Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Werkplaatshandboek 264
#1
Zijn er hier eigenlijk mensen in het bezit van een werkplaats handboek voor de 264 en dan het liefst voor het eerste MY?

264 RULES!!!!
Antwoord
#2
Niet volledig, maar ik heb er aardig wat delen van. Wat zoek je?
De delen Airco en Heater unit zitten erbij.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#3
Het liefst alle delen,...voor de heb!

Maar als je al wat kan vinden over de aircopomp en of eventueel de koppeling ervan te vervangen is, met onderdeel nr's ofzo,...ik zeg gaaf!
264 RULES!!!!
Antwoord
#4
Kijk eerst maar bij Adam op de site!
Groene boekjes, Airco:
http://www.k-jet.org/files/greenbooks/TP...ioning.pdf

En als jij of iemand ze wil hebben, € 60,- excl. verzenden, (gemaking apestaart xs4all punt nl)

In 2 groene Volvo Service ordners zitten de volgende boekjes:
Werkplaats handboeken USA 240, 260 DL, GL, GT, GLT, Turbo, GLE, Coupe, Diesel, 1975-,
-New Car Features 1978 USA and Canada.
-Section 1, Group 11, Maintenance Service.
-Section 2, Group 25, Intake and Exhaust Systems 25A, Emissions Controle Service 25B
- Idem , Group 23, B27, B28, Engines
-Section 3, Group 39, Wiring Diagrams 260 1978 Models.
-Section 5, Brakes.
-Section 6, Group 60,61, Front Wheel Suspension.
- Idem , Group 64, Steering.
- Idem , Group 65, Rear Wheel Suspension.
-Section 8, Group 81, Body repairs,
- Idem , Group 87, Air Conditioning.
- Idem , Climate unit (Heater).
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#5
He die site die kon ik al wel,..maar had dit nog niet zo bekeken. Ik zeg gaaf!

thanks!

Rare van die amerikanen is dat ze weer een of ander luchtsysteem hebben om aan de emissie eisen te komen,...of hebben de latere europese modellen dat ook?

Ik heb het iig niet op mijn V6je!

264 RULES!!!!
Antwoord
#6
Zo

Ondertussen al wat groene bijbels van internet geplukt:

-Hoofdgroep 2 (20-22) 260 motor B27, B28 1975-19..

-Hoofdgroep 2 (23) 240,260 brandstofsystemen carburateur 1975-1984

-Deel 2 (24) 240, 260 brandstofsystemen inspuitmotoren

-Hoofdgroep 3 (32) 240, 260 Laadsysteem 1975-1980

-Deel 5 240, 260 remmen

-Deel 8 (85) 260 Airconditioning


We zoeken gestaag verder.
264 RULES!!!!
Antwoord
#7
Weer wat post ontvangen om de collectie groene boekjes wat uit te breiden:



-Hoofdgroep 0 (03) 260 Specificaties 1975 - 1981

-Afdeling 2 (excl. grp. 23,24,27) Motor B27 Constructie en werking

-Hoofdgroep 2 (20-22) 260 motor B27, B28 1975-19..

-Hoofdgroep 2 (23) 240,260 brandstofsystemen carburateur 1975-1984

-Deel 2 (24) 240, 260 brandstofsystemen inspuitmotoren Localiseren van storingen.

-Deel 2 (24) brandstofsystemen inspuitmotoren B21E, B27E Constructie en werking

-Hoofdgroep 3 (32) 240, 260 Laadsysteem 1975-1980

-Deel 5 240, 260 remmen

-Deel 8 (85) 260 Airconditioning

Als iemand nog wat tegenkomt, ik houd mij aanbevolen.
264 RULES!!!!
Antwoord
#8
Ik heb wat probleempjes en de nodige onderhoud aan het brandstof systeem van een B27E "78.
Nu zie ik dat dit in de greenbooks van k-jet.org uitgebreid wordt behandeld (uitsluitend) voor de B27F motoren.

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de F en E type motor kan ik hiervoor de zelfde service manuals aanhouden, zo op het eerste gezicht ziet het er allemaal hetzelfde uit. ???

Anders ben ik ook wel zeer geintresseerd in de bovengenoemde uitgaven.
-Deel 2 (24) 240, 260 brandstofsystemen inspuitmotoren Localiseren van storingen.

-Deel 2 (24) brandstofsystemen inspuitmotoren B21E, B27E Constructie en werking

Waar en hoe zou ik 'n copy hiervan kunnen bemachtigen? Smile

BVD..
Antwoord
#9
Goedendag

De B27F is de Amerikaanse uitvoering. Vanwege de verscherpte uitstoot regels zijn in de VS de waardes wat anders, echter is het systeem nagenoeg hetzelfde.

Probleem is alleen dat ik midden in een verhuizing/verbouwing zit en dat mijn inboedel tijdelijk staat opgeslagen. Je moet dus even geduld hebben!!

mvg Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord
#10
Hoi Ronnie,

Bedankt voor de snelle reactie Smile dus voor general info zijn die greenbooks wel OK. Ik heb anders ook nog wel een haynes liggen, maar hoe uitgebreider de info hoe beter natuurlijk. Een ding had ik iig al snel door, wie geen geduld heeft bij de B27E is een arme donder Big Grin (The never ending story)

Hij loopt () redelijk op lpg maar ergens zit er een kink in de kabel die ik zo 1 2 3 niet kan vinden, vandaar.
Het zit ergens tussen Lucht en brandstoftoevoer vermoed ik.

Ik wacht af en hoop dat je me niet vergeet tzt.

Nogmaals BVD

mgv Marcel..

Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)