Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 264 1977 problemen motor
#11
Ik probeerde al foto's toe te voegen, maar helaas krijg ik een melding dat de foto niet beschikbaar is ofzo...beetje vreemd...tis gewoon een jpeg bestand. ???
#12
Tot die tijd kan je de dop op het koelwaterreservoir er los op zetten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
#13
Marc, wat bedoel je daarmee?

Ik heb trouwens een ruilmotorblok gevonden voor 600,-- euro.
Nu nog een adresje die alles voor onder de 450,-- euro over kan zetten... ;D
#14
Hij bedoelt dat er dan niet extreem veel druk in je koelsysteem kan worden opgebouwd denk ik.

600 ? dan moet het wel een superblok zijn... bedenk wel dat ja alleen een blok moet hebben en niet alles wat er op en aan zit..
enne is het een carburateurversie? die zal dan geen gaten moeten hebben voor injectoren, dus ik denke een andere kop erop.

een gewone B23 is ook een optie en veel betrouwbaarder
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
#15
Dabedoelikja. Normaal staat er overdruk op het koelsysteem, wat extra water de cilinders inperst (net zolang tot cil 5 vol water staat en dat is erg slecht). Zonder die dop dus niet, de koelcapaciteit gaat wat omlaag maar niet overdreven.

Informeer even wat voor blok die van 600 pingels is, uit wat voor auto, wat er bij komt en wat niet, etc. Best duur ja.
In het 260 deel van dit forum lopen een paar mensen rond die ws. uit hun hoofd kunnen zeggen welke V6 blokken het makkelijkst passen en wat er evt. aangepast moet worden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
#16
Okay, dop is los! Ook meteen weer ff beetje vloeistof bijgegooid Tongue

De motor die ik op het oog heb komt uit een 1981 264. Motorcode weet ik nog niet.
Gaat wel om en injectieblok maar het schijnt dat de carb. unit overgezet kan worden.
Blok heeft nog nooit op LPG gereden.

Bedankt voor de tip van het 260 forum, zal er zeker een kijkje gaan nemen. ;D
#17
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=6074.0

- quote-

Volvo 760GLE, 1982.

◦Motorblok B28E. Compleet met K-jet, maar zonder dynamo. Functioneerde mechanisch goed, koppakkingen ooit vervangen. TEAB
◦Versnellingsbak M46OD voor B28E! Met baksteun, schakelstangen, koppeling, vliegwiel, slave-cylinder met nieuwe slang en cardanas. TEAB (liefst in ÃÂÃÂn koop met blok)

- unquote-
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
#18
heb hem een pm gestuurd, bedankt voor info Marc!!
#19
Nog een adresje, had ook nog een 6 cilinder liggen:

http://www.sandersautos.nl/

Heeft mij ook goed geholpen met een andere motor
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
#20
Je hebt een pb terug Wink

Blok dat ik te koop heb is dus K-jet blok, even voor de duidelijkheid!
Mocht je nog vragen hebben, kun je ze natuurlijk stellen (hier of via pb)
760 | Groen | Snel


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  motor probleem 264 melvdwal 6 704 12 February 2024, 11:00
Laatste bericht: ZoZo
  kilometerteller volvo 264 wibe 12 3.572 30 June 2022, 22:48
Laatste bericht: Rin
  Volvo 264 GLE B27E Handgeschakeld overdrive Walter Davo 18 14.075 29 September 2019, 00:08
Laatste bericht: Walter Davo
  volvo 264 dl maar moet wat aan gebeuren. Nald 32 44.865 9 February 2016, 09:11
Laatste bericht: 265gl
  '76 Volvo 264 GL restauratie. Stefank 7 15.136 5 February 2016, 11:55
Laatste bericht: Apae
  Toerental warme motor afstellen b27e hun 6 9.857 28 December 2014, 22:27
Laatste bericht: hun
  Slecht starten B28(0) bij warme motor NiekMan 3 19.753 31 March 2014, 23:58
Laatste bericht: PRV Paull
  Mijn eerste Volvo, een 264 Gl uit 1976 sander264 22 30.668 11 January 2014, 16:18
Laatste bericht: sander264
  Problemen bak m46 bak 265 hun 4 8.700 16 September 2013, 22:48
Laatste bericht: hun
  Verdelerkap Volvo 264 B27 Swedish Chef 5 7.314 1 August 2012, 00:56
Laatste bericht: Swedish Chef

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)