Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
v70 classic tov 245
#1
Hallo,

ik zal mezelf eerst even voorstellen

Ik ben Jan Willem van den Berg, woonachtig in Kampen, 33 jaar en rijd in een v70 van 98

zie http://www.volvo850forum.nl/index.php?to...#msg223517

omdat ik erover zit te denken om een belastingvrije 245 op lpg te gaan rijden heb ik een paar vraagjes,

hoeveel anders rijd een 245 tov een v70? qua (geluids)comfort en wegligging?
ik heb eigelijk wel zinnigheid aan een turbo, kan dat een beetje op gas? (lees wat gemengde berichten hier)

wat zijn de punten waar ik op moet letten bij aanschaf? en wat mag een goede 245 van rond 83 kosten?

bvd

gr JW

Antwoord
#2
240 t.o.v. een V70 is niet te vergelijken ... denk ik, want ik heb nog nooit in een V70 gereden...
240 polar rijden is echt rustig ongehaast...
240 turbo rijden is Golfje GTI pesten
240 turbo op lpg kan, vraag het ticcie maar, de kleppen zijn er al goed voor

een goede 245 van rond 1983... hoeveel roest mag hij hebben voor jou om hem nog als goed te bestempelen?

Echt goede zijn zeldzaam...

Ik zou zeggen een belastingvrije 245 ... 2000 met lpg 3000, iets meer of minder kan, afhankelijk van de staat van de auto.
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#3
henqui schreef:Ik zou zeggen een belastingvrije 245 ... 2000 met lpg 3000, iets meer of minder kan, afhankelijk van de staat van de auto.

Dan zeg ik, deze prijzen klinken als veel werk en hopelijk nog 1 jaar apk...

Neem alleen een belastingvrije auto als je ook wil (laten) sleutelen. De kosten voor wegenbelasting steek je op z'n minst in het aan de gang houden...

Als je een budget hebt van 3x de bedragen van Henqui mag een een redelijk goed gerestaureerde verwachten. Die is dan waarschijnlijk zonder lpg...
[img][/img]
Antwoord
#4
240 turbo op LPG kan. Maar ik ben nu al verder en zou het met de standaard K-jet dan ook niet doen. Maar das persoonlijk.

Ik heb de mijne omgebouwd naar electronische injectie met behulp van MegaSquirt. Daar gaat straks dan ook nog LPi op komen ;D Geeen backfires...en alles netjes in te stellen.

Probeer eens een 240 uit bij een garage ofzo. Dan weet je wat het is. Het rijdt wel leuk. Maar ik hou er niet van als ze zo dansen in de bochten. Daarom heb ik de mijne 40mm verlaagd. Dat scheelt.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#5
Hoi Jan Willem,

Ik rij naast mijn Volvo 240 Super Polar een Volvo S70. De S70 loopt op LPi en gebruik ik veelal dagelijks, de 240 Super Polar rij ik vrijdags en veelal in het week-end.

Op je vraag wat het verschil is tussen wegligging en geluidscomfort denk ik dat er in beide nogal wat verschil zit. Van de andere kant valt het ook best weer allemaal mee, ik wen er met plezier weer aan op de maandagochtend en verheug me ook altijd weer op de vrijdag.

Uit je berichtje te lezen denk ik dat je graag belastingvrij wilt rijden, verder zie ik dat je een goedlopende 240 Turbo op gas wilt hebben. Als economische reden enkel je drijfveer is zou ik je simpelweg willen adviseren: blijf bij je V70. Als je bloed sneller gaat stromen van Volvo en zeker van de icoon 240....en je hebt veel geduld....en hoeft niet op iedere cent te letten....en hebt dan ook nog eens veel geduld....ga dan voor de 240 Wink

groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#6
ik rij nou ook weer geen duizenden kilometers per week, het komt neer op ongeveer 23000 per jaar, net te weinig om lpi in mijn v70 te laten zetten,

zon 15 jaar terug toen ik net mijn rijbewijs had, bezat mijn vader een 245 met een 2,1 injectie, van 77 zonder stuurbekrachtiging maar met overdrive, gigantisch zwaar sturen maar ik kan me er verder niet heel veel meer van herinneren, daarom mijn vraag over het rijden

Ik heb zelf redelijk wat sleutelervaring, ik heb een eend volledig gerestaureerd, maar laswerk aan blik en spuiten waag ik mij niet aan, van oorsprong ben ik electroboer, ben nu echter docent techniek, wiskunde, natuurkunde.

zou het onderhoud van een 245 1200euro meer per jaar bedragen? dat kan ik me toch niet echt voorstellen, het lijkt me dat onderdelen een stuk goedkoper zijn en nog goed aan te komen, ik heb net een nieuw setje bougiekabels op mn v70 gezet 130!!! euro en het kabeltje naar de bobine kostte ook nog es 30 euro.

Antwoord
#7
voor 1200 euro zou je elk jaar wel een 245 kunne vinden met een jaar apk,...

Heb zelf al aardige onkosten gehad (lees achterstallig onderhoud van vorige eigenaar(en)). Kosten van onderdelen zijn goed te betalen door ze uit de States te bestellen (o.a. http://www.fcpgroton.com). Het sleutelen zelf is ook best leuk omdat je in het algemeen overal wel bij kunt en verder net Lego is. ;D

Al met al een betaalbare auto die gewoon op z'n tijd z'n (al dan niet preventieve) onderhoud nodig heeft. Dit zal je bij een nieuwere auto ook hebben al zijn de intervallen wel groter, maar de kosten vaak weer hoger. Zoals je aangeeft een setje bougies 130 eurie, 245 $1,50 p/st (+/- €1,15) dit geeft wel ongeveer aan wat het verschil kan zijn,... ;D

Suc 6 met zoeken!

[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#8
heb er toevallig net eentje te koop, ZONDER achterstallig onderhoud Big Grin Wink ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#9
PP! schreef:heb er toevallig net eentje te koop, ZONDER achterstallig onderhoud Big Grin Wink ;D

jij niet pp...dat weet ik zeker.. ;D ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#10
Nederzweed schreef:
Postma 245 GL schreef:Zoals je aangeeft een setje bougies 130 eurie, 245 $1,50 p/st (+/- €1,15) dit geeft wel ongeveer aan wat het verschil kan zijn,... ;D
Jberg heeft het over bougiekabels, en niet bougies, nogal een verschil lijkt me.

Weet je, ik typ sneller dan ik lees,... dat breekt je soms wel eens op ;D

Oke herstel: 130 + 30 = 160 eurie voor het hele setje. Setje voor de 245 kost je $34,- +/- €24,- ( http://www.fcpgroton.com/volvo240tuneup.htm )

Oja en zulke hoge bedragen voor een paar bougies ben je voor sommige autos wel degelijk kwijt,...
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ervaringen met classic-car-parts ? jos245 7 4.254 20 September 2019, 09:33
Laatste bericht: jos245
Video Volvo V70 Classic kopen Dijkman85 8 7.683 24 September 2018, 08:59
Laatste bericht: Dijkman85
  Brussels bureaucrats want to make modified and most classic cars illegal jos245 4 4.186 17 April 2016, 04:31
Laatste bericht: jos evers
  V70 classic aanhanger afbeelding gezocht Rhino 6 4.718 3 March 2012, 15:49
Laatste bericht: Black Moose
  240 classic Bill 7 7.001 28 February 2009, 23:57
Laatste bericht: Bill

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)