Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ophoogblokken, diameter? hoogte?
#21
DopdeDouwer schreef:Nee joh, dat geldt wel voor sedans, een 145 moet je flink opkrikken, dikke brede ballon banden eronder, expresse dak, roofrails, verstralers op het dak etc etc.

Hoe weet jij nu weer wat met mijn 145 van plan ben?? ;D
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#22
Ik heb nu nog in de aanbieding, mijn oude veren en vier ophoogblokken van aluminium 2x 38mm en 2x 30mm
teab zie de fotos met deze veren en 38mm blokken. Blokken kunnen in elke gewenste hoogte afgedraaid worden.
[Afbeelding: Foto-6FSV38E4-D.jpg]
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#23
Black Moose schreef:Ik heb nu nog in de aanbieding, mijn oude veren en vier ophoogblokken van aluminium 2x 38mm en 2x 30mm
teab zie de fotos met deze veren en 38mm blokken. Blokken kunnen in elke gewenste hoogte afgedraaid worden.

Mijn 240 sedan hangt ook wat in z'n kont, dus ik heb wel belangstelling voor de beide 38 mm. blokken. Is dat makkelijk zelf te monteren ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
#24

en het resultaat
[Afbeelding: Foto-SZCPOHWN-D.jpg]
hoogte wielkast is nu 66.5cm
[/quote]
Staat veel mooier zo 8)
Antwoord
#25
Citaat:hoogte wielkast is nu 66.5cm

zowel achter als voor?

Voor heb je nu de standaard veer geloof ik en achter de 14mm HD; heb je ook een gastank achterin liggen?

Mijn maten: 66,5 achter (HD&gas), 71 voor(standaard)

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#26
Ik heb gas onderbouw en voor nog de standaard veren. Het bevalt prima ;D
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#27
Ik heb 3 cm. blokken bij Estate-services besteld. Er zitten geen bouten bij en ik neem aan dat er langere bouten in moeten. Wie weet toevallig wat voor bouten dit zijn (maat, soort kop) en wat de benodigde lengte is ? Zou handig om te wten zijn voordat ik boel losschroef...
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
#28
Sleutel 17, da's M10, en kwa lengte zou ik 3 +2 voor de veerhouder +2 voor de moer en de wielarm +4 voor de zekerheid, dus 10 cm lang moet genoeg zijn. Klasse 8.8 en een borgmoer.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#29
Marc1970 schreef:Sleutel 17, da's M10, en kwa lengte zou ik 3 +2 voor de veerhouder +2 voor de moer en de wielarm +4 voor de zekerheid, dus 10 cm lang moet genoeg zijn. Klasse 8.8 en een borgmoer.

Dank !!
Het is gelukt, uurtje werk per kant (ik ben niet zo'n techneut...), de boel zat gelukkig niet enorm vastgeroest. De 244 staat weer mooi met de kont iets in de lucht Smile
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
#30
Ik heb er deze week massieve pvc bussen onder gezet. ruim 4 cm hoog.

Duurde even voordat ik door had dat ik de schokbreker aan een zijde los moest nemen. Ik kreeg de bus namelijk niet onder de veer. Nog even met een sjorband geprobeerd, maar dit trok de veer alleen maar scheef.

Als je de auto iets opkrikt kan je, zonder het wiel los te nemen, de schokbreker aan de bovenzijde losnemen ( 1 moer). Dan de moer van de veer losnemen en pas dan de auto verder opkrikken en de veer krijgt zoveel ruimte dat het blok geplaatst kan worden.

Verder moet je even het boutje uit het plaatje (dat in de veer valt) tikken, zodat de langere bout gemonteerd kan worden.

Mijn bout was 8cm.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hoogte achterkant, kijk, vergelijk en spuw je mening.... deusjevo 11 6.320 28 January 2007, 20:26
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)