Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
XC 70-glasbak
#1
Even geleden kwam iemand met de opmerking dat de xc70's teveel vermogen hadden voor de assen en differentieel oid. Dat het wachten was om rond de 200dk(?) problemen te krijgen. Kan het niet meer terugvinden.

Mijn vader rijdt een eerste model xc70. 175dkm. Nu lijkt het wel of hij een glasbak achterin heeft staan als hij rijdt. De garage heeft gemeld dat het probleem "het kastje" is, dat de verdeling regelt tussen de aandrijving van de achterwielen ( :?: ). Vroeg me af of de eerder genoemde problemen nu ingezet zijn en of er nog meer te verwachten is.

Wie o wie was dat laatst?
79-er 242 GT B23e
Antwoord
#2
deze??

http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.p...32&start=0
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#3
nope, toch bedankt
79-er 242 GT B23e
Antwoord
#4
Topic is gesplitst en heet nu '850', en ik was degene die je beloofde problemen tussen de 150d en 200dkm te krijgen met de AWD's :oops:


Kan er niet meer van maken, het 850 forum staat vol met deze problemen.

Het ligt trouwens niet aan het vermogen. Ook de 'stock' XC's krijgen deze problemen. Wel worden ze versterkt door het frequent trekken van ladingen (karren, caravans, etc.).


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#5
ah oke dank je; zal nog eens een (kort)kijkje nemen bij het 850 forum.
79-er 242 GT B23e
Antwoord
#6
kan ik hier uit opmaken dat de XC90 voorzien is van een te zwakke aandrijvingslijn? Hoe zit dat dan met de sterkere motoren? 6pitter twinturbo / V8? Die trekken het zaakje dan toch helemaal aan gort zou je zeggen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#7
thuur schreef:Ook de 'stock' XC's krijgen deze problemen. Wel worden ze versterkt door het frequent trekken van ladingen (karren, caravans, etc.).


Gr 8)
versterkt door frequent trekken???leg uit, met spieren snap ik het, maar met aandrijfassen.... :roll: :roll: :roll: nooit van gehoord
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#8
TheSaint77 schreef:kan ik hier uit opmaken dat de XC90 voorzien is van een te zwakke aandrijvingslijn?
XC70...
Antwoord
#9
is het de koppeling die het vermogen tussen de voor en achter as regelt of het differentieel zelf? Wij hebben een XC70 D5 geartronic in de lease, chiptuned, nu over de 100 dkm.. Ik ben benieuwd naar de slijtage. We trekken nooit karren dus dat zal de slijtage wel vertragen. Of is de nieuwe haldex koppeling sterker? Ik neem aan van wel.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#10
De koppeling of het differentieel? Ik wilde dat ik het wist. Was er niet bij bij de garage, dus kan alleen citeren: "het kastje" dat de verdeling van links en rechts regelt klinkt mij als een diff. Maar ik heb er weinig verstand van. Reparatie: 1800e (pfffieeuw)

(garage zegt dat ze het pas 1 x eerder gehad hebben...)
79-er 242 GT B23e
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)