12 July 2005, 13:08
Alles past (heb ik al 's meer geroepen geloof ik), als je maar genoeg tijd en spullen hebt !
ombouw b230E naar turbo
|
12 July 2005, 13:08
Alles past (heb ik al 's meer geroepen geloof ik), als je maar genoeg tijd en spullen hebt !
12 July 2005, 21:37
TheSaint77 schreef:en als je helemaal gek wil doen...een B5234TR..Past dat trouwens?ja dat gaat maar: -uitlaat van turbo staat de verkeerde kant op, dus spruitstuk omdraaien of nieuw fixen... -inlaat spruitstuk van nieuwer type 5 cylinder met ingang in het midden ipv rechts in de hoek (zou bij 240 tegen schutbord komen) -stroomverdeler zal lastig worden, misschien een bobine per cilinder zoals de 960 heeft, die passen gewoon, alleen de computer dan nog... -carterpan, die moet van een 5 cylinder en 6 cylinder (achterwielaandrijver) worden samengelast... -motorsteunen. -versnellingsbak, de M90 past er zo op en de aandrijfas past met een 50 MM spacer, maar die bak is wat te dik voor de transmissietunnel van een 240 dus dat word hameren, de bediening komt verkeerd uit dus dat is ook wat lassen, en de koppeling is hydraulisch, dus een koppelingspedaal ding van een 260... -intercooler en radiateur kunnen niet meer zo goed, moeten wat naar voren.. -de computers moeten dan nog worden aangesloten..... -de voorste stabilisatorstang zal niet meer passen, die van een 260 zal wel gaan.. verder natuurlijk nog: -uitlaat, 3" ofzo.. -wegligging verbeteren (alles, van stabilistaoren naar gele koni's, verlagingsveren, poly-bussen, veerpootburggen en velgen + banden...) -remmen moeten dan toch wat beter... -chip.. dan heb je een hele mooie 250... http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=41789 hier wat info over iemand die een 950 blok met automaat bak in een 242 heeft gezet, das relatief veel makkelijker (bak past, carterpan is goed, uitlaat en inlaat ook..) JW
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
12 July 2005, 22:47
en zo zijn er meer
5 cil. 6 cil of zelfs v8 past allemaal toffe wages die 240 8) |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|