17 November 2005, 17:23
Denk dat jij gek bent................. :lol: :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
850
|
17 November 2005, 17:23
Denk dat jij gek bent................. :lol: :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
17 November 2005, 17:26
Peter Timmer schreef:8) Nou heb ik toch het idee dat er hier mensen zitten te kwijlen bij de gedachte aan een 850 en dat dat dezelfde mensen zijn die ik eerder heb horen roepen dat voorwielaandrijving alleen goed was voor een Solex. :lol: Tja, de Zweden hebben ook een 850 gebouwd met 850 pk die toch best goed weg kwam op de kwart mijl met z'n voorwielaandrijving. En de ultieme reden om over te stappen op voorwielaandrijving moet toch wel zijn: het is veiliger :lol: :lol: Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
17 November 2005, 22:39
Peter Timmer schreef:8) Nou heb ik toch het idee dat er hier mensen zitten te kwijlen bij de gedachte aan een 850 en dat dat dezelfde mensen zijn die ik eerder heb horen roepen dat voorwielaandrijving alleen goed was voor een Solex. :lol:Klopt, zou zelf ook liever een AWD hebben, maar het is voor straks als een soort van 'gemeenschappelijke familiewagen' op de boerderie wel een leuke optie 8) Ik blijf bij 4x4 of achterwielaandrijving, ook al rijden ze er deuken in :evil: !
18 November 2005, 10:51
Divadi schreef:Peter Timmer schreef:8) Nou heb ik toch het idee dat er hier mensen zitten te kwijlen bij de gedachte aan een 850 en dat dat dezelfde mensen zijn die ik eerder heb horen roepen dat voorwielaandrijving alleen goed was voor een Solex. :lol:Klopt, zou zelf ook liever een AWD hebben, maar het is voor straks als een soort van 'gemeenschappelijke familiewagen' op de boerderie wel een leuke optie 8) Een 850 AWD zou ik niet zo snel nemen....... Een V70 AWD ook niet hoor for that matter Gr hock:
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
18 November 2005, 11:15
wrom niet?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
18 November 2005, 11:16
Ja, waarom nie'? Heb je tenminste grip om je 250+ pk kwijt te kunnen 8)
18 November 2005, 11:29
Ik zou altijd voor de AWD gaan. Heb wat km's in een T5 zonder TRACS gemaakt. Wel lachen, maar eigenlijk gaat het nergens over.
Volgens ingenieurs was 200PK eigenlijk wel de max voor een voorwielaandrijver................zeiden ze bij introductie van de 9-5T met...................250PK................. :lol: :lol: :lol: .....Lijpo's die Zweden!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
18 November 2005, 11:38
Omdat het AWD systeem nogal gevoelig is.
In de praktijk niet echt geschikt gebleken om regelmatig lasten te trekken (karren etc.) en een mm verschil in bandenslijtage tussen L+R zorgt er ook voor dat het systeem in de soep draait. Problemen beginnen vanaf zo'n 150dkm, maar zeker na 200dkm sta je bij de dealer met een trillende achteras, krakende aandrijving, etc.etc. Voor je het weet ben je 3000 euri's verder.... :oops: En vergeet niet dat je telkens voor 4 nieuwe banden moet gaan.. M.i. niet Volvo-waardig, maar als je graag wilt AWD'en: ik houd je niet tegen 8) Gr :? [edit] Dat TRACS gaat ook nergens over: werkt maar tot 40 km/u en als je wielen eenmaal doorslippen gaat de meter zo over de 40km/u.... Tis leuk om in de sneeuw redelijk weg te komen, voor stoplichtsprintjes kun je beter gewoon goed koppelen... [/edit]
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
18 November 2005, 23:53
NU(22.50) ] op Veronica, de grote beurt, met een pimp my 850
is al nix, maar nu helemaal niet meer(*,) :-&
orte Bochtenridder & Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|