28 January 2010, 11:17
Boehoehoe :'( :'(, waarom ging de mijne maar 2 ton mee dan ???
Volvomotoren degelijk?
|
28 January 2010, 11:17
Boehoehoe :'( :'(, waarom ging de mijne maar 2 ton mee dan ???
28 January 2010, 22:45
productie foutje?
1 February 2010, 14:11
Kan ook dat Volvo rijders relatief lang in hun autootje door blijven rijden. Anderen zijn dan al lang verkocht ri. Oostblok en Afrika, waar ze ongetwijfeld nog minstens 200.000 km uit elke willekeurige motor weten te peuteren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
2 February 2010, 21:46
op de 700v is nu weer iemand met 800.000 km met een 940 B230FK automaat. alleen de kop vervangen vanwegen een oververhitting, verder motor/bak origineel.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
12 March 2010, 02:59
Haha, lang leve statistiek en "bias". Een aantal mogelijke verklaringen: andere merken zijn populairder in het buitenland en alleen de ouwe Volvo's blijven in Nederland; de gemiddelde Volvo-rijder rijdt als een bejaarde en spaart dus het motorblok; Volvo-motoren zijn flink "overbemeten" voor hun taak; Volvo is een typisch "sleutelaarsmerk" dus waar alle andere ouwe auto's naar de schroothoop gaan kun je altijd nog proberen je Volvo te verkopen.
Bij de taxicentrale waar ik vroeger een bijbaantje had reden we met Mercedes E200D. Onder normale omstandigheden reden wij 5 jaar met een auto, tot een km-stand van rond de 500.000 km, en daarna werden ze verkocht via een bevriende dealer. We kregen op een gegeven moment de E220 (nieuwe model met ronde koplampen). De CDI versie had motorische mankementen maar dat werd allemaal door de importeur onder garantie gerepareerd.
12 March 2010, 12:22
Citaat:je vergeet Peugeots blokken, zie je nl. nog massaal in Afrika dat komt volgens mij ook omdat o.a. de peugeut 504 nog tot 2006 :o in kenia/nigeria geproduceerd werden. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|