Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alarm van slag
#1
Hallo,
Ik heb op mn volvo 240 Polar (92) een originele alarm installatie.
Volvo Guard.
Laatst ging het alarm spontaan af.
mn vrouw heeft de auto gestart (?) en naar de monteur gereden die het alarm alleen maar uit kon krijgen door de zekering van de benzinepomp eruit te halen.

Vreemd:
Alarm gaat spontaan af en de auto start normaal??? Systeem reageert niet op de afstandsbediening.
Waarschijnlijk ergens vochtpoblemen, kortsluiting??

Maar goed, wie wil er nou mn oude volvo stelen? Dus wil ik 'm eruit slopen.
Wie iemand hoe dat moet??
Alarm is dus geactiveerd!!!
ps.Ik heb een sleuteltje van de sirene , maar die is afgebroken, anders had ik het zo kunnen uitzetten.
240 Polar '92 - 350K+
V50 2009
Porsche 911 3.2 '89 - 250K+
Antwoord
#2
Ja dat hadden wij dus ook midden in de nacht in zwitserland. Stond het beestje even te loeien. Uiteindelijk met het sleuteltje op het kastje uit gezet, daarna niks mee en toen thuis begon ie weer dus gewoon maar eruit gehaald..
Antwoord
#3
als je het alarm eruit wil halen kun je ook beginnen met loskoppelen van stekkers; onder het stuur achter het tapijtje ter hoogte van het koppelingspedaal zit ergens een vrij grote stekker (ik dacht bij mij geel blok). helaas heb ik er geen foto van gemaakt toendertijd.
ik bedenk me nu dat er misschien wel vocht in de stekkeris gelopen; bij lekkage van de voorruit loopt het water daar ergens naar binnen namelijk.
de moeite ff te checken.
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
#4
Het alarm ging dus af terwijl de startonderbreker niet was geactiveerd, want ik kon de auto starten.
Ik heb de zekering van de toeter er af gehaald (zelfde als brandstof pomp). Hierdoor stop het alarm.
vervolgens kon ik alle stekkers van het alarmsysteem lostrekken en de toeter uitbouwen.

Dan moet nog wel de roze en blauwe draad (zaten aan een stekker aan het alarmkastje) aan elkaar verbinden en de auto kan weer normaal gebruikt worden.
240 Polar '92 - 350K+
V50 2009
Porsche 911 3.2 '89 - 250K+
Antwoord
#5
Ik heb een Guard 1 en ik dacht dat die wel op was, hield zich rustig, tot vandaag. Ik was bezig met de ruitenwisserpompjes -wat er niets mee te maken heeft vermoed ik- maar na weer eens instappen en contact maken om te checken of de sproeikopjes vrij zijn ging op eens het alarm af. Min-pool los en weer rust, maar wanneer ik de Min weer aansluit blijkt het alarm aan te staan. En ik krijg het niet uit; mijn afstandsbedieningslichtje doet het, maar er wordt niet op gereageerd door de ontvanger van het statuspaneel op de binnenstijl linksvoor. Ik kan hem niet zomaar uitzetten.

Nu las ik deze thread en wordt er makkelijk gesproken over loskoppelen en roze en blauw verbinden dus ik dook vol optimisme onder het stuur bij de koppeling. Ik zag wel een forsere gele stekker, maar deze was al ontplugt, net als 4 andere trouwens, allemaal vrouwtjes zonder connectie.

Ik heb die Volvo Guard handleiding maar kom er daarmee niet achter waar dat alarmkastje ergens in het motorruim zit waarmee blijkbaar het alarm uitgezet kan worden; en hoe ziet zo een sleuteltje eruit? Ik heb nog een ongebruikte aan mijn bos.

Nog even dit: door werk elders stond de Dame 16 maanden stil, en met een nieuwe accu erin sloeg ze in ene aan, dan weet je weer waarom je er eentje wilde. Gebreekjes na al die tijd: het alarm gaaf geen piep (dat was dus prima) en verder moest er lucht in een band en de sproeiers deden het niet.

Wat ik het liefste wil is 1) dat de centrale vergrendeling werkt, en als het kan 2) een lampje knippert indien opslot (maar dus niet met het alarm erachter), ofwel doen alsof Wink. Dit hoeft niet met de AB.

En dan nog een domme vraag: de alarmtoeter=claxon? Lees hierboven dat Joop240 de toeter uitbouwde.

Nou, ik merk het wel of deze thread nog effect heeft.

Groeten
pepijn
245-1993-Kleur 406- Bekleding 1950
Antwoord
#6
Een alarm heeft een eigen toeter, volgens mij is het sleuteltje vaak in de vorm van de oude PC vergrendel sleutel. Guard I is een beetje obscuur, kan vanalles zijn. Ik ken alleen Guard II een beetje, typisch kan je de hele module eruit halen als je die kan vinden, en dan heb je geen CV en geen alarm meer, wat een rust. Als er een startonderbreker is, verbind je de pinnen die met 50 gemarkeerd zijn, door op het 'moederbord'.

Losse stekkers onder het dashboard is normaal, zijn van allerlei opties die je niet hebt. Misschien kan iemand er wat mee als je een foto van 1 en ander plaatst.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
Dankjewel Marc, En wat & waar is het "moederbord". Ik ga wel proberen de CV te houden, wel zo makkelijk. maar goed, eerst dingen vinden, het kastje bijvoorbeeld.
Hieronder een foto van de losse stekkers geupload; het gaat om die gele, 2x beige en 2x zwart rechts naast de motorkaphendel bijelkaarhangend. Ik heb een redelijk volle versie, alhoewel ik geen toerenteller heb en geen kleine klokjes nabij de radio.
Ik lees ook dat de zekering van het alarm die van de fuelpump is, maar welke, de main (nr 6) of die in de tank (4)?


Bijlagen Afbeeldingen
   
245-1993-Kleur 406- Bekleding 1950
Antwoord
#8
Dat lijken wel alarmstekkers, voor sensoren her en der, hier te zien in een Volvo 850: http://www.matthewsvolvosite.com/forums/...=1&t=59003. Op de Volvo700 site kwam ik deze tegen: http://www.volvo700vereniging.nl/node/37732

Dat zwarte blok relais zie ik bij jouw auto ook hangen hogerop, hoe het verder in elkaar steekt weet de vraagsteller daar misschien inmiddels? Of vragen op 700/900/850 forums, zo'n alarm komt niet vaak langs in de 240 context.
Het 'moederbord' is de stekker/contacten waar het relais/module/whatever opzit, daarop kan je de verbindingen die relais zou maken als het functioneerde, nabootsen met een simpel draadje. Jumper in het Engels.

Je kan gerust wat zekeringen weghalen/proberen tot je de goede hebt, kan niks van kapot gaan.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#9
Je kan ook je relais eruit halen en daarvoor in de plaats een stukje kabel met twee stekkertjes eraan hiermee kun je het alarm omzeilen.
Dit word wel vaker gedaan om ervan af te zijn en dit is de goedkoopste oplossing maar dan ben je ook meteen van je alarm en cv op afstand af.
Het alarm relais is als het goed is zwart rechthoekig met een groene stekker met het nummer 210/211 erop.
Ook zou je een relais kunnen plaatsen voor alleen cv en geen alarmfunctie.
En wat hier moederbord genoemd word is een zekeringkast hieraan zit de hele draadboom is in feite niks meer dan een stukje plastic en wat koper.
Antwoord
#10
Het heeft zich makkelijk laten oplossen door de accu wat uren ontkoppeld te hebben. Weer aansluiten en het alarm doet weer dood. Neemt niet weg dat het weer bij verrassing geactiveerd kan worden dus gaan de batterijen uit het ab-tje om een perongelukke druk op het knopje zeker geen effect te laten hebben. Ik begrijp uit de handleiding dat de Guard 1 alleen in de 850 ook met de sleutel wordt -of kan worden, geactiveerd. Centrale vergrendeling per sleutel in bestuurdersportier werkt nog wel, dus helemaal goed eigenlijk =)
Ik heb overigens geen kastje met 210/211 kunnen ontwaren; waar zou deze moeten zitten?
245-1993-Kleur 406- Bekleding 1950
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  alarm 240 super polar 1991 palko 13 8.837 18 December 2021, 09:23
Laatste bericht: adnous
  240 reageert niet meer op afstandsbediening alarm & CV, nu wil auto niet starten curly 4 4.709 6 December 2010, 12:42
Laatste bericht: Rubicon
  Doorvoertules Alarm/CV tussen voordeur en A-stijl Boele 5 3.315 29 November 2010, 06:57
Laatste bericht: volvo144
  Volvo guard alarm JoostV6 0 2.250 23 July 2010, 14:33
Laatste bericht: JoostV6
  Diefstal alarm 140 / 240 serie VolvoTom 0 1.760 16 February 2010, 11:36
Laatste bericht: VolvoTom
  vraagje over afstandsbediening cv en alarm Claus 14 7.694 1 June 2009, 14:53
Laatste bericht: Rubicon
  Alarm, CV en afstandsbediening SanMercury 9 5.041 27 November 2007, 22:58
Laatste bericht: Bert N
  Alarm Rubicon 11 7.493 3 June 2007, 10:34
Laatste bericht: Bert N

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)