Berichten: 1.387
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
ik heb nu twee hele mooie meters liggen maar nu komt het mooiste , het inbouwen .
nu is mijn vraag hoe sluit ik de beide meters aan zonder dat ze tebarst gaan :?:
want mijn kennis van het electrische gebeuren is ver te zoeken :twisted:
en het is zonde als ik ze b.v. laat doorbranden o.i.d.
hock:
beide meters zijn met sensoren.
B.V.D.
ik heb al even in het verleden gesnuffeld maar niets gefunden.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 100
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2005
Hoi,
het is niet al te moeilijk,
beide meters hebben een lampje.
Die sluit je aan op de verlichting van je dashboard (dan kunnen ze mee dimmen).
Op de andere aansluitingen zit een plus en min. Deze plus haal je van een geschakelde 12 volt. (anders loopt je accu langzaaam leeg).
De 3e aansluiting is de enkele draad voor de sensor.
Deze zijn geaard via het chassis.
Die oliedrukmeter is trouwens een geval apart.
Heb je ook de adaptertjes ?
Ik ben er gek van geworden, want bij mij wil ie maar niet goed sluiten en blijft dan olie lekken.
gereedschap:
torx schroevendraaier
krimp tang plus toebehoren
"scotch locks" (handig draad verbinden zonder doorknippen)
draad
Een beetje geduld en logisch nadenken
veel succes
245 turbo uit 1983, 245GL uit 1992, ............DS3 uit 2011...
voorheen: 130 uit 1968
Berichten: 1.387
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
gaat allemaal lukken Erik maar nu nog een dingetje,
op de sensor voor de oliedruk zitten twee polen de breede pool G die vind ik ook weer terug op de meter zelf
maar de smalle pool WK waar sluit ik die op aan ?
is dit toch massa of toch iets anders.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 100
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2005
een voor de meter en de ander voor het 'idiot' light.
Ofwel, je aan/uit oliedruklampje op het dashboard.
245 turbo uit 1983, 245GL uit 1992, ............DS3 uit 2011...
voorheen: 130 uit 1968
Berichten: 1.387
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
O.K. thanx
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........