Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VADIS 1998 (US) installeren
#1
Ik heb het forum al doorzocht, maar nog nergens een antwoord op mijn probleem gevonden..

Zoals blijkbaar wel meer voorkomt, bij VADIS wannabe-gebruikers, heb ik moeilijkheden om het programma te installeren.

Kocht op de Klassiekersbeurs een originele VADIS, versie 1998 US. Het is een setje met meerdere dvd's (per type auto) en een SETUP-dvd. Ik wil de dvd "200, 700 series (US)" installeren, maar wat ik ook doe: het lukt niet. Noch op Vista, noch op XP.

Dus:
Lijkt me logisch dat ik eerst de SETUP-dvd nodig heb. Die schijf speelt niet automatisch af, dus via verkenner: staan meerdere mapjes op, waaronder SRVSETUP, VADIS32 en VCAS en andere losse bestandjes, zoals SETUP.EXE.
Bij uitvoeren van setup.exe krijg ik een foutmelding: "VADIS must be installed before this SETUPCD 'Setup' program is run"

Dan geprobeerd met eerst een andere dvd uit de set (200, 700 series (US) - de enige die ik eigenlijk moet hebben), maar daar zit nergens een setup ofzo op waarmee ik "vadis" kan installeren. Wel zit er een mapje "Vadis" op. Ik heb al geprobeerd om dat mapje "Vadis" op de C-schijf te kopiëren en daarna opnieuw de Setupschijf te draaien, maar nog steeds die foutmelding. Heb ook geprobeerd het mapje "Vadis32" dat al op de setupschijf staat eerst over te kopiëren op de C-schijf, voor ik verderga met de setup.exe uitvoer, maar dat maakt allemaal niks uit.

Ik zit vast. Iemand een handleiding? ??? ???
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#2
Ik kan je niet direct helpen emt je officiele versie. Ik heb wel een gekopieerde vadis 2005 voor je die ik al meerdere malen heb geinstalleerd met handleiding. Wil gerust een kopietje voor je nemen.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#3
Thanx Volvodiesel. Alleen beetje jammer, want ik heb natuurlijk wel betaald voor die versie. Zou mooi zijn mocht ik 'm toch aan de praat krijgen. Maar ik hou me aanbevolen, ik wil onderhand wel eens een werkende VADIS.. (en zeggen dat ik die enkele jaren geleden ook al had (een kopie), maar dat ik die kwijt ben :-X )
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#4
Ik weet niet of het gaat helpen. Maar als ik me niet vergis zijn die dvd jaargebonden. Zet de datum van je computer eens terug naar 1998 of 1997. En probeer het dan nog een keer. Bij mijn versie moet ik de computer ook altijd terug zetten naar 2005. Eens geinstalleerd kan je de datum gewoon terug zetten.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#5
Dat had ik geprobeerd, eens terugzetten naar 1998 en 1999 ('97 lijkt me zinloos, gezien het programma de versie augustus 1998 is). Werkt dus niet.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#6
Instaleren van VADIS 2005 nl onder XP:

Volvo Vadis NL 2005 installatie instructie •
1) Start (reboot) de computer opnieuw op voordat u de DVD in de speler doet en verander de
Datum van uw PC in September 2004.
2) Schakel alle virusscanners uit en ook evt. scripts detecties (deze zijn meestal dmv een vinkje
in de virusscanner uit te schakelen). Dit moet gebeuren want anders detecteert de virus
scanner virussen op de DVD, ik kan u verzekeren dat er geen virussen op de DVD aanwezig
zijn.
3) Doe de DVD in de speler, deze behoort autm te starten, als de DVD niet autm. start ga dan
met de verkenner naar de DVD drive en dubbelklik op "setup.bat".
4) Kies de "customised setup" optie, selecteer alle componenten en druk op next. Acrobat reader
is niet nodig als u en recente versie hebt
5) De installatie zal nu starten en zal ongeveer 1 a 1,5 uur in beslag nemen dus heb geduld.
6) Aan het eind kan er een Dos-scherm verschijnen met een mededeling dat er bestandjes niet
geïnstalleerd kunnen worden (vnl backup bestanden) dit kan allemaal genegeerd worden door
op ok te klikken.
7) Herstart de computer.
8) Een snelkoppeling zal op het bureaublad verschenen zijn. dubbelklik op de snelkoppeling en
het Vadis programma zal starten.
Typ SYSADM in als loginnaam en NQZ5-XC3E-P8HD-A2SU als wachtwoord.
9) Klik op "system configuration" om een eigen loginnaam en wachtwoord te maken
10) Typ een eigen usemame en wachtwoord naar eigen keuze in. selecteer alles in de "informatie
types" en international misc in de -partner groep"
11) Druk op "Nieuwe gebruiker" en klik op OK
12) Log in met uw nieuwe loginnaam en ww en gebruik -voertuig profiel" hier kunt u uw auto type,
jaartal motor type enz. vinden, daarna -informatie manager'
Na installatie van Volvo Vadis programma
Veranderen van de datum "september 2004" in een blijvend werkende versie (hierna hoefje niet
telkens de datum op je computer te wijzigen)
Ga met de Windows Verkenner naar directory ("harde schijf waarschijnlijk C) C:\lnfo\windex\ini
Met rechtennuisknop op bestand cdinfo klikken daarna eigenschappen kiezen en vinkje weghalen bij
"alleen lezen" klik op ok en venster slurten
Dubbelklik op cdinfo en wijzig in het dan verschenen venster "WarningsDays" van 150 in 1150
Wijzig ook "ExpirationDays" van 180 in 1180. en wijzig "ValidInfoDate" van
2004-04-27 in 2020-04-27
Daarna bestand opslaan en mbv rechter muisknop -eigenschappen" het vinkje weer aanvinken bij
alleen lezen, klik op ok en alle vensters sluiten.
En nu werkt het programma op alle data

Dit werkt prima Ik kan ook opie van dit programma leveren.


Vadis onder Vista deze methoden is mij niet gelukt maar dat ligt waarschijnlijk aan hardware van pc

Deze info komt van dit forum af


heb eerst via internet een fatsoenlijke image gedownload van vadis

deamontools geinstalleerd
virtuele cdrom aangemaakt

datum terug gezet van de pc naar 1 sept 2003

in deamontools image of iso van vadis gemount

daarna via die weg vadis installeren
dus niet via je gewone cd-rom speler installeren maar via de virtuele cd-rom

na installatie opnieuw opstarten
de datum van je pc weer goed zetten ( dit deed vista namelijk niet automatisch bij mij )
vadis nog niet opstarten

eerst het ini bestand veranderen in c:\info\vvindex\ini
ff rechtermuisknop op het cdinfo.ini bestand eigenschappen en alleen lezen even uitvinken

daarna cdinfo openen

en verander het volgende in de text die je voor je ziet

Warningdays 180 veranderen in 1180
Expirationdays 210 veranderen in 1210
ValidinfoDate 2003-04-16 veranderen in 2020-04-16

dan bestand opslaan

en start vadis


bij username sysadmin
bij wachtwoord NQZ5-XC3E-P8HD-A2SU

dan klik je op system configuration om een eigen login te maken
typ een eigen username en wachtwoord bovenaan je scherm

dan bij alles selecteren bij informatie types en int. misc. bij partner groep

klik dan op nieuwe gebruiker en klik op ok

daarna kun je inloggen met je zojuist gemaakte naam

en gebruik je profiel voertuig om je hele muk in te vullen



ik hoop dat het hele verhaal een beetje duidelijk is


heb zelf herhaaldijk geprobeerd om via de normale cdrom alles te installeren en kreeg toen continue de foutmelding

info NOT OK! error: 1015
ik had toen ergens gelezen om via vmware ( virtuele pc maken in je eigen pc met daarop xp installeren ) vadis te installeren ben er toen achter gekomen dat de er veel cdroms via internet de ronde doen die corrupt zijn heb toen een goede versie gedownload en het zaakje via deamontools geinstalleerd
en heb toen voor de zekerheid dat ook op mijn vista systeem gedaan en voila Resultaat TOP
Antwoord
#7
Die handleiding had ik ook al gevonden, maar die werkt niet.

Het probleem is dat ik al een foutmelding krijg, vanzodra ik setup activeer. Hij begint dus zelf niet eens aan het installeren.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#8
Rubicon schreef:Die handleiding had ik ook al gevonden, maar die werkt niet.

Het probleem is dat ik al een foutmelding krijg, vanzodra ik setup activeer. Hij begint dus zelf niet eens aan het installeren.

Bij de cd die ik via MP kocht hetzelfde: de handleiding gevolgd maar krijg foutmeldingen bij het installeren.
Tot overmaat van ramp werkt Adobe voor pdf bestanden te lezen nu ook niet meer en Adobe krijg ik ook niet meer opnieuw geinstalleerd op mijn computer >Sad
Antwoord
#9
En is dat bij jou ook een versie met meerdere dvd's? Ik bedoel een setup-dvd en ÃÃn of meerdere andere?
Want zoals het er nu uit ziet, vraagt de setup-dvd dat "vadis" reeds al geïnstalleerd moet zijn, vòòr ik de setup kan activeren. :Smile

Ik heb er helaas niet eens een handleiding bij gehad, ik doe maar wat me logisch lijkt..
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#10
Heb je op 1 van de CD's een bestandje staan met de naam "Autorun"? Als je dat kunt starten, zal, als alles goed gaat, het juiste installatieprogramma gestart worden. Je kunt het bestandje ook openen met je kladblok en zo kijken welk bestand gestart moet worden om de installatie op gang te krijgen.
`88 245, B230K, M47
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo Vadis v. 2003 ZoZo 1 3.261 10 November 2019, 18:07
Laatste bericht: BartJu
  Vadis toont geen informatie ericv 5 8.989 25 July 2012, 10:55
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  VADIS 2005 a HansDAF 21 24.423 7 November 2010, 19:56
Laatste bericht: dashdot
  vadis dvd eric vermeer 44 34.815 4 November 2007, 18:45
Laatste bericht: janvanmeer
  vadis create new user alphonsbalm 0 2.424 5 August 2007, 11:48
Laatste bericht: alphonsbalm

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)