Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kapot lampje lampje challenge
#1
Ja noem het vreemd.

Maar in die 240 zit een kapot lampje lampje dat pas uitgaat als je remt.
De challenge die ik nou ontdekt heb is:
zo lang mogelijk doorrijden zonder het lampje uit te doen. Dus zonder te remmen.
tot nu toe is het me gelukt om:
achteruit, vooruit, links, rechts, rechts voorangsweg op, drempel, zebrapad, stoplicht, drempel met zebrapad, kruising oversteken, links, rechts, zebrapad, stoplicht, spoorwegovergang, rotonde, kruising, parkeerplaats en insteken ÃÂn parkeren zonder te remmen (dus ook zonder handrem!) af te leggen.
En dan waren de spoorbomen ook nog dicht en werkten de verkeerslichten ook.
Hard ga je niet meer en je moet ENORM anticiperen, maar ik vond het een geweldige uitdaging.
Maar ik vraag me af:
hebben jullie dat nou ook? Of ben ik nou lichtjes aan het lijden aan de Volvoïtis?
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
#2
na uwe bots, zal het wel over zijn ;D
Antwoord
#3
***t_blijft_behelpen*** schreef:Ja noem het vreemd.

Maar in die 240 zit een kapot lampje lampje dat pas uitgaat als je remt.
De challenge die ik nou ontdekt heb is:
zo lang mogelijk doorrijden zonder het lampje uit te doen. Dus zonder te remmen.
tot nu toe is het me gelukt om:
achteruit, vooruit, links, rechts, rechts voorangsweg op, drempel, zebrapad, stoplicht, drempel met zebrapad, kruising oversteken, links, rechts, zebrapad, stoplicht, spoorwegovergang, rotonde, kruising, parkeerplaats en insteken ÃÂn parkeren zonder te remmen (dus ook zonder handrem!) af te leggen.
En dan waren de spoorbomen ook nog dicht en werkten de verkeerslichten ook.
Hard ga je niet meer en je moet ENORM anticiperen, maar ik vond het een geweldige uitdaging.
Maar ik vraag me af:
hebben jullie dat nou ook? Of ben ik nou lichtjes aan het lijden aan de Volvoïtis?

Ha Cavia-man,

Ik heb dezelfde tik, probeer ook inderdaad wel eens stukken te rijden zonder te remmen.. Smile
Wat ook leuk kan zijn, op de snelweg proberen 130 km/uur te blijven rijden (of harder als het rustig is), enige wat dan niet mag is vluchtstrook nemen.
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
#4
Dat verhaal komt mij bekend voor.
Ik probeerde dat ook wel eens.
Maar ik heb ook wel eens van volvo-monteurs gehoord die onderling competitie hadden om dan toch ook nog zo snel mogelijk weer bij de garage terug te zijn.
Dit heeft (zoals hierboven al gesuggereerd werd) geduurd tot de eerste flinke aanrijding.......

Maar ik kan me van mezelf ook nog herinneren dat ik aardig gefixeerd kon zijn op dat lampje ;D
Antwoord
#5
Lollig, ik heb dat gisteren ook nog zitten doen. Ik had iets op het dashboard gelegd en de reactie van de passagier was: vanzodra je remt, ligt het eraf. Dan dacht ik, dan moet ik maar zonder remmen naar huis. Lukte overigens prima, is gewoon een heel leuke uitdaging Big Grin En idd, de rijstijl wordt er wel hÃÂÃÂl anders door. Gelukkig had ik weinig achterliggers, zal anders wel lekker frustrerend geweest zijn voor hen ;D
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#6
Haha, wat mensen al niet bedenken en doen! Tongue Grappig! Maar volgens mij leent een 240 zich prima voor rustig en anticiperend rijden! Alleen een Citroën met hydro-pneumatische vering zou het beter doen qua veercomfort! Wink
Waar het hart Volvo van is...
Antwoord
#7
Maar in een Citroën zijn toch altijd wel een paar lampjes aan? en een paar uit die wel aan zouden moeten zijn.
:Smile
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
#8
Ik heb dan ook niets gezegd over de lampjes-challenge! Wink Dat is met een Citroën niet eens een kunst meer, eerder om al die lampjes uit te krijgen! ;D
Waar het hart Volvo van is...
Antwoord
#9
Maarre, is er dan niet iets mis, stiekem?

Bij mij gaat dat lampje gewoon uit.
Hebben de 3 auto's met dit euvel bv een derde remlicht, al dan niet retro-fit?

Geen idee, maar het lijkt me niet de oorspronkelijke bedoeling om zo het Nieuwe Rijden te stimuleren...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#10
BartJu schreef:Maarre, is er dan niet iets mis, stiekem?

Bij mij gaat dat lampje gewoon uit.
Hebben de 3 auto's met dit euvel bv een derde remlicht, al dan niet retro-fit?

Geen idee, maar het lijkt me niet de oorspronkelijke bedoeling om zo het Nieuwe Rijden te stimuleren...

Ik heb het bij een volvo nooit anders geweten eigenlijk. Bij mijn 240 en 740's is het alledrie zo. en er zit maar eentje tussen met een derde remlicht. Ook mijn 460 had het zo. Eerst een keer remmen en dan gaat het lampje pas uit.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)