Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fiepen van riem
#1
Mijn volvo heeft sinds een week of twee (alweer) last van fiepen, als ik vertrek naar mijn werk en hij stopt pas als ik op mijn werk ben 40 km verderop. Als hij even gereden heeft dan stopt hij in de hogere versnellingen maar als ik terugschakel dan begint hij van voren af aan.

Dit probleem heeft hij al verschillende malen gehad en iedere keer hebben we de riemen aangespannen. En zelfs helemaal nieuwe riemen gelegd ook.

Zijn er soms kleine tips om hier voorgoed een eind aan te maken?
Want ik en mijn buren worden er gek van, iedere keer als ik de straat uit rij als een of andere halloweenatractie.
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Antwoord
#2
Het kan zijn dat je poelie van de dynamo een beetje is ingesleten, dan blijft hij gewoon slippen, of dat je dynamo een beetje scheef in zijn rubbers hangt dan staat de ene snaar wat strakker dan de andere snaar, waardoor hij ook blijft gillen.

Nieuwe rubbers zijn een paar eurotjes, kan je bij de dealer bestellen, dynamo los nieuwe rubbers erin en klaar.

Als je poelie niet meer helemaal de goede vorm heeft (de hoek van de V-snaar) moet er een nieuwe poelie op, even naar een revisiebedrijfje, hebben ze die dingen liggen, en kunnen ze er ook opzetten.

Dan is alles weer stil lijkt me, tenzij het niet je dynamoriem is die gilt, kan ook nog van je stuurbekrachtiging zijn, of toch een kat :roll:
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Photo distributie riem vervangen, positie tussenas? B200f superD 9 3.846 25 November 2020, 14:10
Laatste bericht: superD
  Riem geknapt, help! Erikvolvolvo 14 6.924 16 July 2014, 23:14
Laatste bericht: Arn02
  v-riem/snaar: hoe bij te stellen ? Gerben 4 5.215 22 January 2008, 22:28
Laatste bericht: Frans245
  Riem slipt rode240 9 7.304 15 October 2007, 14:32
Laatste bericht: TheSaint77

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)