Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project "De Belg"
Welkom terug!

Citaat:Wordt een Kdfi 1.4 de laatste modellen schijnen het erg goed te doen

Grappig, bij de eerste hit op een search op Google op Kdfi, kom je op de site van Jeroen Bosma die nou niet echt te spreken is over Kdfi....

Citaat:[ Quote Bosma]
Let op: De KdFi 1.3 was een fantastisch product. Met de KDFI 1.4 hebben we de nodige problemen gehad. Wij raden u de producten van K-DATA af en wij verkopen het KDFI motorbrein dan ook niet meer.
[/Quote Bosma]

Niet dat ik er verstand van heb of zo, heb respect voor jou kennis en kunde, maar Bosma is toch ook niet de eerste de beste?
Sinds zijn begindagen hier heeft ie aardig aan de weg getimmerd.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Meneer Bosma brengt vandaag de dag zijn eigen (zonder licentie) Megasquirtkloon op de markt. Die is er niet bij gebaat om KdfI aan te prijzen. Tegelijkertijd heeft ie er wel enige kennis van, maar onpartijdig wil ik ook niet zeggen :-).
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Haha ja ik had wel een beetje op dit soort reacties gehoopt het is natuurlijk een eeuwige welles nietes discussie.

Ik ben al heel lang aan het overpeinzen welk management en hoe en wat. Toen dus uiteindelijk gekozen voor m4.4 ombouw naar 4 cilinder. Maar dat is verre van plug and play en nu ik dus een deadline heb wil ik het daar liever niet op laten steken.

Ik wilde graag een management met wideband aan boord en mogelijkheid tot knock detectie. Emu classic of black hebben dit beide dus ik heb heel lang het idee gehad om voor emu te gaan.

Maaarrrr emu is niet bepaald goedkoop en de ecu's zijn vrij fors te noemen.
Nu kwam ik dus op facebook groep turbobricksdutchies een post tegen van een voor mij bekende tuner/software man met eigen testbank en redelijk volvo minded die dus een 740 op kdfi 1,4 had draaien.
De eerste versies waren dus niet zo sterk maar die zijn gewoon zoals dat hoort verbeterd en werken dus gewoon zoals het moet.

De prijs van de kdfi 1.4 ligt een stuk lager dan emu en kdfi voldoet aan al mijn wensen.
Waar de handel van bosma dat dus niet doet helaas.
Ik heb ook veel op zijn site gelezen, zou ook graag iets van hem kopen maar het voldoet gewoon niet aan mijn wensen.

Ik wil de mogelijkheid hebben tot knock detectie en onboard wideband.

En gezien kdfi 1.4 hier helemaal aan voldoet en ik hem kan krijgen via een vertrouwt kanaal, welke ook nog eens de kabelboom grotendeels voor me wil regelen ben ik helemaal gelukkig Smile

Het draadjes werk kan ik uiteraard zelf ook wel maar zoals eerder genoemd is het wel fijn als er al eea klaar ligt gezien de trouwerij van Huib :p

Overigens gebruikt bosma ook een wideband-controller die ik compleet bagger vind de spartan 2 dus zo zie je maar... Het blijft toch deels ook persoonlijk.
Antwoord
[Afbeelding: p-065ed3a6ec6d3462a63b7b993de914acc_view.jpg]

[Afbeelding: p-0cd970183ab7771f809f2ce537cd151c1_view.jpg]

[Afbeelding: p-00442c0a95e195cb2e519d811500f1e78_view.jpg]

[Afbeelding: p-00ab3b6c4dd9f929f584def4c46ef225a_view.jpg]

[Afbeelding: p-09939b8a2d8bc1a9f2b0e5762a4fb9ae1_view.jpg][Afbeelding: p-0b087056cd455aec9528d141fb2c6a9c9_view.jpg]

[Afbeelding: p-0925583f547f870edab7ad27541aff679_view.jpg][Afbeelding: p-01c1969a1c1b10e2d7735fb22b02d8481_view.jpg]

Inlaat spruitstuk in the making! Het beter flowende K-jet spruitstuk wordt een heus EFI spruitstuk met S90 (3 duim) gasklephuis.

Smile Smile Smile Smile Smile
Ik heb zelf niet zo'n mooie frees, Johan van BDW works is voor me bezig  Cool Cool

edit: voor een eventuele liefhebber ik heb een aantal van dit soort spruitstukken gekocht, just in case you know... dus mocht er iemand zijn die zegt dit wil ik ook! Dat kan!
Op turbobricks is er iemand die er mee heeft getest en pakte zo 30pk meer alleen al met dit spruitstuk.
Antwoord
Welke brandstofrail komt daarop? Zie graag het eindresultaat
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
30pk met alleen een spruitstuk? Was al geen stock motortje meer dan vermoed ik?
Ben benieuwd hoe dat spruitstuk word, het spruitstuk en de frees heb ik al. Nu nog een beetje tijd...
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Nee 30pk wel in turbo applicatie natuurlijk, het originele efi ding flowt gewoon echt rukkie... Tongue

Brandstof rail wordt een universele met AN koppelingen :-)
Antwoord
Uiteraard met turbo, wel interessante upgrade dus. Die fuel rail ga je zelf boren? Of is ie voorgeboord?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
(14 August 2020, 08:28)Volvo 142 B23 schreef: Uiteraard met turbo, wel interessante upgrade dus. Die fuel rail ga je zelf boren? Of is ie voorgeboord?

Big Grin https://www.aliexpress.com/item/40004588...4c4dNRMup6

niet doorvertellen he  Big Grin

edit: ja dat inlaatspruitstuk is wel echt een goede upgrade ja, ik heb er best veel over gelezen enzo op TB en de resultaten zijn allemaal veel belovend.
Dat het originele ding van geen meter flowt ziet een blind paard nog natuurlijk Tongue En een plenum gebeuren is natuurlijk rete duur. Dus dit is een mooie middenweg.
Evengoed kost zoiets natuurlijk ook nog wel een duit om aan te laten passen enzo. Maargoed ze beloven 30 a 40 pk in een zelfde turbo setup dus dan is de winst echt iedere euro wel waard.
Antwoord
Is het niet 30 pk winst met die plenum naar voren met de gasklep?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 41.603 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 2.476 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Volvo Amazon B230FT Project ingmar 110 102.051 6 February 2017, 16:58
Laatste bericht: ingmar
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 76.916 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  244 1980 3.0 24v project v58 29 21.274 7 November 2016, 21:45
Laatste bericht: v58
  Project Volvo 142R Barracuda_82 471 181.731 9 September 2016, 21:14
Laatste bericht: Estoque
  Ons groene project uit '76 rvanw 27 16.989 9 September 2015, 23:52
Laatste bericht: rvanw
  Volvo 245 Turbo project Gavin240 57 34.863 16 May 2015, 15:17
Laatste bericht: Gavin240
  Mijn Turbo Project Ticcie 450 272.742 25 March 2014, 00:08
Laatste bericht: 240turbo
  De TWEEDE volvo voor deze Belg! Rubicon 341 129.800 8 February 2014, 18:17
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)