Berichten: 38
Topics: 3
Lid sinds: Sep 2005
Gisteren reed ik met mijn volvo 242 L, van eindhoven naar hengelo (ov)
over de snelweg.
Toen ik stopte bij een tankstation voor het nieuwe lpg kwam er een hoop rook onder de kap vandaan.
hock:
Dus snel de kap open. De rook leek van rechts onder de motor weg te komen. na een minuut of 5 was het over. De motor liep verder gewoon goed zoals gebruikelijk. Ook liep de temperatuur van het koelwater niet te hoog op.
De auto is kort geleden voor een beurt geweest en heeft toen een nieuwe einddemper gekregen. sindsdien ruikt het altijd na het rijden een beetje eigenaardig, maar het lijkt me niet dat het met elkaar te maken heeft.
zou het kunnen dat een ophang rubber van de motor steun het te warm krijgt of is er een andere slang die contakt zou kunnen maken met hete delen van de motor.
ik ben overigens binnen door met een rustige snelheid naar huis getoerd zonder verdere rookontwikkeling.
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Op nieuwe uitlaatonderdelen zitten meestal stickers die bij/na montage niet verwijderd worden. Deze worden uiteraard heet als er met de auto gereden wordt. Ik weet uit eigen ervaring dat ze behoorlijk kunnen stinken en een beetje 'stoom' kwam er ook wel af, maar lang niet zo erg als ik uit jouw verhaal opmaak. Andere ideeen heb ik zo niet.
Succes,
Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Mijn GLT (nu Robbert's :wink: ) zweette een beetje vanonder de kop en die olie/vettigheid liep dan precies op de uitlaat met een hoop rook en vooral stank tot gevolg. Ik heb toen provisorisch een kapje over de uitlaat gemaakt om een eventuele fik te voorkomen, maar beter is het natuurlijk om de boel meteen goed aan te pakken...
Berichten: 38
Topics: 3
Lid sinds: Sep 2005
Divadi schreef:Mijn GLT (nu Robbert's :wink: ) zweette een beetje vanonder de kop en die olie/vettigheid liep dan precies op de uitlaat met een hoop rook en vooral stank tot gevolg. Ik heb toen provisorisch een kapje over de uitlaat gemaakt om een eventuele fik te voorkomen, maar beter is het natuurlijk om de boel meteen goed aan te pakken...
mijn motor zweet ook wat, maar niet op die plek(zover ik kan zien). de olie kan ook niet zover komen. daarnaast is er sinds de laatste keer dat hij werd bijgevult nauwelijks olie uit. Wel is de voering van een kabel aangetast. Bij deze kabel loopt van rechts naast het olie filter terug richting de raamkant van de motorkap. waarhij in een omhulzing wordt gebundelt met andere kabels. zie de foto's, het lijkt me een sensor voor het een of ander. (olie druk misschien)
nou was de rook ontwikkeling wel erg hevig, maar nou ik erover nadenk rook het wel als kabel voering. (heeft bij m'n vorige volvo's ook's vlamgevat) weet iemand waar deze kabel toe dient?
edit: hoe krijg ik plaatjes werkend??
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 38
Topics: 3
Lid sinds: Sep 2005
er is dus niemand die weet waar deze kabel voor dient??
:?:
Berichten: 4.734
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
Gias schreef:er is dus niemand die weet waar deze kabel voor dient??
:?:
Ik weet het niet zeker, maar waarschijnlijk gaat ie idd naar een oliedruk sensor, die sensor hoort in de buurt van het oliefilter te zitten dus dat moet het haast zijn
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 38
Topics: 3
Lid sinds: Sep 2005
merk ik het ook als deze het niet meer doet? doordat de kabel stuk is?
gaat er ook weer een lampje branden (net zoals altijd)
over die pics. waarschijnlijk doen ze het niet doordat de link niet op .jpg eindigt. bij sommige fora is dat zo.