Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M90
#11
ik ga deze winter de M90 plaatsen, als mensen nog interesse hebben kan ik nog wel een keer een extra x-member maken en misschien wel een pedaal voor hydro. hangt een beetje af van de tijd die ik heb en hoe mn nieuwe gereedschapje werkt.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#12
Het X-member is te makkelijk voor woorden... 2 zaagsnedes, 2 snedes met de haakse slijper en 2 lasrupsen. 2 gaten boren en 2 moeren aan de achterkant inlassen.

Uurtje werk. Zorg dat je een X-member pakt van een automaat. Deze zijn vlak aan de bovenkant.

Pedaal is ook leuk. 6 cm verlengen. Buisje met hevel doorzagen en 180 graden roteren. Stukje aan de hevel lassen. Boel beetje in een bochtje buigen.

Ik ben nog materiaal voor de manual aan het verzamelen. Ik denk dat de M90 wel een beetje een hype gaat worden hier op VolVolvo gezien de eenvoud van de installatie.

Een volledige kit hebben is wel lekker. Dan zou je in een dag klaar moeten zijn.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#13
Peter Timmer schreef:
Bozzma schreef:Een hele bevalling, zo'n Volvo.

Maar in jouw geval is het ook niet zomaar sleutelen aan je Volvo, je zet een (bijna) compleet nieuwe auto neer aangevuld met wat oude onderdelen die toevallig op je auto zaten ;D Big Grin

Maar,.................het blijft leuk om te lezen en om te zien dat je enthousiasme blijft bestaan Smile

HOU VOL!! :-*

Mooi dat de moderator het M90 deel heeft afgesplist, maar deze post slaat nu nergens meer op :'(
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#14
Bozzma schreef:Het X-member is te makkelijk voor woorden... 2 zaagsnedes, 2 snedes met de haakse slijper en 2 lasrupsen. 2 gaten boren en 2 moeren aan de achterkant inlassen.

Uurtje werk. Zorg dat je een X-member pakt van een automaat. Deze zijn vlak aan de bovenkant.

Pedaal is ook leuk. 6 cm verlengen. Buisje met hevel doorzagen en 180 graden roteren. Stukje aan de hevel lassen. Boel beetje in een bochtje buigen.

Ik ben nog materiaal voor de manual aan het verzamelen. Ik denk dat de M90 wel een beetje een hype gaat worden hier op VolVolvo gezien de eenvoud van de installatie.

Een volledige kit hebben is wel lekker. Dan zou je in een dag klaar moeten zijn.

hehe ik heb al een jaar een M90 voor mn 240, helaas nog niet de tijd en het geld gehad om em te installeren! Mja nu het blijkt dat de carrosserie ook niet verandert hoeft te worden is het helemaal nice.
btw de 260 koppelingscylinder is verzonden, zaterdag was ik te laat bij het postkantoor.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#15
dlkoiter schreef:Hallo,

Ik wacht even af........

sorry, maar heb nu ff wat anders aan mn kop. Maar ik kom er op terug!! Wink
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#16
Hallo TheSaint,

Dat is prima, ik heb geduld.

David
Antwoord
#17
Ja, ik heb de koppelingscilinder binnen. Alles valt eigenlijk op zijn plek. De schakel-linken zitten er mooi in. De bak schakelt iets "scheef". Dat wil zeggen dat de 1 iets verder van je af zit dan de 2 (lees: verder naar rechts). Op zich is dit niet ongunstig. Mogelijk is dat nog wel te verbeteren door wat met de stangen te buigen. De oorzaak zit em in de 9,5 cm kortere schakelstangen. Daardoor staat de schakelstang iets onder een hoek. En de pook dus ook. Niet storend. Ik ga kijken of ik daar nog een oplossing voor kan vinden.

Het Sub-frame / X-member wordt nu doorgelast en het rubber wordt er netjes in vastgezet. De aandrijfas is al gemonteerd geweest. Ik ga er zaterdag een 700/900 rubber onder fabrieken. Mag geen probleem opleem opleveren.

Wat wel een probleem is: De hydrauliek leiding voor de koppeling. Deze heeft wartels van M12x1. En dat is vrij uitzonderlijk. De cilinders hebben binnendraad. Dus ik zou een slang nodig hebben met M12x1 binnendraad en buitendraad of 2x binnendraad. Maar de meeste slangen zijn M10 of UNF e.d. Ik heb nog geen passende slang kunnen vinden en de meeste autobedrijven zijn niet echt behulpzaam. Als je ze geen kenteken kan geven gaan ze liever een andere klant helpen.

Er is mogelijk wel een oplossing. Ik heb een wartel gevonden die over een dunnere diameter leiding schuift. Als ik daar dan weer een M10 wartel op krijg dan zou ik zo naar een aansluiting kunnen gaan waar wel remslangen voor te krijgen zijn. Ik bedacht me dit net pas Sad

Het loont om de hydrauliekleiding van een 900 meteen mee te pakken.

Zowieso is het wel handig om de bak zo compleet mogelijk uit de auto te halen. Want anders ben je toch wel een beetje de pipo. Al die onderdeeltjes kosten een paar tientjes per stuk. Maar al met al wordt zo''n ombouw wel prijzig.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#18
Hydrauliek gelukt !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#19
De dubbele hardi faalt.... Verdikkeme. Het ding heeft eergister nog prima gereden, nu rij ik weg: bonkerdebonk. Auto aan een kant opgekrikt, de cadanas gaat als een wilde onder de auto op en neer. Het tussenlager lijkt het niet te zijn. Die zit nog op zijn plek. Dan wordt het toch een schijf draaien...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#20
Bedankt voor je info. Nou het bleek dat het tussenlager nog teveel ruimte had om te bewegen. Deze nog flink opgevuld en nou gaat het beter. Enkel onbelast met een snelheid van 20-30 km/uur nog last. Het is dus niet de Hardi. Maar weg ben ik er niet van. Dit moet beter. Cardan verlengen (Uni-Cardan) of een spacer ertussen.

Het is niet dat de pook scheef staat, het is dat het H-patroon scheef loopt door de hoek die de schakestang maakt t.o.v. de "houder" van de pook. Op zich merk je daar niets van. Als je er naar kijkt zie je het. Het scheelt best veel. Maar tijdens het rijden: totaal geen last. Wellicht zelfs prettig.

Tja. Merktekens. Nou wil het zo dat je het schuifstuk maar op 1 manier in elkaar kan krijgen. Dus merktekens zijn enkel belangrijk als je de kruis-stukken vervangt.

Maar goed.. Ik ben het wel met je eens. Dit moet beter. Ik zal inderdaad nog eens goed kijken naar de lijn die de eerste cardan maakt. Dit is trouwens wel lastig om te zien.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)