Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ombouw b230E naar turbo
#1
Kan ik de kop, turbo en injectie van een 240 turbo uit 83' op het onderblok van een 740 met een B230eschroeven, of wordt de compressie dan te hoog?

alvast bedankt

daan
Antwoord
#2
hey daan

dat past allemaal geen probleem.

maar idd de comp. verhouding is veel te hoog dit is 10.3:1 bij de B230E

en bij een turbo ong 9.0:1

dus dat scheelt nogal, ik zou zeggen niet doen.
Antwoord
#3
Nee, dat word inderdaad niks. Ik denk dat ik dan maar het hele blok ombouw.

in ieder geval bedankt voor de reactie!

daan
Antwoord
#4
een standaard B230 of B23 etc blok kan makkelijk een turbo hebben, het kan veeel kracht hebben en de koeling si overgedimensioneerd. je haalt er dan makkelijk 180 pk uit... en het benzineverbruik blijft goed voor een turbo vanwege de hoge statische compressie..
Op een standaard krukas is 400-500 pk geen groot probleem, denk eens hoe sterk zon blok is... het hoogste dat ik ooit heb gehoord is tegen de 500 met standaard internals.. wel een turbo blok..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#5
krukas geen probleem

motorblok geen probleem

cil.kop geen probleem

genoeg benzine word een probleem

afstellen word een probleem

koppakking word een probleem

tenminste als je er geen kaas van heb gegeten.

de meeste zijn hobbyisten en hebben dromen om zulke dingen zelf te doen

maar als je het een beetje bekijkt is dit voor de meeste niet te doen.

je moet gaten boren in het motorblok en dergelijke.

dat zie ik doorsnee manne nog niet doen op hun opritje voor huis.

het kan allemaal best , maar met zon b23e of b230e is er weinig tolerantie dus heb je zo brokken

dus ik blijf er bij niet doen
Antwoord
#6
ja daar heb je idd gelijk in. Je moet zeer goed weten wat je doet en veel gereedschappen hebben, en goed weten hoe je ze gebruikt. Het is idd niet zo makkelijk als het lijkt.. Ik heb al meerdere kapotte B23E en B230E gezien/gehoord met turbo... dus de compressie is toch erg hoog..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#7
:wink:
Antwoord
#8
ik zeg..niet doen. Neem dan een B23ET (zo heet die toch?) uit een 740
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#9
Of een B204FT of Penta 8)
Antwoord
#10
en als je helemaal gek wil doen...een B5234TR..Past dat trouwens?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230E octaangehalte Kogelman 6 81 , 06:54
Laatste bericht: skidje
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 9.891 6 June 2023, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
  Toerental waarbij naar lpg schakelt wisselt petervanriemsdijk 4 948 17 December 2022, 11:33
Laatste bericht: Dopski
  Ombouw 6 cilinder naar 4 cilinder, thermostaat geeft te warm aan misteryaikz 5 1.842 19 May 2022, 15:29
Laatste bericht: misteryaikz
  B21A naar B230FT in mijn 244 Nique88 12 4.421 7 February 2021, 12:38
Laatste bericht: Naciremus
  motorwissel B21a naar B230A 245GLE1981 37 18.182 8 January 2021, 09:24
Laatste bericht: 245GLE1981
  Ombouw naar carburateur Ruud245 22 9.176 25 July 2020, 18:30
Laatste bericht: Ruud245
  Help Van een b200e naar een b230fb Ruben240 17 7.060 17 June 2020, 22:18
Laatste bericht: Marc1970
  Dubbele brandstofpomp B230FK ombouw TeunTimmermans 6 3.715 21 May 2020, 12:58
Laatste bericht: Dopski
  Bokken motor bocht naar links Maarten245DL 6 6.023 13 February 2019, 15:39
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)