Berichten: 136
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2008
mijn vraag, is er verschil in tussen de uitlaatpoorten van een b200ft en een b21et cilinderkop.
Met betrekking op diameter uitlaatpoorten en hartafstand van de poorten.
Wie kan mij antwoord geven.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
de spruitstukken zijn gewoon uitwisselbaar, poorten zijn ook gelijk. de B21 heeft waarschijnlijk een 160 kop, de B200 een 530.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 136
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2008
Bedankt voor de informatie
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Misschien al gespot op MP. ?
Te koop: spagettie-spruitstuk voor een Turbo. 8)
Enschede
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
hey bunne
een B200FT heeft misschien een 530 kop.
de B21ET heeft een 160 of 398 kop deze heeft voor de k-jet. injectors de gaten in de cil.kop zitten.
als je nu wat anders zoekt pak dan een 405 kop van een B21/23E
deze heeft grotere inlaat kanalen en injector gaten in de kop.
ben je een knutselaar.
pak je een 531 kop
deze heeft grotere inlaat kanalen en heeft een betere verbrandingskamer.
dus super voor tuning.
als je er injector gaten in wil hebben voor de k-jet.injectors
kan je die er in laten vrezen.
let wel op dat je , bij welke kop dan ook , de uitlaatkleppen om zet in je turbo kop.
deze hebben een sodium vullling voor betere afvoer van de hitte van de klep.
Berichten: 136
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2008
mijn 244 heeft een b200ft motor met een 530 cilinderkop.
als ik een 531 kop wil hebben waar kan ik deze zoeken, op wat voor volvo zit deze kop.
groeten bunne
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Op de B230FB uit de 940 GL, Polar etc, ca. 1990 t/m 1994, 96 kW.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Ik heb binnekort nogwel een 531 kopje over.
Zul je wel moeten -laten- reviseren. (kop is uitgesteld)
Berichten: 13
Topics: 4
Lid sinds: Apr 2009
Kom je met een kop van een 2.3 geen ruimte tekort voor de kleppen? dit ivm de 7mm kleinere boring van de 2.0? ???
Ik heb namelijk ook een B200FT en ik ben me een beetje aan het orienteren hoe ik meer vermogen eruit kan gaan halen en een kop van een B230FT weet ik nog wel te liggen.
Al ben je nog zo snel, mijn Alfa achterhaalt je wel...
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
giuliettaevo schreef:Kom je met een kop van een 2.3 geen ruimte tekort voor de kleppen? dit ivm de 7mm kleinere boring van de 2.0? ???
Ik heb namelijk ook een B200FT en ik ben me een beetje aan het orienteren hoe ik meer vermogen eruit kan gaan halen en een kop van een B230FT weet ik nog wel te liggen.
dat zijn dezelfde koppen, zelfde formaat kleppen.
B200F/FT en B230F/FT hebben alle 4 een 530 kop. B230ET/B230FB (onder andere) hebben 531 kop die wat beter is, maar misschien minder goed op een B200 vanwege de wat bredere verbrandingskamer in de kop (heb het niet nagemeten maar herinner me dat er iets mee was). 530 en 531 hebben dezelfde kleppen, alleen hebben de turbo koppen natrium gevulde uitlaatkleppen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni