Berichten: 10
Topics: 3
Lid sinds: Feb 2008
hoi,
omdat ik niet van plan ben om met zon dom kastje in de auto te gaan rijden ben ik op zoek gegaan naar een klassieker tot 86
nu kan ik voor een leuk bedrag een 765 van 86 krijgen,
een aantal vraagjes voordat ik tot kopen overga
wat zijn de zwakke plekken van dit model? roestgevoelig?
kunnen ze goed op gas? gewoon verdamper installatie?
is dit de v6 of 6 in lijn (die beter is naar ik gehoord heb)
en hoe rijdt dit in vergelijking met een v70 classic die ik nu heb
Berichten: 10
Topics: 3
Lid sinds: Feb 2008
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
"765 vraagjes "
Drie gesteld , nu de andere 762...
hier een 765 te koop bij dries bakkenes met een V-6 uit '89 .
Een '86er zal dan ook de V-6 hebben.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 288
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2009
Stel je vraag ook eens op het V700 forum.
Kan je al wel verklappen dat het heel anders rijdt dan een V70classic.
Roest ken ook geen geheimen bij deze modeljaren.
Kijk ook eens op
http://www.volvorider.web-log.nl voor wat meer info.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Berichten: 725
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Vanaf '86 zijn alle chassis van Volvo verzinkt volgens mij, dus een grote problemen met roest zul je niet hebben. Echter zijn uitzonderingen natuurlijk daargelaten.
De 6-inlijn (VW blok) zijn de diesel blokken en de V6'en heb je alleen op benzine en zijn van origine PRV blokken en zijn ook gebruikt in Renaults. Die laatste hadden volgens mij problemen met vroeg versleten nokkenassen.
EDIT: jaartal aangepast ivm mogelijke verwarring
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 36
Topics: 3
Lid sinds: Nov 2009
Hallo
Roest? Ja hoor!Chassisbalken, dorpels,bodemplaat,...... :'(
V6 is de bekende B28E(156PK) heel misschien een B280E(170PK)dat ligt er aan of de 86er een modeljaar 87 is.6 lijn op benzine bestaat niet,of er moet een 6cil. uit een 960 in gezet zijn.(doe dan de 3.0 maar dan heb je 204PK jahoe!!)
In een 765 heb je wel alle luxe ;D aico,leer,cc,elktr. ramen misschien een elktr.schuif/kantel dak.
Maare,.. wat is een leuk bedrag
op de 700 site staat ook nog een mooie Sedan veûr weinig en dat is een 170PK uitvoering.Ik heb het geld( 1500 EURO niet want anders,....
Groeten Henk
Berichten: 9
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2009
Dat verzinkte chassis is pas miv MJ 1987 gebeurd dus vanaf augustus 1986.
740 TIC B200ET<br />480 TIC B18 FT