Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stuur op slot tijdens rijden
#1
Hallo mannen ik kom er niet uit. Tijdens het rijden enkele weken terug ging tot twee keer toe mijn stuur op slot. Het lijkt of hij op het stuurslot gaat. Inmiddels een nieuw stuurslot gemonteerd en de eerste testen waren goed. Ik ben op een industrieterrein gaan rijden op een verlaten parkeerplaats en heb allerlei bochten vooruit en achteruit gemaakt en alles leek goed. Echter na een kwartier manoevreren kwam ik thuis en wederom ging het stuur op slot. Het voelt gewoon net alsof hij effe op het stuurslot gaat en dan direct weer eraf.


Iemand dit al eens meegemaakt of er een oplosing voor.
Betreft een bekrachtigde 240 GL uit 1986.
Heb al eens gekeken of er niets tussen komt maar zowel koppelingskabel als ander kabels komen niet eens in de buurt van mijn stuurstangen en stuurhuis,

Hopeloos want rijden doe ik nu dus niet met de auto.
Antwoord
#2
Hoi Karel, misschien is je stuurhuis gaar..... >Sad
Dat heb ik namelijk ook eens gehad en het voelt op z'n zachtst gezegd heel onaangenaam ???

Mijn stuurhuis bleek bij nadere inspectie zo versleten te zijn dat hij ging blokkeren.
Het is al even geleden dus ik weet de details niet precies meer.
Het komt er echter op neer dat de tandheugel (waaraan je spoorstokjes met draaipunt gemonteerd zijn) zo ver ingesleten was in de geleidebussen dat de heugel ging happen/blokkeren.
Dus ga eens onder je auto liggen en ruk eens flink aan je tandheugel-uiteinden die zich in de harmonicahoezen bevinden.Bij speling zou ik dan daar eens op focussen.

succes en wacht niet te lang want het stuur is een redelijk essentieel onderdeel van je auto ;D
Antwoord
#3
Ik had ook al zo'n vermoeden. Ik heb op het net al een stuurhuis gevonden. 150 euro valt me nog mee. Hoop maar dat hij in goede staat is. Misschien eerst nog effe via het forum een aanvraag doen bij GEZOCHT. Zie morgen op een reunie een oude schoolmakker die inmiddels in Volvo's doet misschien dat hij iets heeft liggen.

Zo te zien niet zo'n hele grote klus om te vervangen. Tis inderdaad een heel vervelend iets als je stuur niet doet wat je wil.
Ik heb er ook geen meter meer mee gereden. Eerst uitzoeken wat er aan de hand is.

Ga er morgen maar weer eens onder liggen en probeer wat je adviseert.
Antwoord
#4
ik zou ze ook eens op de sloop zoeken hier in de buurt ligt er 1 voor €45 Wink
Antwoord
#5
heeft die sloop misschien nog een goeie automaatbak met cardan voor de 240? :Smile
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#6
Heb vandaag bij Estate service een revisie stuurhuis besteld. Ik weet het ik kon ook goedkoper op de sloop of via het net terecht maaaaaaaaar.Na wat er gebeurd is wil ik absloluut geen risico meer lopen. Zal al moeite kosten om het vetrouwen weer terug te krijgen nadat "het "gebeurde. Ik laat jullie weten hoe alles verlopen is nadat stuurhuis en stuurstang vervangen zijn.
Antwoord
#7
Heb je ook daadwerkelijk speling gevoeld op je tandheugel?
Antwoord
#8
Karel schreef:Heb vandaag bij Estate service een revisie stuurhuis besteld. Ik weet het ik kon ook goedkoper op de sloop of via het net terecht maaaaaaaaar.Na wat er gebeurd is wil ik absloluut geen risico meer lopen. Zal al moeite kosten om het vetrouwen weer terug te krijgen nadat "het "gebeurde. Ik laat jullie weten hoe alles verlopen is nadat stuurhuis en stuurstang vervangen zijn.
Ik geef je groot gelijk ,dat je een revisie-exemplaar neemt.
Zou zelf het risico ook niet nemen
Antwoord
#9
speling viel wel mee, er zat wel iets op maar niet schrikbarend. Hij heeft wel behoorlijk gelekt blijkt nu en ik denk dat de smering ook niet meer optimaal was. Gok op slijtage en ouderdom(290.000km)
Idd ik ga geen risico lopen voor 290 euro(bij Estate service volgens hun info fabrieksrevisie heb goede ervaringen met Estate service)) Kan nu wel voor de helft een sloop kopen maar ......
Voor 20 euro extra ook nog 2 kruiskoppelingen erbij dus met nieuwe contactslot wat er al in zit nu een complete stuurinrichting vernieuwd. Stuurpomp vorig jaar ook al vernieuwd.

Nou we wachten af verwacht hem morgen met de post thuis . Als het weer meezit gaat hij er voor het weekend nog op.

Laat ik wel wat weten
Antwoord
#10
Als je voor goedkoop gaat,en het gaat mis wordt het duurkoop,om van lichamelijk lestel van ÃÂÃÂn of meerdere mensen nog maar te zwijgen.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  stuur loshalen BartJu 15 10.267 12 April 2019, 23:51
Laatste bericht: Volvo240
  stuur geeft tegenreactie in de bocht, zowel naar links als rechts. Suggesties dank! environ 2 4.086 22 June 2016, 20:13
Laatste bericht: Marc1970
  Ratelend geluid tijdens optrekken Rob 4 6.175 11 June 2015, 00:06
Laatste bericht: HSGHOR
  Stuur stuurt naar links zwaarder dan naar rechts Erikvolvolvo 7 8.750 25 September 2013, 19:54
Laatste bericht: Erikvolvolvo
  Stuur schiet door in bochten Potvisboer 4 6.945 22 October 2012, 23:29
Laatste bericht: Potvisboer
  bonken tijdens het sturen hoge snelheid Patrick245 6 4.822 12 May 2012, 00:17
Laatste bericht: Patrick245
  Stuur trekt naar links, schokbreker bevestiging (schotel). Ecleo 4 4.280 21 January 2012, 20:51
Laatste bericht: jos245
  Trillend stuur vanaf 100 km/h JDDV 40 22.560 8 May 2011, 21:49
Laatste bericht: JDDV
  Stuur draait automatisch naar links na vervangen stuurhuis rijschooljeroen 21 14.896 3 August 2010, 10:10
Laatste bericht: janspeed
  stuur 145 '70 vervangen laptoprob 6 4.097 31 January 2010, 00:14
Laatste bericht: laptoprob

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)