Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ik ga binnenkort een 245 slopen, iemand nog onderdelen nodig?
#1
Ik heb hier nog een 245 staan uit '84 die we deze/volgende week gaan slopen. Het is een 2.3 GLE.
Er zijn dingen die we zelf gaan gebruiken/bewaren, zoals de ophanging, remmen, de motor en de automaatbak.

Het interieur mag wat mij betreft helemaal weg, let wel op, het ding heeft 5 jaar stil gestaan en is Ãxtreem muf.
Het dashboard zit vol met allemaal metertjes, denk wel dat iemand daar misschien bij gebaat is?
Er zit ook een hondenrekje in btw...

De deuren zijn allemaal nog goed, dus die kunnen ook weg denk ik. De ruiten (De voor en zijruiten) bewaar ik zelf voor mijn 244. De achterruittjes heb ik niks aan omdat ik geen station heb Smile

Als je nog wat zoekt, roept u maar... het kan zijn dat ik het onderdeel zelf ga gebruiken/bewaren, of dat het weg kan. Daarnaast verkoop ik het liever aan volvo liefhebbers dan dat ik het meteen op marktplaats gooi (Vandaar ook dit topic....).
Antwoord
#2
Zit er een schuifdak in en zo ja, zit daar ook zo'n windkap op ? Ik zoek een blank/grijskleurige (dus geen blauwe, zoals je vaak ziet)
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
#3
Wat voor interieur zit er in?

Blauwe bestuurdersstoel (+ stoelverwarming) zou wel top zijn Wink

Fototje misschien?
Antwoord
#4
Ik ben nog steeds op zoek naar een middenconsole. En wat moet je voor dat hondenrek hebben?
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
#5
Ben op zoek naar een chromen achterklep scharnier passagierskant.
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#6
wat voor metertjes? Ik ben nog op zoek naar een buiten temp meter en een olie temp meter...

240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#7
Gerben schreef:Zit er een schuifdak in en zo ja, zit daar ook zo'n windkap op ? Ik zoek een blank/grijskleurige (dus geen blauwe, zoals je vaak ziet)

Helaas, geen schuifdak..

Niels244 schreef:Wat voor interieur zit er in?

Blauwe bestuurdersstoel (+ stoelverwarming) zou wel top zijn Wink

Fototje misschien?

Het interieur is grijs met van die diagonale streepjes erover heen, geen stoelverwarming.

michiel schreef:Ik ben nog steeds op zoek naar een middenconsole. En wat moet je voor dat hondenrek hebben?

Welk deel bedoel je precies met middenconsole? Is het goed als ik je morgen (of een dezer dagen even een bericht stuur over dat rek, ik moet even met m'n pa overleggen hoeveel die moet kosten Smile).

Postma 245 GL schreef:Ben op zoek naar een chromen achterklep scharnier passagierskant.

Die heb ik... de linker heb ik ook btw. Hoeveel is het je waard?

Jw240 schreef:wat voor metertjes? Ik ben nog op zoek naar een buiten temp meter en een olie temp meter...

Van die kleine metertjes in het dashboard. In totaal zitten er 5 metertjes in:
Voltmeter,
Toerenteller
Economy-meter
Oliedruk
Olie-temp.

Overigens,
De voorkant is ook te koop. Ik dacht er eerst aan om dat front op mijn eigen 244 te zetten, maar dan is de klassieke look weg. Morgen zal ik even foto's maken van de auto, en die zal ik dan online gooien Smile
Antwoord
#8
Bassius schreef:Welk deel bedoel je precies met middenconsole? Is het goed als ik je morgen (of een dezer dagen even een bericht stuur over dat rek, ik moet even met m'n pa overleggen hoeveel die moet kosten Smile).

Ik bedoel een armsteun tussen de bestuurders en bijrijders stoel.
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
#9
Jammer, weer eentje minder...

Maargoed, kannibalise heeft ook voordelen. Tongue

- Hoe is de achterklep? Is die roestvrij?
- Zijn de gasveren van die klep nog wat? Of zijn ze versleten?
- Ik zoek schroeven (!) om het dashboard (tellerwinkel enz) en vooral de middenconsole vast te zetten. Mijne mist er veel.
- De donkere afdekkap onder het dashboard bij de bestuurder om de draden weg te werken is weg. Ook de (blauwe) beplating aan de linkerzijde bij bijrijderskant mist. En natuurlijk bijbehorende bevestigingen.
- Lampje interieur is bij mij 'gaar' aan de voorzijde.
- bakje tussen de voorstoelen waar je je cassettebandjes in kan doen is bij mij ook redelijk vergaan. Daar heb ik ook nog een blauwe voor nodig. Plus kaartenbak linksvoor (blauw)
- Een achterlichtunit links zou mn buurman blij mee zijn. Die heeft m pas kapot gereden bij zijn polar.
- indien het tapijt achterin de bak blauw is en netjes heb ik wel interesse. En ook het tapijt in de cabine waar de stoelen zijn kan wellicht wel dienen. Maargoed, dat zal wel zwart zijn denk ik.


en het is misschien wel handig als je even verteld waar je woont. Of je profiel update (linkermenu 'MIjn Account') zodat men ongeveer een idee heeft of het haalbaar is om langs te komen bij je vanwege de eventuele afstand.

"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#10
TheSaint77 schreef:en het is misschien wel handig als je even verteld waar je woont. Of je profiel update (linkermenu 'MIjn Account') zodat men ongeveer een idee heeft of het haalbaar is om langs te komen bij je vanwege de eventuele afstand.

staat al er toch in?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hulp nodig blauwe rook S70 Luukv100 11 6.487 11 April 2021, 10:19
Laatste bericht: Dopski
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.140 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Onderdelen van 164 kees58 3 3.711 11 January 2016, 17:51
Laatste bericht: Arjan.
  Onderdelen of Onderdeelnummers gezocht verzameltopic Dopski 6 5.945 24 September 2015, 19:10
Laatste bericht: Stinky
  kent iemand deze 242 van marktplaats koen303114 2 3.492 17 December 2014, 10:21
Laatste bericht: koen303114
  Hulp nodig van mede auto liefhebbers vendepants 3 4.851 13 November 2014, 17:48
Laatste bericht: Dopski
  Welke zeldzame Volvo onderdelen heb je? Yellow240 61 44.423 17 October 2014, 01:33
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  kent iemand deze auto koert4 0 2.008 14 July 2013, 11:43
Laatste bericht: koert4
  Onderdelen bestellen in webshop Ohrtmann 1 2.034 28 June 2013, 20:26
Laatste bericht: Dopski
  Kent iemand deze? blauwe 265 / 245 1975 bij SJ autos MartjeB 6 4.992 30 July 2012, 17:47
Laatste bericht: boeijke

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)