Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar vind ik een dubbele uitlaat?
#31
Jelmar en Bossie, bedankt voor jullie tips. Ik heb besloten om eerst een JT-uitlaat te monteren. Is de set zonder extra aanpassingen stevig te monteren? Bossie weet jij de website waar ik deze het goedkoopste kan bestellen? Speektuning kan ik wel vinden, maar JT-avgastechnik...

Ja, dat motronic-verhaal blijft ook lastig. Dat schommelend toerental blijft. Ik ga vandaag naar Jan-Willem toe voor het stellen van de kleppen. Het zal hoogstwaarschijnlijk niet veel helpen qua toerental, maar het is natuurlijk altijd goed om even de kleppen langs te lopen.

Hoe zit het trouwens met dat IC verhaal? Is dat een dure aanpassing en wat levert het op?
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#32
JT avgasteknik heb ik gevonden. Het zal inclusief verzendkosten niet zoveel schelen.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#33
Jelmar schreef:Dat het voor mij geen probleem is, wil niet zeggen dat iemand anders ook de mogelijkheid heeft. Wink

En ik ga nu even heel brutaal doen;

Ik zie dat je zowel hier als op turbobricks mensen dingen adviseerd waar ik mn vraagtekens bij zet.

Als mensen met uitspraken komen van een 90+ spruitstuk leverd 10/15 pk op, valt mijn mond heeel wagenwijd open en gaat die voorlopig niet meer dicht.

Ik vind je zuinigheidsposts daarintegen interessant. Wink


Ik zou hem toch echt dicht doen hoor, je wilt vast niet dat er allerlei ongedierte in vliegt. Tongue

Maar goed dat je niet weet op wat voor andere fora ik zit ;D

Ik zou niemand iets aanraden door iets als waarheid te verkopen, ik verkondig wel wat in het algemeen voor waar aan wordt genomen, wat iedereen, in dit geval jij daarmee doet moet je zelf weten.
90+ als upgrade is inderdaad 1 van die dingen!
Als iemand bij mij om advies vraagt, krijgt hij net als van ieder ander lid hier en op andere fora een gekleurd antwoord, lijkt me verder vrij logisch. Toch denk ik dat ik vrij eerlijk ben en relativeren me niet onbekend is.

In tegenstelling tot jou, geloof ik wil in de mogelijkheden van een systeem als LH 2.4 als upgrade tov kjet, motronic en LH2.2 Dat ik hierachter sta zal ik inderdaad niet onder stoelen of banken steken. Waarom zou ik, ik heb er tot nu toe goede ervaringen mee. Dat betekent niet dat ik MS nooit uit zou willen proberen, in een ultiem zuinigheidsprojectje past dat ook wel goed thuis.

Toch heb je voor veel vermogen niet perse MS nodig, ook zo'n punt waar we het niet eens over kunnen worden. Kijk naar een hoop Zweden die meer dan 300PK (krukas) halen met LH2.4, waarschijnlijk zou je met een ems als MS zeker meer uit dezelfde setup kunnen halen.
Ik vraag me wel af waarom in meerdere draadjes wij het niet eens kunnen zijn, je algemene kennis in twijfel trekt. Als er hier maar 1 waarheid verkondigt werd en die wellicht op jouw toetsenbord totstand zou komen, zou dat mensen hier beter helpen, denk je dat dat het doel is van een forum? Voor mij is ieders mening evenveel waard, ik hoef het er niet mee eens te zijn, toch nemen ik dingen van anderen zeker mee.

In het geval van dit draadje, het is volgens mij niemand vreemd dat je eerst de uitlaat doet en dan pas een upgrade als turbo. Als je een staged upgrade guide als handleiding neemt zul je ook daar deze volgorde tegenkomen. Bij het geven van mijn mening houd ik rekening met meerdere factoren, mijn startpunt, nee, eigenlijk ieders startpunt is wel altijd zijn eigen situatie. Dat is iets dat we inderdaad niet moeten vergeten.

Wat betreft mij eigen draadje, het is de bedoeling om loze kreten als chips leveren 20 pk, een gasklep 10, E85 25 enigszins uit de wereld te helpen door het draadje en mijn vorderingen te ondersteunen met behulp van testbank runs.

Wellicht dat ook Volvolvo een east vs west draad zou moeten starten maar dan Noord vs Zuid? Misschien leuk om de boel een beetje op gang te houden. Met eventueel een jaarlijkse ontmoeting van Noord vs Zuid, zodat iedereen elkaar wat beter kan leren kennen, kennis en meningen kan delen. Eens met elkaar mee kan rijden..... Bij deze ben je in ieder geval uitgenodigd om met ons eens een stukje te rijden/toeren in Heuvelland! Interesse, parkstad ligt niet veel verder dan Merkelbeek ;D ?! Kunnen we nog eens naar die HX45 kijken Tongue
Ook voor de mensen die van Pk's houden een pk telling aan de hand van dyno runs. Misschien een dyno dag samen organisererem om wat korting te regelen.
Aan het einde van het jaar een vergelijking van de twee groepen.
Antwoord
#34
Ik snap niet dat iemand die zich bezig houd met zuinigheid, antwoord gaat geven op vragen die gerelateerd zijn aan performance.
Ooit de uitspraak gehoord; schoenmaker blijf bij je leest ?

Mensen kennen met snelle auto's, is heeeel wat anders dan zelf een snelle auto bouwen.

Maak je geen illusie, ik weet wel op welk fora je zit, maar ik vind het niet nodig om er overal wat van te zeggen.
Is ook niet mijn plaats.





Antwoord
#35
Jelmar schreef:Ik snap niet dat iemand die zich bezig houd met zuinigheid, antwoord gaat geven op vragen die gerelateerd zijn aan performance.
Ooit de uitspraak gehoord; schoenmaker blijf bij je leest ?

Mensen kennen met snelle auto's, is heeeel wat anders dan zelf een snelle auto bouwen.

Maak je geen illusie, ik weet wel op welk fora je zit, maar ik vind het niet nodig om er overal wat van te zeggen.
Is ook niet mijn plaats.

Je hieft niet zo geprikkeld te reageren, ik opper een aantal id'en die toch wel zeker de moeite kunnen zijn voor het forum en mogelijk een hechtere community kunnen realiseren.

Omdat ÃÃn van de dingen waar een zuinige auto om draait efficientie is, voor het bouwen van een snelle auto, niet onbelangrijk. Heeft verder ook niets te maken met al dan niet aanwezig zijn kennis van performance.

De uitnodiging is er nog steeds hoor, biertje drinken en een stukje rijden is niks mis mee! (behalve als je het tegelijkertijd doet)

Mijn zuinige B234 zal straks echt niet met standaardvermogen door het leven moeten.

Snel is trouwens erg relatief. Snel op de 1/4 mile? Snel om een bocht? 270 KMH topsnelheid?
Antwoord
#36
Enige wat ik je probeer duidelijk te maken is dat je voorzichtig moet zijn met uitspraken als 10/15pk voor een 90+, of zoveel pk voor een uitlaat, of zoveel toeren eerder spoolen van een 13c.

En wat betreft management systemen; ook motronic is een super systeem ALS het werkt..
met de juiste tuners & software kom je een heel eind.
Hoef je mij al lang niet meer te leren, ik loop al eventjes mee, ook bij andere auto-merken.




Antwoord
#37
Maar kom je nou? ;D

Zoals ik net aangaf en ook in mijnd draadje heb aangegegeven is het de bedoeling als kreten van zoveel meer PK door dit of dat door testen geen voedingsbodem te bieden.
Antwoord
#38
Kjet is nog best lang gebruikt door diverse merken, absoluut VW, mercedes, volvo. Een goed afgesteld kjety inspuitsysteem is niks mis mee (en goed onderhouden). Maar daar zit het addertje onder het gras al. De kennis om kjet goed af te stellen is niet van alledag. 20 jaar oude kjet onderdelen maken het afstellen vaak niet malkkelijker. Op het forum hier is er waarschijnlijk maar 1 iemand met echt veel kennis van kjet (kees/kaasie).
LH2.4 is wel iets heel anders dan djet/ljet/motronic Smile In 1991 wel al een paar jaar op de markt!
Eerste generatie efi is inderdaad niets bijzonders, ben ik helemaal met je eens, daarom heb ik onder andere mijn LH2.2 740 TIC (niet meer eerste generatie maar toch te oud) verkocht. LH2.4 is een heel adaptief systeem, dat is een groot voordeel, maar waarschijnlijk ook wel een nadeel. Het is niet statisch als een ems dat jezelf instelt. Het leert, helaas kan het waarschijnlijk ook trucjes die wij gebruiken om meer vermogen te halen of een beter verbruik te realiseren ontleren. Wel een uitdaging. Net als tunen met Kjet, nee net als alle tunen.

Het nadeel van LH2.4 is, doordat het een hoop kan leren, moet je het systeem wel de tijd gunnen om te leren. Zo kan het plaatsen van grotere injectoren best wel een x aantal kilometers vragen van het management zich aan te passen, net als het plaatsen van een andere nokkenas, eigenlijk iedere verandering vraagt tijd. Hoeveel tijd (=kilometers/gebruik) hangt natuurlijk af van wat je verandert. Dit betekent dus wel dat ik misschien in een extreem geval wel een hypothetische 1000 kilometer moet rijden voordat het gewenste resultaat is behaalt, in mijn geval in verbruik of vermogensverbetering. Met een ems als MS realiseer je dit eigenlijk na tunen a la minute, als ik het goed begrijp, van leren is geen sprake.
Ook kun je met voor zover ik weet met MS een beter verbruik realiseren (en meer vermogen) doordat je de afr beter kunt afstellen en het niet aan een ecu hoeft over te laten die met bepaalde fabrieksmarges rekening moet houden. Reden te meer om ook mijn ogen voor zaken buiten LH open te houden.
Antwoord
#39
We zijn wel off-topic niet waar??
K-jet is goed mits het in prima conditie is, verder heeft het natuurlijk geen terugkoppeling maar ok.... Vroege LH is niet veel, klopt idd, latere LH (2.4) is goed.
Jammer aan K-jet vind ik dat het bv te rijk loopt bij stationair, wel mooi dat het zo direct is!!

Gegroet,

Philip
760 | Groen | Snel
Antwoord
#40
waar vind ik een dubbele uitlaat? :Smile
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  740 grijs kenteken dubbele cabine?!? :o hugo 6 7.189 7 March 2009, 00:19
Laatste bericht: TheSaint77

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)