique, anders is-ie 'pour pieces' en eigenlijk gewoon een wrak.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 198
Topics: 35
Lid sinds: May 2005
Beetje kort door de bocht.
In elk Europees land heb je in princiepe een soort keuringsattest. MÃt weet je dat ze in orde zijn, zonder zijn er meestal kosten. Maar een wrak? Dat is relatief. Sommige mensen willen gewoon snel en zonder investeringen van hun auto af en verkopen hem als de keuring verlopen is. De prijs is er dan meestal ook naar.
Heb al goede auto's gekocht zonder keuring hoor. En trouwens ook al slechte mÃt keuring.
Keuringen kijken meestal enkel naar zaken die met veiligheid en milieu te maken hebben. Als bijvoorbeeld een automaatbak niet meer boven de derde versnelling schakelt zullen ze het niet gemerkt hebben ...