Heb een paar maanden geleden m'n CO wat teruggesteld doordat ie beroerd liep op benzine (veel te rijk) en zwart wolkte.
Na het monteren ve nieuwe cylinderkop moest dat weer, maar dat kon ik nog wel verklaren door de andere kop.
Nu, weer 2 maanden later, weer es even op benzine gereden en weer veel te rijk. plm . 3 slagen aan de CO-afstelinbusbout leidde tot een mooi rond lopende motor.
hoe zou dat kunnen??? Ik rij nauwelijks op benzine en als ik op benzine rij, dan is het alleen maar even om alles te bevochtigen en te smeren.
Het lijkt er bijna op dat de CO-schroef los trilt oid, maar bij het afstellen gaat de schroef aardig zwaar. Iemand ideeen???
ps. ik weet dat je CO eigenlijk moet laten afstellen ivm kans op te schraal mengsel, maar wil eerst 't probleem wel oplossen.
Berichten: 4.734
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
kun je die stelschroef niet merken, zodat je kan controleren of hij bewogen is?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Nee, die zit in een soort van buisje en kun je niet bij...
Berichten: 43
Topics: 6
Lid sinds: Nov 2005
Hoi,
een rijk mengsel kan natuurlijk ook een gevolg zijn van iets zoals een fout in de luchtvoorziening zoals luchtfilter of luchtmassameter (of hoe dat ook heet). Aan de bougies kun je ook vaak e.e.a. aflezen.
Succes
Geert
Volvo 240 Van, B230F, 1991, 420Kkm<br />Moto Guzzi V65, 1985, 100Kkm<br />Citroen Xantia 2.0i, 1998, 250Kkm, automaat<br />Gazelle Populair, 20Kkm, 1975
ja, maar normaal rij ik op LPG en heb daar geen problemen mee - dus sluit ik oorzaken als ontsteking of luchtfilter etc in principe uit...
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
benzinefilter(s)??geprobeerd :o :o
orte Bochtenridder
& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
dat vd benzinefiters is idd nog een idee, kleine kans, maar theoretisch zou het kunnen (verstopt filter oid wat nu steeds meer benzine doorlaat).
Kijk, dat zou een hele goeie tip kunnen zijn!! Ik heb bij het vervangen vd cylinderkop ook de injectoren van die nwe kop gebruikt, dus dat zou het probleem kunnen zijn. Zal er eens een bus injector reiniger ingooien en maar eens wat km's op benzine rijden (duur.......). En als dat niet helpt, dan zal ik ze eens goed checken en eventueel vervangen.
Enige wat ik niet herken is dat de mijne wel 'constant' loopt: dwz constant te rijk en als ik het co weer heb bijgedraaid, dan loopt ie constant weer goed.
Kaasie kennen we hier heel goed trouwens, die geeft meestal hele goeie tips!
En ja, Marc ken ik ook: hij loopt stage bij mij (Pon's Automobielhandel) en kent jouw broer weer goed v Halfords geloof ik? Wereld is toch weer klein zo.....
dank voor de tips, ga ik zeker proberen. Het demonteren vd injectoren is in principe simpel, maar.... bij mij draaien de metalen leidingen vaak mee bij het demonteren vd injector - aanvoerleiding.
Nieuwsbrief is prima - wel leuk om 't zo bij te houden. Moet je niet gewoon een 4-bak + OD monteren?? Die zijn veel sterker dan de 5-bakken.
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
ach wat is lang?
420.000+ km's met een M47 is toch niet uitzonderlijk??
al heeft Ticcie er met z'n Tic er ruim 500.000 opzitten met een 4+Od
orte Bochtenridder
& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl