Berichten: 11
Topics: 3
Lid sinds: Mar 2007
Vorige week dacht ik eindelijk van het probleem met starten af te zijn. In de loop van deze week ging het starten al wat minder. Als de motor starte liep hij eerst een minuut of twee 500 TPM daarna stijgt het stationaire toerental naar 800 TPM. Als de motor helemaal warm is zelfs naar 11oo TPM.
Na al het sleutel werk vorige week hebben we de olie vervangen, inclusief oliefilter, omdat de olie vol zat met benzine. Dacht toen dat het kwam doordat de motor zo verzopen was. Vanochtend wilde de auto weer niet starten en bleek er weer benzine in de olie te zitten. Iemand een idee hoe de benzine in de olie terecht kan komen?
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Als het gaat om een carburatiemotor dan is hoogstwaarschijnlijk je membraam van je benzinepomp lek.
Die zit tegen de zijkant van het blok .
Wanneer de pomp aan het werk is dan zal bij elke slag een beetje benzine naar je carter lopen .
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 11
Topics: 3
Lid sinds: Mar 2007
Helaas, het is een B230F (zie ook de topic iets naar beneden)
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Oh..
Dan kan het zijn dat (onverbrande )benzine langs je zuigers wordt geblazen.
Net nog even je andere topic gelezen en het lijkt erop dat ie veel te rijk staat .
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 11
Topics: 3
Lid sinds: Mar 2007
Valt bij de B230f de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten te regelen? Als dat mogelijk is, hoe moet ik dit doen?
MVG,
Alex
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Heb alleen ervaring met K-jettronic...
Hier weten de andere vast wel een antwoordt op ...
succes !
schiet me net te binnen.
Zit er niet een rotte injector tussen die open blijft staan tijdens stilstand ?
Spruitstuk loopt dan vol en verklaart de zwarte roetpluim na het starten .
En als tijdens die stilstand ook toevallig de inlaatklep open staat dan loopt de
benzine regelrecht de cilinder in en sijpelt langs je zuiger.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 11
Topics: 3
Lid sinds: Mar 2007
Ik heb er al een set andere Injectoren ingezet afgelopen weekend (deze kwamen uit een goed rijdende 245 en gaven een mooi sproeibeeld) Tevens heb ik de pech dat er in mijn 245 geen koude start injector in de inlaatkant zit (schijnt zo te wezen bij de latere types).
Ik wordt er een beetje moedeloos van, heb zelfs al gedacht aan een ander blok. Maar helaas, de meeste bloks die worden aangeboden zijn of al gedemonteerd (werking valt dus niet te testen) Ook is mij een ander blok uit een 245 aangeboden, maar deze had nog het oudere type regelunit (onder de motorkap, ipv bij de passagier) en ik ben bang dat dat niet gaat werken/passen??? Of is dit wel passend zonder de draadboom aan te hoeven passen??
MVG,
Alex
1 op hoeveel loopt je auto nu?
En stinkt ie naar benzine bij een koude start?
Je zou toch zeggen dat er iets mis is met het gebeuren dat bij jou de koudestart regelt (en dat is blijkbaar geen extra injector?) - op de een of andere manier krijgt ie blijkbaar veel te veel benzine ingespoten.
Hoe loopt ie warm?
Heeft ie dan genoeg power en loopt ie mooi rond?
Helaas loopt mijn Olyslager vraagbaark tot 91, dus daar staat ook weinig nuttigs in: daar heeft jouw blok nog een koudestartinjector. Geeft ie nu weer foutcode en heb je de 3 verschillende controlefuncties uitgelezen?
Berichten: 11
Topics: 3
Lid sinds: Mar 2007
Auto loopt ongeveer 1 op 8 a 9
Hij stinkt naar benzine bij de koude start en roet dan ook.
Warm loopt hij helemaal super.
Heeft geen verlies in vermogen en loopt warm mooi rond.
Net weer geprobeerd te starten en toen bleef hij met moeite lopen. eerst de vacuum slang naar de benzine rail (dat ding met het mebraam erin) losgetrokken, deze lekt geen brandstof, maar de motor begon iets sneller te lopen. Toen ook de vacuum slang aan de voorkant van luchtinlaat (tegen de cylinders aan) losgetrokken en het toerental schoot omhoog naar 900 tpm?? En de motor liep prachtig mooi! Alleen wat nu te doen, want die slangen moeten natuurlijk aangesloten zitten. Ik heb beide slangen ook even losgehaald en gekeken of ze niet verstopt zaten, ook dit was niet het geval.
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Als er flink benzine in de olie zit komen de dampen via de carterontluchting in de cilinders en daardoor loopt de motor zowiezo te rijk. Als je dan een vacuumslang lostrekt krijgt-ie meer lucht en klopt de verhouding weer beter.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969