Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Omkatten II
#1
We hadden het er al eens eerder over.......
Gespot in de straat naast mij: een donkerblauwe 245 uit (denk ik) '90 of '91 met een kenteken uit '79 erop.

Uit RDW-register blijkt dat er een splinternieuwe APK op zit (08-11-05). Kenteken hoort bij een GRIJZE 245 uit 1979.........(de 'resten' van die auto weet ik te staan....)

Ik zal het binnenkort toch maar eens gaan melden, denk ik. Wat ik niet begrijp is hoe die APK er op is gekomen. Waarschijnlijk een louche keurmeester met mazzel (geen steekproef), of zou het ook anders kunnen?

Groeten,

Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
#2
Die keurmeester kan behalve de kleur op het kentkenbewijs niets opmerken.

Als ze het chassisnummer netjes in de "nieuwe" Volvo hebben gezet komt dat er bij de APK niet uit, die weten niet dat er bij een 1979 245 chromen bumpers, een ander dashboard e.d. in moeten zitten.
Is ook niet van belang bij de keuring.
#3
Ik verkeer(de) in de veronderstelling dat bij een verandering van kleur het kentekenbewijs ook moet worden aangepast. Dan zou ik wonderlijk vinden als ie wel wordt goedgekeurd terwijl de kleur niet klopt. Maar misschien zit ik er naast.

Ik snap dat een keurmeester niet alles van elke auto weet/kan weten/hoeft te weten. Maar voor iemand met zo;n beroep geloof ik er niks van dat je het niet opvalt. Denk eerder dat iemand bewust de boel belazert....
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
#4
Kleur hoeft tegenwoordig niet meer gewijzigd te worden op kenteken en voor de APK maakt het al helemaal niet uit.

Ik kan mij herinneren dat er op Marktplaats al eens een 240 gestaan heeft uit '79, die volledig naar het laatste model Polar was omgebouwd.
Dus het kan wel natuurlijk.
Wel voordelig, laatste model 240 en belastingvrij !!
#5
Maar wel een beetje raar natuurlijk. Als je dan toch een '79-er hebt dan mag hij er toch ook wel zo uitzien?
#6
Sander van Buiten schreef:Ik zal het binnenkort toch maar eens gaan melden, denk ik.

Zoek eerst even contact met de eigenaar. Die is misschien wel te goeder trouw? Als dat zo is, dan kan deze stappen ondernemen.
Het moet toch een keer verkeerd lopen , denk ik
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
#7
Van goede trouw is bij deze vent geen sprake, dat weet ik 100% zeker. Het is ook geen kwestie van een auto ombouwen (daar is niks mis mee). De '79er staat nog gewoon in zijn loods.

En over de kleur: weer wat geleerd! 8)
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
#8
Sander van Buiten schreef:Van goede trouw is bij deze vent geen sprake, dat weet ik 100% zeker. Het is ook geen kwestie van een auto ombouwen (daar is niks mis mee). De '79er staat nog gewoon in zijn loods.

En over de kleur: weer wat geleerd! 8)

De kleur op het kentekenbewijs moet wel degelijk veranderd worden. (Is alleen geen apk afkeur.)
Bijvoorbeeld de blauwe 850 bij de Grote Beurt (dat programma) staat nu op kenteken oranje.

Ik zou er toch maar werk van laten maken. De boel zo belazeren kan echt niet.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
#9
Ach, laat ze toch lekker aanklooiien.
#10
geestschrijver schreef:Ach, laat ze toch lekker aanklooiien.

Niet mee eens!!

:evil: Dit soort gasten verkl*&%$@ten alles voor de echte liefhebbers. :evil:

Aangeven die troep!!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Caveat emptor: omkatten Marc1970 87 94.758 1 September 2014, 18:23
Laatste bericht: Arjan.
  Omkatten?! a.huis 53 44.430 11 November 2005, 21:37
Laatste bericht: PP

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)