Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schommelend stationair toerental 740 tic
#1
Dit is mijn derde topic alweer, maar goed, ik heb weer een vraag voor de kenners.

Mijn 740 tic loopt vanaf de aankoop al niet lekker stationair. Schommelend toerental, maar wel gelijkblijvende schommelingen. Schommelend tussen de 900 en 1100 toeren. Nu heb ik de CIS-klep vervangen, welliswaar een tweedehandse, maar ik denk niet dat het daar aan ligt.

Als ik het geaspedaal iets intrap is het schommelen verdwenen. Als ik een stuk heb gereden met de auto en de motor goed warm is, is het schommelen nagenoeg verdwenen.

Wat zou het probleem kunnen zijn?
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#2
Klinkt bekend.

Bij mij ging het weg toen ik van motronic wisselde.
Ik vind motronic maar een raar systeem.

Ik rij nu zelf met een gechipte B230ET motronic (nee geen RICA chip), en daarmee zijn mn AFR's bijna perfect.
Ding rijd nu als een kogel op 0.4 bar, dat kunnen een aantal forumleden wel bevestigen.
(De druk is zo laag om dat de big-end lagers aan zn einde zijn, en ik wil de auto nog even sparen tot mn nieuwe bblok klaar is).

Antwoord
#3
Zou het probleem kunnen worden opgelost door te wisselen met een motronic-computer uit een 760 turbo?

Er staat er namelijk eentje te koop op MP: http://link.marktplaats.nl/155096479
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#4
Als je je motor standaard laat zou ik zeker geen B230 motronic op een B200 zetten, en al helemaal niet als je ook geen Wideband lambda hebt om de boel in de gaten te houden.
Antwoord
#5
Dan ga ik dus op zoek naar een motronic van de B200. Zou dat schommelen ook te maken kunnen hebben met de kleppen? Hoe vaak stel jij de kleppen van je 740 tic eigenlijk Jelmar?
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#6
En kan ik de Motronic ook uitlezen?
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#7
Wat wil je er aan uitlezen ?
Antwoord
#8
Ik lees allerlei dingen op internet over problemen met een motronic en vervolgens gaan ze hun motronic uitlezen op foutcodes. Ik heb geen idee, ik rij pas een paar maanden in de 740. Wel is het mijn bedoeling om het schommelend toerental op te lossen. Dus wie helpt mij aan een goedwerkende b200et motronic?
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#9
Je mag strax al mn motronic spul overnemen als mn blokje klaar is en draait ;D

Maar mn motronic boeken, en verzamelde aantekeningen doe ik niet weg.
Je mag ze gerust eens een keer komen bekijken, dat wel.
Antwoord
#10
Is er een alternatief voor de motronic zonder al te veel aanpassingen aan de motor?
Volvo 740 tic '84.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)