Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onderdeelnummer plastic pen in koplamp?
#1
Een tijdje geleden was ik iets te enthousiast toen ik de gloeilamp van ÃÂÃÂn van de koplamp verving. Bij het monteren duwde ik wat te hard, waardoor ÃÂÃÂn van de witte plastic pennetjes die de reflector aan de binnenkant van de behuizing vasthoudt, afbrak. Plastic bleek ook helemaal verstorven. Nu was ik van plan om bij de dealer gewoon zo'n nieuw pennetje (of gelijk allemaal) te halen, maar daarvoor heb ik het onderdeelnummer nodig :-\

Ik kan de koplamp niet zelf demonteren, want ÃÂÃÂn van de bouten draait zot, dus dat moet door de garage. Maar ik kan dus geen voorbeeld laten zien aan de dealer, of hier op 't forum. Ik vind er ook nergens een afbeelding van. Weet iemand wàt ik bedoel en kan die mij het onderdeelnummer bezorgen? Volvo200liefhebber zal waarschijnlijk ook wel weten wat ik bedoel, want heb 't hem toen laten zien.

Muchos bedanktos!
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#2
Ok, ik heb geprobeerd het zelf effe te tekenen:

[Afbeelding: koplampqp7.jpg]

Dit is het vooraanzicht van de koplamp, gewoon van buitenaf door het glas. Je kan de pennetjes zo zien zitten: een wit plugje in elk van de vier hoeken.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.. ;D
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#3
Mij is wel duidelijk welk onderdeel jij bedoelt,heb ze zelfs los liggen maar een onderdeelnummer daarvan produceren is wat anders.
Maar als je naar de dealer gaat moeten zij het zo uit de computer kunnen halen.

Zelf heb ik wel een manier om koplamphuizen met rotte bouten te verwijderen maar dat is dan wel met een gasbrander :o

De brander op de rotte bout richten en zo het huis erachter week maken en kan je het huis er aan de voorkant uittrekken,bout gaat dan door het plastichuis.
Daarna wel het staal van het front goed schoonmaken en behandelen tegen roest natuurlijk.

Een andere manier is met een kleine slijptol,de dolle bout wegslijpen maar dat is gezien de beschikbare ruimte een crime.
Antwoord
#4
over de koplamp die er niet uit wil (bout lam): check deze, wellicht heb je er wat aan. How to change your headlamps (81 on)

Anders lukt het met een dremel ook goed is mijn ervaring (2 cm diamantschijf op flexibele as, alleen moet je die wel hebben natuurlijk ;D )

[edit]
UK-forum is weer eens down zie ik.
Anyway, wanneer die weer up is, is de fotoreportage de moeite waard.
[/edit]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#5
Die methode heb je inderdaad beschreven toen ik bij je op bezoek was, Volvo200liefhebber. Lijkt me idd effectief, maar helaas heb ik zelf geen gasbrander. Dus ik zal het door een ander moeten laten doen (garage). Moet er toch maandag heen.

En een dremel heb ik ook (nog) niet. Staat wel op mijn lijstje, maar eerst een paar andere items afgewerkt. (schuurmachine, check ;D). Dus zal even moeten wachten. Het gebrek aan materiaal is natuurlijk wel een probleem, want het maakt me zelfs voor de domste klusjes afhankelijk van anderen. Maar we werken er aan, de voorraad groeit gestaag ;D

De dealer in Gent is een beetje stug. In die zin dat je niet zomaar tot bij de werkplaats loopt, maar je moet aanmelden bij een opgetutte receptioniste die zelf niets van auto's kent en die niet zomaar te overtuigen valt even een paar meter te lopen om zelf naar de auto te kijken om te weten wat je bedoelt. Vandaar mijn pogingen om toch een onderdeelnummer te verkrijgen, om zo goed mogelijk gewapend te zijn tegen stugge receptionistes Wink

Ben benieuwd naar die link, Rob, maar forum ligt idd plat Sad
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#6
Dit plaatje helpt misschien?
[Afbeelding: untitled.jpg]

Is het nummer 6?
Ik heb trouwens een 240 uit '91 genomen, wist ff niet beter....

Groet
760 | Groen | Snel
Antwoord
#7
Als het een probleem blijft mag je altijd een keer 's avonds langskomen,dan help ik je wel,je weet inmiddels waar het is :Smile
Die knoppen heb ik liggen dus kan ze eventueel ook opsturen als je wilt.
Antwoord
#8
@ Flip_21

Dit is precies wat ik moest hebben! Reuzebedankt!
Ik denk inderdaad dat het nummer 6 is. Plaatje is een beetje klein, maar het kan bijna niets anders zijn. Waar heb je dat plaatje overigens uit? ???

1991 was alleszins een goeie gok. Betreft hier een van 1992, maar stomweg vergeten dat te melden..

@ Volvo200liefhebber

Ja, ik weet nu wel de weg.. maar momenteel toch niet zo handig om een paar uur in de auto te gaan zitten. Maar zeker bedankt voor het aanbod. Ik heb er een beetje te laat aan gedacht, anders had ik misschien wel aan jou gevraagd ze op te sturen. Maar als het even kan probeer ik ze nog voor maandag te bemachtigen.. en met het Belgische postsysteem.. Dealer is trouwens redelijk vlakbij en die dingen zullen ook wel niet de hoofdprijs kosten..

Ik wou alleen dat ik thuis weg kon, want ze zijn hier al driekwart dag aan het in- en uitlopen om een nieuwe parlofoon te installeren. Het moet nu echt niet veel langer gaan duren >Sad
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#9
instelling bij photobucket stond wat laag.... Nu is ie goed zichtbaar Smile
Plaatje komt uit VADIS.

Groet
760 | Groen | Snel
Antwoord
#10
Net terug van de dealer en mÃÂt succes ! ;D

Stugge receptioniste bleek vervangen door meer behulpzame magazijnier. En met de uitgeprinte afbeelding + onderdeelnummer had hij de juiste dingetjes al snel in het magazijn gevonden. Had er wel maar vier liggen, en blijkbaar moeten er (maar) drie in elke koplamp, maar ik kan nu toch alweer de reflector van de bewuste koplamp rondom weer op een behoorlijke manier vastmaken. Smile

Ik drop maandag mijn auto met de pennetjes bij de garagehouder en die moet er maar mee aan de slag.

Dank aan u allen! Wink
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ronde koplamp. roest op spiegel BartJu 4 2.701 1 April 2020, 18:55
Laatste bericht: simon
  Verschil koplamp 240 wisser/geen wisser Biopowerenschede 3 3.042 7 July 2019, 02:03
Laatste bericht: MacVolvo
  Lampje koplamp gaat steeds snel stuk. Nicolaas H 20 13.391 2 May 2014, 01:41
Laatste bericht: Nicolaas H
  Zekering van brandstofpomp smelt (plastic smelt, metaal niet jsmits75 19 14.500 20 December 2013, 23:47
Laatste bericht: Laurens Zondag
  koplamp wisses tranen klooster 1 1.844 5 May 2013, 08:36
Laatste bericht: klooster
  'Project-lenzen' in een normale ronde koplamp? Boele 33 18.601 20 March 2012, 15:24
Laatste bericht: Boele
  reflector koplamp zit aardig los wakka 11 6.401 3 November 2011, 12:11
Laatste bericht: wakka
  Koplamp wissel FLA 4 3.329 22 April 2010, 09:51
Laatste bericht: FLA
  Gelukt! Amerikaanse knipperlichtblokken aan europese koplamp gemonteerd Tyn245GL 1 1.868 6 July 2008, 23:44
Laatste bericht: thuur
  vage geur van smeulend plastic... Gerben 28 15.182 13 May 2007, 19:25
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)