4 September 2012, 15:57
2012
Ondanks dat ik een tijdje niet actief ben geweest op het forum, heeft de Volvo wel het nodige meegemaakt. Inmiddels is de kilometerstand 403000 km.
Problemen en probleempjes.
Wat is er allemaal vervangen en gerepareerd:
Stuurkogels 2x,
fuseekogels 2x.
Remmen voor, blokken en schijven.
Remblokken achter.
Hoek accubak/spatbord was volledig weggerot, daar heb ik dus een nieuw stuk plaatwerk ingelast.
Basisonderhoud, olie, filters etc.
En nu bezig met de distributieriem te vervangen. Dan worden gelijk twee lekkende keerringen vervangen. En ook de beide V snaren.
Een terugkerend probleem is zwaar geplof, backfire. Soms schiet de luchtaanvoerpijp los, tussen de massameter en de motor. Als deze weer goed vastzit, is het geplof weer weg, maar de eigenlijke hoofdoorzaak kan ik niet vinden. Het geplof is erger op benzine dan op LPG.
Ondanks dat ik een tijdje niet actief ben geweest op het forum, heeft de Volvo wel het nodige meegemaakt. Inmiddels is de kilometerstand 403000 km.
Problemen en probleempjes.
Wat is er allemaal vervangen en gerepareerd:
Stuurkogels 2x,
fuseekogels 2x.
Remmen voor, blokken en schijven.
Remblokken achter.
Hoek accubak/spatbord was volledig weggerot, daar heb ik dus een nieuw stuk plaatwerk ingelast.
Basisonderhoud, olie, filters etc.
En nu bezig met de distributieriem te vervangen. Dan worden gelijk twee lekkende keerringen vervangen. En ook de beide V snaren.
Een terugkerend probleem is zwaar geplof, backfire. Soms schiet de luchtaanvoerpijp los, tussen de massameter en de motor. Als deze weer goed vastzit, is het geplof weer weg, maar de eigenlijke hoofdoorzaak kan ik niet vinden. Het geplof is erger op benzine dan op LPG.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo