Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verschil tussen cilinderkop b200ft en b21et
#1
mijn vraag, is er verschil in tussen de uitlaatpoorten van een b200ft en een b21et cilinderkop.
Met betrekking op diameter uitlaatpoorten en hartafstand van de poorten.
Wie kan mij antwoord geven.
Antwoord
#2
de spruitstukken zijn gewoon uitwisselbaar, poorten zijn ook gelijk. de B21 heeft waarschijnlijk een 160 kop, de B200 een 530.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#3
Bedankt voor de informatie
Antwoord
#4
Misschien al gespot op MP. ?
Te koop: spagettie-spruitstuk voor een Turbo. 8)
Enschede
Antwoord
#5
hey bunne

een B200FT heeft misschien een 530 kop.
de B21ET heeft een 160 of 398 kop deze heeft voor de k-jet. injectors de gaten in de cil.kop zitten.

als je nu wat anders zoekt pak dan een 405 kop van een B21/23E
deze heeft grotere inlaat kanalen en injector gaten in de kop.

ben je een knutselaar.
pak je een 531 kop
deze heeft grotere inlaat kanalen en heeft een betere verbrandingskamer.
dus super voor tuning.
als je er injector gaten in wil hebben voor de k-jet.injectors
kan je die er in laten vrezen.

let wel op dat je , bij welke kop dan ook , de uitlaatkleppen om zet in je turbo kop.
deze hebben een sodium vullling voor betere afvoer van de hitte van de klep.
Antwoord
#6
mijn 244 heeft een b200ft motor met een 530 cilinderkop.
als ik een 531 kop wil hebben waar kan ik deze zoeken, op wat voor volvo zit deze kop.

groeten bunne
Antwoord
#7
Op de B230FB uit de 940 GL, Polar etc, ca. 1990 t/m 1994, 96 kW.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
Ik heb binnekort nogwel een 531 kopje over.

Zul je wel moeten -laten- reviseren. (kop is uitgesteld)
Antwoord
#9
Kom je met een kop van een 2.3 geen ruimte tekort voor de kleppen? dit ivm de 7mm kleinere boring van de 2.0? ???

Ik heb namelijk ook een B200FT en ik ben me een beetje aan het orienteren hoe ik meer vermogen eruit kan gaan halen en een kop van een B230FT weet ik nog wel te liggen. Smile
Al ben je nog zo snel, mijn Alfa achterhaalt je wel...
Antwoord
#10
giuliettaevo schreef:Kom je met een kop van een 2.3 geen ruimte tekort voor de kleppen? dit ivm de 7mm kleinere boring van de 2.0? ???

Ik heb namelijk ook een B200FT en ik ben me een beetje aan het orienteren hoe ik meer vermogen eruit kan gaan halen en een kop van een B230FT weet ik nog wel te liggen. Smile
dat zijn dezelfde koppen, zelfde formaat kleppen.

B200F/FT en B230F/FT hebben alle 4 een 530 kop. B230ET/B230FB (onder andere) hebben 531 kop die wat beter is, maar misschien minder goed op een B200 vanwege de wat bredere verbrandingskamer in de kop (heb het niet nagemeten maar herinner me dat er iets mee was). 530 en 531 hebben dezelfde kleppen, alleen hebben de turbo koppen natrium gevulde uitlaatkleppen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Extra afvoer (carter) dampen vanuit cilinderkop JanO 1 710 3 September 2022, 20:57
Laatste bericht: Marc1970
  Hulpgevraagd K-jet B21et b.b. 0 4.003 28 June 2016, 21:19
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 0 3.835 3 May 2016, 11:49
Laatste bericht: b.b.
  B21ET start niet meer Karinsky 4 27.084 28 September 2014, 20:54
Laatste bericht: Karinsky
  b21ET : Is een "pissende" injector te herkennen? edwin 3 6.494 7 August 2014, 21:16
Laatste bericht: edwin
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 73.666 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky
  manual boost controller B21et met een TD04 turbo edwin 14 21.109 16 February 2014, 21:15
Laatste bericht: edwin
  Vacuum slangen op op B21ET HansDAF 13 14.752 2 September 2013, 12:26
Laatste bericht: Stevves
  "Hamerende" B21ET BartMandersRacing 34 18.064 19 August 2012, 07:55
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Turbohoedje voor B21ET vs B21TIC Coenraad 5 4.397 27 February 2012, 14:25
Laatste bericht: BartMandersRacing

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)