Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een nieuw leven voor m'n 945?
#11
Een klassieke Citroen CX Familiale is misschien een goeie investering, eindeloos te beladen en altijd soepel geveerd. Kan 200 kg meer in en de Atlas Copco erachter!
En je wordt daarmee waarschijnlijk een stuk serieuzer genomen in je pogingen een mooi oud ding op de weg te houden.

http://www.autobytel.nl/page.ocl?pageid=...ken=HX79HL
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#12
Leuke , en 'zachte', auto maar ik heb het niet zo voor Franse auto's (en zeker geen strijkijzer), overigens heb ik de indruk dat die niet even degelijk zijn als die Zweden.
En voor die Zweden heb ik het wel, idem Hasselblad...

Groetjes,

Philippe
Antwoord
#13
Ik zou voor je huidige volvo gaan, laat die dingen in orde maken , laat je eigen gedacht primeren.
Wat mijn eigen 240 betreft word ik ook meermaals bekeken alsof ik van een andere planeet kom, das nu eenmaal de mentaliteit in Vlaanderen. Niks van aantrekken.
Antwoord
#14
Gisteren ochtend naar de jaarlijkse automobiel inspectie geweest, volledig goedgekeurd!
Ok, dit gebeurt in zekere zin nogal oppervlakkig, maar toch.
Wat me opviel is dat de uitlaat, wordt nu uitstoot genoemd, in procenten en niet in mg CO2/km. wordt gemeten. De uitstoot was 0,4 %, toegelaten voor dit soort auto is max. 0,5%. Door de milieukeurder werd dit als zeer goed bestempeld, maar ja, zij hei, „…die oude Volvo’s zijn daar zeer goed in…”.
Ik vraag me af wat ze bedoelen met die 0,4% en wat er allemaal in zit, gewoon uit nieuwsgierigheid.
Net voor mij was er een jonge moeder aan de beurt, wiens Sköda Fabia van 4 jaar oud werd afgekeurd op de vering en de stuurinrichting. Zij mocht zelfs de weg niet meer op, en stond daar met haar kleuter in de armen die ze dringend naar oma moest brengen…
Ik had ze wel willen wegbrengen, maar toen ik rond was met de betaling stapte ze net in een taxi.
Beter een 14 jaar oude Volvo dan een 4 jaar jonge Sköda, zo te zien.

Philippe
Antwoord
#15
Ik weet toch haast wel zeker dat dat 0,4% CO (koolmonoxide) is. CO is halfverbrande benzine, en een maat voor de verbranding in je motor.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#16
Ik kom inderdaad uit de omgeving van Gent (de stad zelf), maar heb helaas nog geen persoonlijke ervaring met het laten uitvoeren van dergelijke werken als een koppeling vervangen.

Als koetswerkhersteller kan ik je wel Carrosserie Rijhove aanbevelen. Leveren prima werk, zijn tevens door diverse verzekeringsmaatschappijen erkend als hersteller, vriendelijke en correcte service. Nemen zowel recente wagens als oldtimers onder handen en alles daartussenin. Ik werd er hartelijk onthaald, kreeg duidelijke info en een doorzichtige offerte, en bij aflevering werden al mijn (detail)opmerkingen probleemloos zonder discussie aanvaard en -gratis, als onderdeel van de service- bijgewerkt. Lijkt me geen probleem om daar een motorklep - of meer - onder handen te laten nemen.

Gasveren moeten toch door een reguliere onderhoudsgarage kunnen gestoken worden, lijkt me. Schokdempers idem. Ik heb een poos mijn auto in onderhoud gehad bij Garage Bral, Raketstraat te 9000 Gent. Kleine, particuliere garage, uitgebaat door een oudere man die zelf vroeger veel Volvo heeft gereden en nog de liefde heeft voor het wat oudere model auto's. Goede ervaringen mee, maar ik weet niet welke (grote) klussen die man nog zou aannemen, zoals de koppeling vervangen. Always free to ask, of course. Heb het telefoonnummer van die garage, als je interesse hebt. Ik weet dat garage De Pauw (Volvo garage, maar ik weet niet of het een 'officiële' dealer is) in Maldegem, ook regelmatig wat oudere Volvo's ziet langskomen. Misschien kunnen zij je evt wel verder helpen?

Ik ben trouwens ook benieuwd naar de CO-uitstoot van mijn eigen 242. Die moet eerstdaags naar de keuring. De ontsteking is vorig jaar afgesteld, maar dat was al na de keuring. Ben benieuwd..
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#17
Hey Philippe

Voor al mijn volvo dingen waar ik liever niet zelf aan begin ga ik meestal naar Volvo garage Charels in Lokeren. Ligt langs te grote baan Gent - Sint-Niklaas. Dit is nog een echte familiezaak en ze verwelkomen er zowel nieuwe als oude volvo's. Ook onderdelen voor mijn 2 en 7 series zijn nooit een probleem. Altijd professioneel geholpen en vriendelijk behandelt. Heb er vorige week nog een printplaat voor mijn dashboard besteld en was geen probleem.

Ik ging onlangs naar Zottegem bij Volvo d'hondt omdat ik daar vlakbij zat en daar bekeken ze me alsof ik chinees sprak (zouden ze nochtans moeten begrijpen nu Geely de boel heeft overgenomen :p) en vonden dat er voor die oude bak niet echt meer moeite moest gedaan worden. Beter een nieuwe kopen. Daar zien ze mij dus niet meer terug.

Ook bij mij kan je terecht voor kleine dingen en onderdeeltjes aan liefhebber prijzen. Ben altijd blij om iemand te kunnen helpen.

Geniet gewoon van je volvo en laat niemand je wat wijs maken.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#18
Hi
onze 940 GLE van 1993 geeft er en 390.OOO km opstaan met turbo, en vette gelbatterij van 10 jaar oud uit onze vorige volvo Big Grin en hij geeft ons nog nooit in de steek gelaten , regelmatig olie, boite olie( ELEC overdrive!!) en alle 70.OOOkm en distubutieriem ;
vorig jaar koppeling vervangen ,(1 dag) wegens zware veranderingswerken aan huis !!!)heb deze zomer nog en nieuwe koppakking gestoken en de silemblokkjes vooraan allemaal vervangen ,
dit jaar de schijven en de remmen en ik ben weer goed voor en jaar ( keuring groen !!!! ) en verbruik gaat rond de 10 liter gemiddeld
wat de handrem betreft is en beetje werk aan en je hebt put nodig of brug vijzen middenconsole zitten onder armsteun afnemen , en blokjes achteraan volledig onspannen is wat werk maar wijst zijn eigen uit veel sukses
en en gouden raad , iets dat goed rijd afblijven !!!!
Danny
Antwoord
#19
Dank jullie voor de reacties en de goede raad.

Ondertussen heb ik beslist om 'hem op te rijden', m.a.w. zolang hij het volhoud en het mag voor de milieu normen blijf ik door gaan. Die normen zullen vroeg of laat wel stokken in de wielen steken, 'oude' auto's worden nu eenmaal beschouwd als grote boosdoeners. Alhoewel, ik denk dat een nieuwe auto uiteindelijk, aan het einde van de rekening, even 'belastend' is als doorgaan met een oude. Aan het RIT (Rochester) hebben ze berekend dat om voor elke 1000kg auto te maken er bovenop nog eens 1000kg grondstoffen zoals chemicaliën, brandstoffen, gassen en water bij komend nodig zijn. Een auto is dus 1/2 van het totaal gebruikte materiaal. Even tussen door, voor een computer chip is dat 1/32!

Bon, even ter zaken nu, alles wat moet hersteld worden zal bij een dealer gebeuren en het koetswerk wordt deze zomer onder handen genomen, vooruit met de geit!

Philippe
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Velgen voor V90 JohnDoe 2 1.584 30 September 2021, 22:54
Laatste bericht: Volvo240
  Gezocht: spatbord links voor, kleurcode 427. mr cabbage 0 2.667 23 January 2017, 13:23
Laatste bericht: mr cabbage
  Gezocht: spatbord links voor, kleurcode 427. mr cabbage 0 2.302 23 January 2017, 12:38
Laatste bericht: mr cabbage
  Zoek een remlicht-controler , kleur geel voor mijn 940 !!! Woodhouse 0 2.683 21 July 2012, 14:03
Laatste bericht: Woodhouse

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)