Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3 natte bougies en 1 droge
#1
Mijn B23e loopt op 3 poten: heb bougiekabels en massa nagekeken. Niets te zien. Bougies uitgeschroeft, 3 zijn zwart en nat, eentjes is droog en bruin. Klopt mijn gedachte dan dat 1 cylinder geen benzine krijgt en waaraan kan dat liggen :?:
dank!
79-er 242 GT B23e
Antwoord
#2
waarschijnlijk zit het dan in je benzine verstuiver ik had ook ooit een b23e die liep ook opeens op 3 poten en toen heb ik de verstuivers er ui gehaald en even gestart en een verstuiver deed nagenoeg niets heb ze alle 4 laten reinigen en toen was het weer goed

dus mijn advies als je weet welke cilinder het is even de injector er uit halen en zie je zo of hij inspuit
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#3
Oke, ga ik proberen. Dank je!
79-er 242 GT B23e
Antwoord
#4
ultrasoon reinigen helpt denk ik wel ja.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#5
nix aan toe te voegen.

verstuivertjes laten reinigen.

alles weer ok
Antwoord
#6
de afloop:
Helaas ben ik er zelf niet uitgekomen. Na alle mogelijkheden die ik kon verzinnen te hebben bekeken, heb ik de auto nog steeds niet goed lopend naar de dealer gebracht.
Probleem bleek simpel te zijn. De bougiekabels en de bougies waren niet goed. Het was spul van KW (imitatie). Ik heb een beetje vertrouwd op de kunde van een onderdelenboer. Had ik beter niet kunnen doen. (1 bougie was alweer gesneuveld en de kabels leverden te weinig op bleek na doormeten).
Dus (weer wat geleerd): als je geen verstand van onderdelenkwaliteit hebt: "Toch maar beter naar de echte dealer" :lol:

(Kennelijk heb ik geluk met de dealer in Ehoven gezien jullie ervaringen met dealers. Hier zijn ze zeer klant gericht en vriendelijk en lang niet altijd krijg ik een rekening als er iets kleins aan de hand is. )
79-er 242 GT B23e
Antwoord
#7
Dit komt mij bekend voor, de vorige eigenaar van mijn 245 had zogenaamde high performance bougie kabels erin gehangen, regelmatig lopen bleek hij echter pas te kunnen na een paar nieuwe originele kabels...
Iemand eigenlijk enig idee of de volvo bougies die je "origineel" kunt krijgen in zo'n blister verpakking geschikt zijn voor gas??? :? Ik heb zelf het idee dat ze te snel weer aan vervanging toe zijn... Iemand die op gas rijdt een tip??
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord
#8
ja, gewoon de orginele nemen, niet die dingen "die uitermate geschikt zijn voor LPG "
werken wel, maar met "modernere" LPi instalaties.
gewoon NGK nemen Big Grin
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#9
Knap hoor als je een bougiekabel kunt doormeten...

De hoge spanning die door de kabel gaat gedraagt zich als wisselspanning en daar gelden hele andere regeltjes voor. Een onderbreking is in feite dan een condensator en laat de stroom dan gewoon door, alleen bepaalde flanken (frequenties) worden dan niet meer gehaald. De weerstand van een multimeter zegt helemaal niets omdat het inductiesysteem zijn eigen impedantie kent. Optimaal zou zijn als deze weerstand gelijk is aan deze impedantie Wink

Bougiekabels kun je alleen beoordelen op basis van leeftijd en isolatie (zodra deze scheurtjes vertoont zal de stroom weglekken: vonken in het donker) en de bougies dus niet optimaal ontsteken.

En tja.... aftermarket kabel....... :twisted: :lol:


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#10
Wie heeft het over een multimeter?
Maar stel jij nu dat ook de dealer niet kan meten wat voor spanning er bij de bougies aankomt? (dan kan ik namelijk ook niet met goed fatsoen die imitatiekabels terugbrengen)
79-er 242 GT B23e
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  speciale bougies? oscarlottum 3 3.421 25 March 2015, 09:33
Laatste bericht: Rob
  Zwarte bougies, slecht lopen b27a 265gl 13 6.416 5 June 2014, 11:35
Laatste bericht: Marc1970
  bougies Bxx/xxx blokken skidje 3 2.795 24 August 2011, 12:26
Laatste bericht: skidje
  Welke denso iridium bougies voor Volvo Amazon met B20a oudevolvo 19 12.921 28 June 2011, 22:09
Laatste bericht: Zuurstar
  bougies Lolvo 144s op LPG ton76 17 6.103 28 August 2008, 19:52
Laatste bericht: ton76
  B21 ET : welke bougies ?? edwin 17 7.190 22 August 2007, 16:57
Laatste bericht: Jelmar
  Halo bougies Rubicon 20 12.929 16 January 2007, 20:31
Laatste bericht: BartJu
  Merk/type bougies en lichtelijk startprobleem.... deusjevo 19 11.015 10 June 2006, 21:38
Laatste bericht: Mastertje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)