Berichten: 1.520
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Ik heb vroegâh nooit gebrommerd, daar ben ik pas vorig jaar mee begonnen.
En wel met deze (look-a-like, heb geen foto):
[img width=450 height=600]http://www.mluedenbach.de/Vespa/Vespa1.jpg[/img]
Een zwarte Vespa PK50 uit 1986. Lollig ding, met maar een kleine 2000 km op de teller. Maar moet dringend eens een onderhoudsbeurt krijgen; versnellingen moeten worden afgesteld, verbruik ligt abnormaal hoog en stationair durft ie wel eens stilvallen. Maar verder: wel fun 8)
Berichten: 4.336
Topics: 252
Lid sinds: Mar 2005
gehn ehn!
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 217
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2007
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Berichten: 1.305
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Ja met de handen boven je hoofd zoals wij dat noemden, je kon alleen niet bij je sproeier als je reed. Had het zelf gelast van dubbelwandige pijp en daarna laten verchromen en dan de beroemde Tomacelli hendels erop, mooie tijd was dat!
Groeten van Frans
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
ik had eerst een roze(!!! :
) Puch, met 70 cc en andere tandwielen, niet op gang te krijgen, maar eenmaal aan de gang....... ;D ;D
en ook een Yamaha XT 125 cc, ( ik was 15, en bij ons kon je op het strand rijden :
:
;D ;D), waanzinnig veel koppel, en altijd on the run voor politiepatrols
;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Jambon schreef:beresterk die 4takt, en dan had je um ook nog in 80 en 100cc
Klopt! Ik had ook een 51mm boring setje gemonteerd. Kom je op 85cc. icm met een electronische ontsteking, scherp nokkenasje & 19mm carb liep hij zeker 90kmh rechtop!
Mooiste ervaring is toch wel samen met de honda 4takt vereniging een toerrit rijden hartje winter waar je diverse tunneltjes passeerde
Groeten, Boele
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
zuinig, kunt rijden op laag toerental (bijna plofjes tellen) maar als je boven de 5000 rpm komt dan slaat het karakter echt om ;D
(heb de originele XR nokkenas er in, die is behoorlijk fel, hogere compressie, licht bewerkte kanalen etc).
die uitlaat moet nog wel een keer netjes (werk van vorige eigenaar). Ik heb al wat rvs lasbochten en buis gekocht er voor.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Jw240 schreef:
zuinig, kunt rijden op laag toerental (bijna plofjes tellen) maar als je boven de 5000 rpm komt dan slaat het karakter echt om ;D
(heb de originele XR nokkenas er in, die is behoorlijk fel, hogere compressie, licht bewerkte kanalen etc).
die uitlaat moet nog wel een keer netjes (werk van vorige eigenaar). Ik heb al wat rvs lasbochten en buis gekocht er voor.
Gaaf ding man!
Is dit nou een verbouwde cb50? of een xr?
Groeten, Boele
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
is een originele XR80, altijd ingezet geweest voor cross. helaas niet makkelijk om op kenteken te zetten. Heb nog wel eens gedacht om al de onderdelen op een XL50 frame te zetten maar dat is er nooit van gekomen, bovendien is de XL50 ook niet in NL geleverd dus dat is ook weer meer werk om op de weg te krijgen.
Is inderdaad familie van de CB50/XL50. Deze heeft alleen een langere slag en wat grotere boring etc vanaf de fabriek. En een 5 bak en vervroegend vliegwiel etc.
De vorige eigenaar(s) hadden deze helaas compleet de grond in gereden dus ik heb een nieuwe cilinderkop er op moeten zetten, samen met heel wat andere onderdelen (zuiger+cylinder, ketting, carb revisie, wiellagers, remmen, handgrepen...).
Pas nog heb ik bij cmsnl wat onderdelen besteld, hopelijk gaat alles het weer goed doen met nieuw contactpunten. Echt ongeloofelijk hoeveel soeplesse en topvermogen ze uit een klein motortje als dit hebben kunnen halen, hoop snel weer te kunnen rijden ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Jw240 schreef:is een originele XR80, altijd ingezet geweest voor cross. helaas niet makkelijk om op kenteken te zetten. Heb nog wel eens gedacht om al de onderdelen op een XL50 frame te zetten maar dat is er nooit van gekomen, bovendien is de XL50 ook niet in NL geleverd dus dat is ook weer meer werk om op de weg te krijgen.
Is inderdaad familie van de CB50/XL50. Deze heeft alleen een langere slag en wat grotere boring etc vanaf de fabriek. En een 5 bak en vervroegend vliegwiel etc.
De vorige eigenaar(s) hadden deze helaas compleet de grond in gereden dus ik heb een nieuwe cilinderkop er op moeten zetten, samen met heel wat andere onderdelen (zuiger+cylinder, ketting, carb revisie, wiellagers, remmen, handgrepen...).
Pas nog heb ik bij cmsnl wat onderdelen besteld, hopelijk gaat alles het weer goed doen met nieuw contactpunten. Echt ongeloofelijk hoeveel soeplesse en topvermogen ze uit een klein motortje als dit hebben kunnen halen, hoop snel weer te kunnen rijden ;D
Gaaf! ik vond zelf cmsnl altijd erg prijzig. Staat wel tegenover dat ze vrijwel alles kunnen leveren. Ik kocht veel spullen in griekenland. Heb evt wel een link voor je, de prijzen waren daar stukke plezieriger!
Groeten, Boele
Groeten, Boele